سانسور یک بحران تمام عیار توسط رسانه های غربی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 90886
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۳۰ |
باور کنید انگلیس آرام است!

سانسور یک بحران تمام عیار توسط رسانه های غربی

مدیریت ناکام ریشی سوناک و دیگر مقامات محافظه کار در دوران پسابرگزیت از یک سو و راهبردهای نامتوازن لندن در حوزه امنیتی و سیاست خارجی ، خشم افکار عمومی را برانگیخته است.
سانسور یک بحران تمام عیار توسط رسانه های غربی

دولت انگلیس با بحران‌های گسترده ای دست و پنجه نرم می کند .
مدیریت ناکام ریشی سوناک و دیگر مقامات محافظه کار در دوران پسابرگزیت از یک سو و راهبردهای نامتوازن لندن در حوزه امنیتی و سیاست خارجی ، خشم افکار عمومی را برانگیخته است. این خشم عمومی، صرفا در اعتراضات خیابانی علیه دولت سوناک ابراز نمی شود و کار به اعتصاب‌های گسترده و بی سابقه در انگلیس کشیده است. 
طی روزهای اخیر  انگلیس شاهد هزاران نفر در حوزه حمل و نقل این کشور بود  که موجب توقف برنامه حرکت قطارها در اکثر نقاط این کشور شد.اتحادیه‌های کارگری در انگلیس  می گویند  اعتصاب‌ها تا زمان دستیابی به توافق جدید دستمزد ادامه خواهد داشت.در همین حال، وزارت حمل و نقل بریتانیا گزارش داد که به نمایندگان سازمان‌های صنفی پیشنهادات مختلفی درباره حقوق و دستمزدها ارائه شده است که از آنها راضی نبوده‌اند.اعتصاب‌ها و اعتراض‌ها صرفامحدود به حوزه حمل و نقل در انگلیس نیست. کارکنان کارخانه‌ای در ایرشایر که در آن موشک‌های S Brimstone تولید و به اوکراین عرضه می‌شود، به دلیل دستمزدهای نامناسب دست به اعتصاب زدند.باید اعتصاب پزشکان و پرستاران را نیز به این لیست اضافه کرد. سرویس بهداشت ملی بریتانیا اعلام کرده است  که اعتصابات در این کشور تأثیر قابل توجهی بر برنامه‌ریزی و رویه‌ها دارد.
نکته قابل تأمل در این خصوص، سانسور هدفمند بحران تمام عیار اقتصادی و نارضایتی ها و اعتصاب‌های عمومی در این کشور است. رسانه های انگلیسی از جمله بی بی سی در این میان صرفا به توصیف کلی اعتصاب‌ها می پردازند و بر خلاف رویکرد همیشگی مداخله گرایانه
خود در قبال سایر کشورها، سخنی از ریشه ها و تبعات سخت بحران‌های اخیر در انگلیس نمی گویند. بسیاری از اعتراض‌ها در نقاط گوناگون اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و شهرهای گوناگون انگلیس به گونه ای در رسانه ها بازتاب پیدا می کند که گویا اساسا اتفاقی در این کشور رخ نداده و ریشی سوناک با آرامشی مثال زدنی مشغول مدیریت امور می باشد!
واقعیت ماجرا این است که انگلیس نقطه گریزی از بحران عمیق شکل گرفته دراین کشور ندارد و حتی تغییر دولت در لندن ( از حزب محافظه کار
به کارگر)، نمی تواند منجر به گذار از بحران شود. 
 برگزیت، با ایجاد اصطکاک در مهمترین روابط تجاری بریتانیا و ضربه زدن به ارزش پوند، ضمن گران‌تر کردن واردات به تورم بسیار بالاتر در این کشور نیز دامن زده است. نتایج یک مطالعه که اخیرا توسط مدرسه اقتصاد لندن انجام شده، نشان می‌دهد که برگزیت عامل حدود یک سوم تورم قیمت مواد غذایی در بریتانیا از سال ۲۰۱۹ میلادی بوده و این روندافزایشی طی سال های آتی نیز ادامه خواهد داشت. 
بدون شک سکوت هدفمند رسانه های انگلیسی و حتی برخی رسانه های
اروپایی در قبال بحران جاری در انگلیس، پرده از ماهیت واقعی این رسانه ها و عدم استقلال ادعایی آنها بر می دارد. پس از شیوع پاندمی کووید ۱۹ نیز  بریتانیا با تورم بالا و افزایش نرخ بهره رو به رو بود که باعث شده اقتصاد بریتانیا همچنان در وضعیت شکننده‌ای قرار داشته باشد. زمانی که این بحران در فرامتنی به نام برگزیت تفسیر شود، اوضاع به مراتب برای مدعیان قدرت در لندن بدتر خواهد شد! 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.