روحانی در زمینه تأمین کالاهای اساسی خوب عمل نکرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 48249
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۶:۰۷ |
کیومرث سرمدی‌واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

روحانی در زمینه تأمین کالاهای اساسی خوب عمل نکرد

کیومرث سرمدی‌واله، نماینده مردم اسدآباد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به فرمایشات رهبر در دیدار با مرحوم هاشمی رفسنجانی درمورد اعتماد نکردن به آمریکا اشاره و بیان کرد: تاریخ اسلام به‌ویژه تاریخ شیعه پر از وقایع مختلف عبرت‌آموز است.
روحانی در زمینه تأمین کالاهای اساسی خوب عمل نکرد

گروه سیاسی
کیومرث سرمدی‌واله، نماینده مردم اسدآباد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به فرمایشات رهبر در دیدار با مرحوم هاشمی رفسنجانی درمورد اعتماد نکردن به آمریکا اشاره و بیان کرد: تاریخ اسلام به‌ویژه تاریخ شیعه پر از وقایع مختلف عبرت‌آموز است. به همین دلیل شاید بتوان گفت در شرایط خاص هرزمان برخی تصمیمات و اعتمادها و ارتباطاتی ایجاد می‌شود که برداشت این است ممکن است دشمن به‌واسطه این اعتمادها از مواضع ناحق خود کوتاه بیاید.
وی افزود: صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب در دیدار آخرشان با دولت روحانی و همچنین نشست‌هایی که با مرحوم رفسنجانی داشتند و گفت‌وگوهایشان منتشر شد، نشان می‌دهد که رهبر انقلاب از ابتدا با شناخت دقیق و جامع از مسائل بین‌الملل به‌ویژه غربی‌ها تأکید کرده بودند که این‌ها سر سوزنی از مواضع ضدایرانی خود کوتاه نخواهندآمد.
سرمدی‌واله ادامه داد: آن‌ها نیز می‌دانند که مواضع ما برای دفاع از محرومان و مستضعفان دنیا به‌ویژه مسلمانان اقصی نقاط دنیا تغییر نخواهد کرد و خط قرمز جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب است. اما شاهد بودیم که مواضع اعلامی مقام معظم رهبری در سال‌های دور و جلسه با مرحوم رفسنجانی با مواضع امروز ایشان هیچ تفاوتی ندارد. طبیعتا بحث عبرت‌آموزی نیز مصداقی از صحبت‌های رهبر است که آمریکایی‌ها از مواضعشان کوتاه نخواهند آمد و اگر ما از موضع خود کوتاه بیاییم و توانمندی‌های درون کشور مورد غفلت قرار بگیرد مانند مغفول واقع‌شدن این حوزه در دولت روحانی، ضرر خواهیم کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: تعبیر من این است که تمام موضع‌گیری که طی سال‌های دولت روحانی درقبال مذاکره با غربی‌ها اتخاذ شد ناشی از غفلت نبود و بخشی از آن تحت تأثیر عوامل نفوذی بود که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فرمانبر آن‌ها بودند. طبیعتا غفلت و تعمد در بخش سیاست خارجی دست‌به‌دست یکدیگر داد و برجام به وضعیت فعلی رسید و هیچ تأثیری در رفع تحریم‌ها نداشت.
نماینده مردم اسدآباد درانتها یادآورشد: روحانی حتی درزمینهٔ تهیه کالا‌های اساسی و مدیریت آن نیز خوب عمل نکرد. شاهد بودیم که پایان کار دولتش می‌گوید وظیفه ما این بود که کالای اساسی در جامعه به‌وفور تأمین کنیم و کنترل قیمت‌ها به ما ربطی ندارد و تنظیم‌ آن‌ها با ما نیست. اگر کنترل و نظارت قیمت‌ها با شما نیست پس ملت باید به چه کسی پناه ببرد؟ فکر می‌کنم در برخورد با مذاکرات نیز چنین رفتاری داشتند و چنین بی‌توجهی و تعمدی در آن پیش آمد که به تعبیر رهبر انقلاب باید از دولت روحانی عبرت گرفت و دانست که نباید به غربی‌ها اعتماد کرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.