ستاره دنباله‌دار انتقام - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 62410
  پرینتخانه » اسلایدر, بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰ |
سیلی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی پیامی برای تمام پایگاه های این رژیم در منطقه بود

ستاره دنباله‌دار انتقام

بسیاری از رسانه های اسرائیلی حمله موشکی دیشب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بازتاب دادند. در این میان روزنامه هآرتص که از مهمترین نشریات خبری این رژیم به شمار می آید در گزارشی به بررسی ابعاد این موضوع پرداخت.
ستاره دنباله‌دار انتقام

امیرحسین عباسی زاده
بسیاری از رسانه های اسرائیلی حمله موشکی دیشب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بازتاب دادند. در این میان روزنامه هآرتص که از مهمترین نشریات خبری این رژیم به شمار می آید در گزارشی به بررسی ابعاد این موضوع پرداخت.
این روزنامه به نقل از رسانه های ایرانی گزارش داد که سپاه پاسداران ایران در روز یک شنبه طی بیانیه ای مسئولیت حملات موشکی به «مراکز استراتژیک» اسرائیل در اربیل را بر عهده گرفته است. 
هآرتص با بررسی متن بیانیه سپاه عنوان کرد که ایران با پرتاب موشک‌های بالستیک به «مراکز راهبردی» اسرائیل در عراق، نسبت به «واکنش سخت‌تر» هشدار داده است.
در این بیانیه آمده است: «هر گونه تکرار حملات اسرائیل با پاسخی سخت، قاطع و مخرب مواجه خواهد شد». رژیم صهیونیستی اوایل این هفته دو عضو نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در سوریه به صورت ناجوانمردانه ای
 با هدف گرفتن محل استراحت ایشان به شهادت رساند.
این روزنامه گزارش کرد که با این حال، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع ایرانی اعلام کرده است که این حمله در پاسخ به شهادت مظلومانه این دو شهید نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه در هفته گذشته توسط اسرائیل انجام نشده است، بلکه مربوط به سایر عملیات‌های مخربانه این رژیم علیه اهداف ایرانی است.
در گزارش المیادین آمده است که موشک‌های بالستیک سپاه به سمت مقر موساد در اربیل شلیک شده و تلفاتی نیز در این محل وارد آمده است. همچنین اشاره شده است که ماموران اطلاعاتی ایران یک حلقه جاسوسی اسرائیلی را که در غرب ایران برای جذب عوامل محلی فعالیت می‌کردند منهدم کرده اند.
مقامات عراق و ایالات متحده گزارش های مختلفی از خسارت ارائه کردند. یکی از مقامات آمریکایی گفت که هیچ خسارت و تلفاتی در هیچ یک از تأسیسات دولتی ایالات متحده وجود ندارد، اما مقامات عراقی گفتند که چندین موشک به کنسولگری ایالات متحده اصابت کرده و ساختمان کنسولگری نوساز که گفته می شود زیر زمین آن محل اختفای این مزدوران بوده از بین رفته است.
همچنین یک مقام دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که هنوز مشخص نیست دقیقاً چه تعداد موشک شلیک شده و دقیقاً کجا فرود آمده است.
یکی از مقامات عراقی نیز بدون اشاره به جزئیات گفت: موشک های بالستیک از ایران شلیک شده است و مقامات آمریکایی نتوانسته اند نوع موشک ها را تشخیص دهند.
بنا به گزارش این روزنامه حضور ایالات متحده در عراق مدت‌هاست که مسئله ای ناراحت کننده برای تهران بوده است، اما تنش‌ها پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در ژانویه ۲۰۲۰ در نزدیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه شدت گرفته است. در پاسخ به این ترور، ایران رگبار موشکی را به سمت پایگاه هوایی الاسد که نیروهای آمریکایی در آن مستقر بودند پرتاب کرد و بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای نظامی آمریکایی در اثر این انفجارها دچار آسیب های مغزی شدند.
مسلما این اقدام قدرتمندانه سپاه پاسداران نقش مهمی در تعریف موازنه و قواعد درگیری در منطقه دارد. اسرائیل درخواهد یافت که تلاش های مخربانه اش برای ضربه به مولفه های قدرت ایران و یا توافق هسته ای نه تنها به نتیجه نمی رسد بلکه دیگر نادیده گرفته نمی شوند و با پاسخ سخت و قاطعی روبه رو خواهند شد. از این جهت این حمله دستاورد های جدی برای امنیت کشور و توسعه منافع ملی در منطقه خواهد داشت. 
همچنین می توان مدعی شد که این حمله مهلک و کوبنده تا حدودی دستگاه تحلیلی اسرائیلی ها را در استفاده از گزینه های مختلف علیه کشورمان دچار تغییرات عمده ای خواهد کرد و این مسئله مطمئنا در میزان و کیفیت برنامه های این رژیم علیه مراکز لجستیکی و حضور ما در سوریه تاثیر مهمی خواهد گذارد.صهیونیست ها باید بدانند امنیت ایران در منطقه با هیچ چیز دیگر قابل معاوضه و یا حتی مقایسه نیست. از توافق هسته ای گرفته تا تسهیلات اقتصادی هیچ کدامشان نمی توانند جای مولفه های ذی قیمت و با اهمیت قدرت ملی ما را پر کنند و این اقدام به ویژه در دوره ای که مذاکرات وین در اوج خود قرار دارد نشان می دهد که ایران در این اعتقاد خود راسخ است و دیگر دولت بی تدبیری بر سر کار نیست که میان وجوه مختلف قدرت ملی تمایز و یا تناقض قائل باشد. این موضوع همچنین پیام خوبی برای غربزدگان داخلی است که در دوره مذاکرات دولت قبل تمام تلاش خود را برای ممانعت از هرگونه اقدام قدرتمندانه کشور می کردند و هرگاه بر حسب ضرورت اتفاقی می افتاد نهاد های نظامی را به کارشکنی در مذاکرات متهم می نمودند. به این صورت درخواهند یافت که این دو رویکرد هیچ تناقض ماهوی با یکدیگر ندارند بلکه می توانند در خدمت هم به کار گرفته شوند.

نویسنده : امیرحسین عباسی زاده |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.