ساندویچ پانل | انواع ساندویچ پانل - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 72930
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۸ |

ساندویچ پانل | انواع ساندویچ پانل

در این مقاله قصد داریم به معرفی ساندویچ پانل بپردازیم؛ با ما تا انتهای این مقاله از روزنامه رسالت همراه باشید تا عملکرد و جوانب ساندویچ پانل مصالح مدرن ساختمانی را بررسی کنیم.
ساندویچ پانل | انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یا پنل چیست

ساندویچ پانل یکی از مصالح مدرن ساختمانی است که امروزه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گرفته می‌شود، ساندویچ پنل به صورت کلی دارای مدل های مختلفی است که کاربری متفاوتی دارد.

اجزاء ساندویچ پانل

هر ورق از این مصالح مدرن ساختمانی متشکل از دو لایه ورق عمدتاً از جنس گالوانیزه و در قسمت میانی دارای هسته یا فوم است، فوم استفاده شده در قسمت میانی ساندویچ‌پنل سبب بروز خواص بسیاری از جمله ضد صدا، ضد برودت هوا و… می‌شود.

همانطور که پیش تر گفتیم هسته پانل از فوم تشکل شده است این فوم می‌تواند از جنس های مختلفی باشد، عمده فوم های استفاده شده در صنعت ساخت و ساز و سوله سازی مدرن فوم اکس پی اس و پلی یورتان در صنعت می‌باشد.

شرکت مرکز پاتل با درنظر داشتن نیاز بازار و مصرف کنندگان به عنوان مرجع رسمی ساندویچ پنل در بازار ایران فعالیت دارد و انواع فوم و مدل های ساندویچ پانل را شما عزیزان می‌توانید به صورت مستقیم از طریق مرکز پانل با قیمت کارخانه خریداری نمایید تا در وقت و هزینه خود برای خرید ساندویچ پانل صرفه جویی کنید.

انواع ساندویچ پانل

به صورت کلی دارای دو نوع ساندویچ پنل هستیم که به نام های پانل دیواری و پانل سقفی در بازار ایران شناخته شده هستند. هر دو دارای عایق هسته میانی هستند اما با کمی تفاوت با یک دیگر در ادامه به بررسی این دو دسته بندی مهم ساندویچ‌پانل می‌پردازیم.

ساندویچ پانل دیواری چیست

این نوع پنل یعنی دیواری برای قسمت های داخلی سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد، ساندویچ پانل دیواری به دلیل کیفیت بالا و داشتن عایق برودت، رطوبت و… یکی از بهترین گذینه در بین مصالح ساختمانی دیگر محسوب می‌شود از نظر قیمتی پانل دیواری در کم ترین ابعاد یعنی ساندویچ پانل دیواری ۴ سانت به اندازه یک دیوار با ضخامت ۱۵ سانتی متر است.

ساندویچ پانل سقفی چیست

پانل سقفی نوعی دیگر است که برای سقف سوله ، سازه، اتاق تمیز و آشیانه فرودگاه مورد استفاده قرار میگیرد، اما امروزه پانل سقفی با داشتن کیفیت بالا نسبت به مصالح ساختمانی و همچنین ارزان تر بودن برای راه اندازی و نصب عمدتاً برای سازه های پیش ساخته مانند ویلا های مدرن و شیک از پانل‌ساندویچ استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل سقف دارای اجزا و متریال های دیگری هم می‌باشد که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم.

فوم ساندویچ پانل دیواری و سقفی

برای ساخت پانل دیواری و سقفی عمدتاً از فوم xps پانل یا فوم پلی یورتان‌ ساندویچ پانل استفاده می‌شود این فوم ها کیفیت خوب و مقاومت بالایی در صنایع مختلفی دارند. اما فوم ساندویچ پانل به همین دو مورد منتهی نمی‌شود و فوم های بسیار دیگری هم در بازار امروز پانل داخلی تولید و فروخته می‌شود که مصارف خاصی دارند برای مثال فوم پلی استایرن، فوم پشم سنگ یا پشم شیشه و…

دانسیته فوم ساندویچ پانل

یکی از اصلی ترین مواردی که در حین خرید و پس از مشخص شدن کاربری سازه باید به آن دقت کرد دانسیته است، دانسیته فوم به معنای میزان تراکم فوم استفاده شده می‌باشد. همین موضوع تاثیر مستقیم بر روی عایق بودن سازه در آینده خواهد داشت.

انواع ورق ساندویچ پانل

ورق به عنوان محافظ فوم هسته پانل محسوب می‌شود و باید با توجه به کاربرد، محیط جفرافیایی و… انتخاب شود، به صورت کلی سه مدل ورق پانل داریم ۱-ورق گالوانیزه، ۲-ورق آلوزینک ۳-ورق آلومینیوم؛ از این سه مدل ورق در ساخت انواع پانل استفاده می‌شود. رنگ بندی ورق انتخاب شده بستگی به سلیقه شما دارد اما متداول ترین رنگ به کار رفته در ورق ساندویچ‌پانل سفید، قرمز، آبی است.

کاربرد ساندویچ پانل

کاربرد بسیار زیاد پانل ساندویچ در صنعت و راحت تر شدن راه اندازی یک سوله، سازه و… سبب شده است امروزه در مناطق مختلف ایران از پانل استفاده شود، همان طور که پیش تر گفتیم این پانل ها به دلیل این که دارای فوم عایق هستند میتوانند یکی از بهترین گذینه ها نسبت به مصالح سنتی باشد به همین دلیل راه برای ورود پانل به صنعت ساخت و ساز هم باز شد و سبب تولید انواع ویلا های مدرن در سریع ترین زمان ممکن شد.

ساندویچ پانل در حمل و نقل

این متریال مهم حتی در صنعت حمل و نقل برای تولید اتاق حمل بار یخچالی مورد استفاده قرار میگیرد شرکت های تولید کننده اتاق حمل بار یخچال کامیون و کامیونت به دلیل این که نیاز به ایزوله سازی محیط از نظر حفظ دما محیط نیاز به یک سازه محکم و عایق دارند از ساندویچ پانل در ساخت اتاق حمل بار استفاده می‌شود تا بتواند دما محیط را به خوبی در مسیر های طولانی نگه دارد.

اتاق تمیز یا کلین روم

کلین روم یکی از مهم ترین اتاق هایی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد از جمله داروسازی، خودروسازی، قطعات الکترونیک و…. به دلیل حساس بودن دما، و تمیز بودن محیط سبب شده است تا ساندویچ پانل یک نوع مصالح عالی برای ساخت چنین اتاق هایی باشد.

سردخانه ساندویچ پانل

به کارگیری پانل برای ساخت انواع سردخانه بالای صفر و سردخانه زیر صفر یکی از متداول ترین موارد است که مورد استفاده قرار میگیرد، عایق عالی در مقابل گرما و سرما مهم ترین موردی است که سبب استفاده از آن شده است. شرکت های بزرگ سردخانه ایران امروزه برای کم تر شدن هزینه های خود از ساندویچ پانل سردخانه استفاده می‌کنند.

برند های تولید کننده ساندویچ پانل

در ایران تولید کنندگان زیادی در صنف ساندویچ پنل فعالیت دارند که مدل های مختلف پانل را تولید میکنند از محبوب ترین شرکت های تولید کنند ساندویچ پانل می‌توانیم به شرکت تونیکس پانل، مهران پانل، نبوغ سرمایش و… اشاره کرد. قیمت ها و نوع فوم تولید شده در هر یک از شرکت ها متفاوت است و شرکت های نام‌برده دارای محصولات خاص خود می‌باشند.

در حین خرید ساندویچ پانل و سفارش باید دقت داشت که محصول خریداری شده باید متناسب با نیاز شما و شرایط آب و هوایی محیط باشد در غیر این صورت سازه شما در طولانی مدت دچار مشکل و خسارت های مالی بسیاری می‌شود. تیم مرکز پانل با دانش روز و استفاده از متخصصین سازه در حوزه پانل به شما در روند خرید کمک خواهد کرد تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن خرید خود را با توجه به نیازی که دارید انجام دهید.

زیر سازی ساندویچ پانل

مانند دیگر مصالح ساختمانی سنتی که برای استفاده نیاز به زیر سازی دارند، ساندویچ‌پانل هم نیاز به زیر سازی دارد تا بتواند در حین نصب بر روی سازه به وسیله پیچ و مهره به خوبی نصب شود، کیفیت زیر سازی در روند نصب و طول عمر محصول تاثیر مستقیم دارد، معمولاً در زیر سازی ساندویچ‌پنل از پروفیل های قوطی استفاده می‌شود به صورت مشبک نصب می‌شوند و پس از آن محصول بر روی این پروفیل ساندویچ پانل نصب می‌شود.

نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

پس از خرید ساندویچ پانل باید به فکر یک نصاب خبره باشید تا بتواند سازه شما را به صورت تخصصی نصب و آب بندی کند، این موضوع یعنی نصب یک عامل مهم در طول عمر سازه است که در برخی موارد استفاده از تیم نصاب نامناسب سبب بروز ایراد های زیادی در سازه شما می‌شود. 

اما نگرانی وجود ندارد تیم نصب مرکز پانل ایران با دانش روز و استفاده از جدید ترین متریال به شما کمک خواهد کرد تا در کم ترین زمان ممکن کار نصب پروژه ساندویچ پانل خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

کاربرد آبرو یا گاتر در ساندویچ پانل

یکی از مهم ترین ابزار ها که در حین نصب ساندویچ پانل مورد استفاده قرار میگیرد آبرو است، آبروها بر روی سقف سازه مورد استفاده قرار میگیرند تا موجب جمع شدن آب بر روی سقف سازه نشوند که دچار سنگینی و پایین امدن عمر سازه می‌شود.

مرکز پانل به عنوان مرجع پانل ایران با در نظر داشتن راحتی مشتریان عزیز تمامی متریال های مورد نیاز یک سازه که برای نصب لازم دارد را به صورت یک جا و در پکیج های مورد نیاز خریدارن در اختیار تیم نصاب ساندویچ پانل قرار میدهد تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن سازه خود را احداث کنید.

قیمت ساندویچ پانل

با وجود مدل های مختلف و شرکت های تولید کننده بسیار زیاد سبب بروز قیمت های متفاوت در این بازار شده است، قیمت پانل به دلیل استفاده از متریال خاص روزانه در حال تغییر است به همین جهت قبل از خرید خود حتماً باید استعلام دقیق قیمتی را از شرکت مورد نظر جویا شوید، تیم مرکز پانل با در نظر داشتن راحتی مشتریان عزیز لیست قیمت تمام برندهای تولید کننده ساندویچ پانل را برای شما عزیزان در دسترس قرار داده است تا بتوانید نسبت به نیاز خود پانل مرغوب و خوبی را با قیمت درب کارخانه خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین فروش مرکز ساندویچ پانل ایران در تماس باشید تا شما را در روند خرید و تا پس از آن یعنی اجرأ پروژه راهنمایی کنند.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی اجمالی یکی از متریال های مهم ساختمانی پرداختیم، تیم مرکز پانل به عنوان بزرگ ترین مرجع فروش ساندویچ‌پانل در ایران می‌تواند پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در این حوزه باشد. اگر هنوز هم در رابطه با ساندویچ پانل اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مشاورین مرکز پنل ایران در ارتباط باشید.

برچسب ها : ساندویچ پانل دیواری,ساندویچ پانل سقفی,ساندویچ پانل سردخانه,ساندویچ پانل کلین روم,ساندویچ پانل تونیکس,مرکز پانل,ساندویچ پانل مهدی,ساندویچ پانل کبیر,ساندویچ پانل ماموت

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.