رهبری و فتنه ۹۸ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 13379
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ |
شرحی بر حديث ولايت

رهبری و فتنه ۹۸

يک توطئه‌ عميق و وسيع بسيار خطرناکي که آن همه هم پول خرجش شده بود،چقدر پول خرج کرده بودند، چقدر زحمت کشيده بودند که بتوانند در يک بزنگاهي، در يک فرصتي اين حرکت تخريب و تحريق و آدم‌کشي و شرارت و مانند اين‌ها را انجام بدهند
رهبری و فتنه ۹۸

|حميدرضا ترقي|
يک توطئه‌ عميق و وسيع بسيار خطرناکي که آن همه هم پول خرجش شده بود،چقدر پول خرج کرده بودند، چقدر زحمت کشيده بودند که بتوانند در يک بزنگاهي، در يک فرصتي اين حرکت تخريب و تحريق و آدم‌کشي و شرارت و مانند اين‌ها را انجام بدهند و به مناسبت اين قضيه‌ بنزين فکر کردند که حالا اين فرصت برايشان پيدا شده و لشکر خودشان را وارد ميدان کردند، لکن اين حرکت به وسيله‌ مردم نابود شد.۶/۹/۹۸
پيش بيني فتنه ۹۸ توسط رهبري
۱-معظم له در ۲۲/۵/۹۷ نيز فرموده بودند : طراحي جديد دشمن يک نقشه پيچيده و چند لايه است ، بافشاراقتصادي ناشي از تحريم ، سعي دارند نارضايتي اجتماعي ايجاد کنند بلکه بتوانند اين نارضايتي را به اغتشاش داخلي تبديل کنند.
۲- در۲۱/۹/۹۷ فرمودند: . من هم به ملت عزيزمان عرض مي‌کنم .. اين‌ها گفتند در سال ۹۷ ما چنين مي‌کنيم، چنان مي‌کنيم، و نقشه‌هايي را براي جمهوري اسلامي ابراز کردند يعني در واقع نقشه‌شان لو رفت اين ممکن است فريب باشد؛ ممکن است جنجال را براي سال ۹۷ برپا کنند، نقشه را براي سال ۹۸ بکشند؛ مِن‌باب مثال: همه بايد حواسشان جمع باشد؛ به همه‌ ملت عرض مي‌کنم. آمريکا دشمن خبيثي است، دشمن حيله‌گري است، دستش با صهيونيست‌ها و مرتجعين منطقه در يک کاسه است و همه‌ آنها دشمن ايران اسلامي و دشمن ملت ايرانند؛
۳- بزرگ‌ترين لطمه‌اي که دشمنان مي‌توانند به يک کشوري بزنند، اين است که امنيت آن کشور را سلب کنند. کاري که امروز شما مي‌بينيد در بعضي از کشورهاي منطقه ما دشمنان شروع کرده‌اند، دارند انجام مي‌دهند، امنيت را از مردم آن کشور مي‌گيرند؛ عوامل اين خباثت‌ها هم شناخته‌شده‌اند. در دنيا قدرت‌هاي استکباري امروز، بيشتر از همه آمريکا، سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي با پشتوانه‌ پولِ بعضي از کشورهاي مرتجع منطقه دارند آشوب به پا مي‌کنند در کشورهاي همسايه‌ ما و نزديک ما و کشورهاي اين منطقه؛ امنيت را از بين مي‌برند؛ اين بدترين دشمني و خطرناک‌ترين کينه‌ورزي عليه يک ملت است.
بدانند که هر چند مطالباتي دارند و مطالبات بحق هم هست، اما اين مطالبات فقط در چارچوب ساختارهاي قانوني، قابل تأمين است. دشمن مي‌خواهد ساختارهاي قانوني را به هم بريزد. وقتي در يک کشوري ساختارهاي قانوني وجود نداشته باشد ، خلأ به وجود مي‌آید و هيچ کاري نمي‌شود کرد، هيچ اقدام مثبتي نمي‌شود انجام داد؛ .۸/۸/۹۸
بنابر اين از سال پيش رهبري هشدار داده بودند که دشمن درحال طراحي چه نقشه‌اي عليه کشور است .
الف)- واردکردن فشار اقتصادي به مردم از طريق تحريم
ب)- ايجاد نارضايتي منجر به بروز در مردم
ج)-به محض بروز علني نارضايتي مردم ؛ تبديل آن به اغتشاش داخلي
د)- چون نقشه آنها در سال ۹۷ لو رفته اين کار را درسال ۹۸ انجام خواهند داد.
ه)-اين فتنه توسط آمريکا و صهيونيست‌ها و مرتجعين منطقه مشترکا دنبال مي‌شود .
و)-دشمن مي‌خواهد با گرفتن امنيت از کشورآشوب بپا کند
ز)-دشمن مي‌خواهد مطالبات مردم از غير طريق قانوني و درخلاء قدرت دنبال شود تا به نتيجه نرسد
پس پيش بيني مقام معظم رهبري که علني و با صداي رسا بيان شده متأسفانه درسال ۹۸ تحقق يافت .
راهکارهاي رهبري براي پيشگيري از فتنه
• من هم به ملت عزيزمان عرض مي‌کنم اين بيداري را حفظ کنيد؛ اينکه اين‌ها گفتند در سال ۹۷ ما چنين مي‌کنيم، چنان مي‌کنيم، و نقشه‌هايي را براي جمهوري اسلامي ابراز کردند يعني در واقع نقشه‌شان لو رفت اين ممکن است فريب باشد؛ ممکن است جنجال را براي سال ۹۷ برپا کنند، نقشه را براي سال ۹۸ بکشند؛ من‌باب مثال. همه بايد حواسشان جمع باشد؛ به همه‌ملت عرض مي‌کنم. آمريکا دشمن خبيثي است، دشمن حيله‌گري است، دستش با صهيونيست‌ها و مرتجعين منطقه در يک کاسه است و همه آنها دشمن ايران اسلامي و دشمن ملت ايرانند؛ ما بايد بيدار باشيم.
• توصيه‌ من به همه‌ جوان‌هايمان، به همه‌ي مجموعه‌هاي گوناگون کشور، به همه‌ اصناف کشور، به همه‌ جريان‌هاي سياسي کشور اين است که مراقب باشند به دشمن پهلو ندهند، مراقب باشند ميدان را براي دشمن آماده نکنند؛ بيدار باشند. اگر ما غافل بشويم، ما به خواب برويم، همان دشمن ضعيف زهر خودش را خواهد ريخت؛ بايد همه بيدار باشيم؛ همچنان که بحمدالله امروز همه‌ ملت بيدارند و در طول اين سال‌ها هم ملت بيدار بودند؛ اين بيداري را بايد حفظ کنيم؛ ۲۱/۹/۹۸
• آن چيزي هم که در اين زمينه مخصوص نيروهاي مسلح و نيروهايي حافظ امنيت است اين است که مراقب فتنه باشند. در قرآن يک جا ميفرمايد: اَلفِتنَةُ اَشَدُّ مِنَ القَتل، يک جا مي‌فرماييد: اَلفِتنَةُ اَکبَرُ مِنَ القَتل؛ «اَشَدّ» يعني سخت‌تر، «اَکبَر» يعني بزرگ‌تر. کشتار چيز بدي است، نامطلوب است امّا فتنه از آن بدتر است.
​​​​​​​خب اگر فتنه از قتل بدتر است، پس بايستي نيروهايي که حافظ امنيت هستند آرايش لازم را، نظم لازم را براي مقابله‌ با فتنه هم بگيرند، آمادگي‌هاي خودشان را براي فتنه هم بايستي حفظ بکنند؛ اين آن چيزي است که دستگاه‌ها بايستي به آن توجّه داشته باشند. ۸/۸/۹۸
مقام معظم رهبري علاوه بر پيش بيني فتنه ۹۸ راهکارهاي مقابله و خنثي سازي آن را به مردم و مسئولين ارائه دادند :
۱-ملت بيداري خودرا دربرابر فتنه گران حفظ کنند
۲-همه حواسشان جمع باشد
۳-جوانان ؛ همه مجموعه هاي کشور، اصناف کشور،جريان‌هاي سياسي کشور
الف)- مراقب باشند
ب)- به دشمن پهلو ندهند.
ج)-ميدان رابراي دشمن آماده نکنند
د)-غافل نشوند ، به خواب نروند
ه)-ارتش بايد آرايش لازم را براي مقابله با فتنه که از قتل بدتر است داشته باشد .
ملت ايران بيداري خود را حفظ کرد و با اغتشاشگران همراهي نکرد و اگرچه به افزايش قيمت بنزين اعتراض داشت ولي صف خود را از اغتشاشگران جدا کرد وباحضور حماسي خود فتنه را نابود کرد.
اما نيروهاي اطلاعاتي و انتظامي حواسشان جمع نبود ؛
جريان‌هاي سياسي و احزاب ؛غافل و درخواب بودند
دولت متأسفانه؛هم به دشمن پهلو داد و هم ميدان را براي او آماده کرد !
با اجراي بي مقدمه وشوک آور افزايش ۳۰۰ درصدي قيمت بنزين به دشمن بهانه و پهلو دادند و با بي توجهي به تحليل ها و پيش بيني هاي رهبري و دستگاه‌هاي اطلاعاتي سپاه و ناجا و وزارت اطلاعات و حتي مخالفت بخشي از وزرا؛ با تاخير در بستن اينترنت – حمله رئيس جمهور به قوه قضائيه دريزد- حمايت از سران فتنه ۸۸ در سخنراني يزد- آگاه سازي اغتشاشگران از نقش دوربين‌هاي کنترل ترافيک در شناسایي آنها ؛ عدم اقناع و آماده سازي افکار عمومي – نمايندگان مجلس – علما و صاحبان تريبون در کشور؛ ميدان را براي اغتشاشگران باز کردند تا هزاران ميليارد خسارت به اموال کشور و مردم وارد شده و عده قابل توجه اي کشته شوند.
بنابراين جز ملت که مورد تقدير رهبري قرار گرفتند بقيه در پيشگيري از فتنه
نه تنها گامي برنداشته اند بلکه قصور و کوتاهي و بعضا همراهي داشته اند .
چگونه رهبري فتنه را مهار کردند ؟
رهبر معظم انقلاب اسلامي با سخنراني کوتاه خود در روز بعد از حوادث در ابتداي درس خارج فقه چند اقدام مهم را انجام دادند.:
۱-حمايت از قانون مصوب سران سه قوه
قانون افزايش و سهميه بندي بنزين که علي رغم اختلافات کارشناسي به تصويب رسيده ولي در اجرا ؛شرايط و زمينه هاي اجتماعي آن تدبير نشده و زمان وموقعيت کشور مورد توجه قرار نگرفته نبايد با اعتراض ۲۰۰ هزار نفر از ۸۵ ميليون جمعيت کشور نقض شود . باب شدن اين موضوع درجامعه موجب
ساختار شکني و هرج و مرج خواهد شد .
۲- بهانه اعتراضات را گرفتند.
رهبري با تقسيم مردم معترض به نگران ، ناراحت ، متضرر شده ، تصور ضرر کردن ؛ دليل اعتراض را موجب توجيه تخريب و آتش زدن اماکن وکشتن مردم ندانسته و اعتراضات را به‌سوي قانون گرائي سوق دادند .
۳- از معترضين حمايت کردند.
ايشان از مسئولين خواستند از مشکلات اين قانون کم کنند..
اجازه افزايش قيمت به کالاهاي ديگر به‌خاطر بنزين ندهند
نگذارند گراني جديد بر گرانيهاي گذشته اضافه شود
بايد با کمک مردم و هم افزایي و هم فکري مسئولين و دلسوزي و پيگيري اين مشکل به بهترين وجه حل شود
۴-معترضين را از اشرار جدا کردند
معظم له با توصيه به معترضين که اين موضوع معترضه با تخريب و آتش زدن و ايجاد تا امني قابل رسيدگي نيست صفت معترضين را از اشرار ومسير آندورا از هم جدا کردند.بنابر اين تنها اشرار و فريب خوردگان هيجاني در صحنه ماندند که اقدامشان هيچ ربطي به اعتراضات مردم نداشت .
۵-هرگونه کمک به اشرار را ممنوع کردند .
رهبري با صراحت ودر حد حکم اعلام کردند هيچ کس به اين اشرار و خرابکاران کمک نکند. بنابراين کمک به اين اشرار جرم تلقي خواهد شد .
۶- ماهيت اشرار را از طريق افشا حاميانشان روشن کردند .
ايشان اشرار و کينه ورزان را با توجه به حمايت منافقين و سلطنت طلب‌ها از آن‌ها مجريان مزدور دشمنان ملت ايرا ن اعلام کرده و خواستار توجه و دقت مردم در شناخت آن‌ها شدند .
۷-از مردم خواستند اشرار را دقيقا بشناسند.
شناخت دشمن در هر فتنه از مهم‌ترين عوامل مهار آن است ؛ رهبري با توضيح مختصر خود در رابطه با پشتيبانان و حاميان اشرار و اغتشاشگران از مردم خواستند دشمن اصلي خود را که در شبکه هاي VOA و BBC و العربيه و صهيونيست‌ها به تشويق اشرار به آتش زدن و کشتار مردم پرداخته اند باري شناخت دوست و دشمن در فتنه لازم دانستند.
۸- از مردم خواستند بفهمند که اين حوادث تلخ از ناحيه کيست ؟
شناخت مسببين فتنه و عوامل به‌وجود آورنده و هدايت کنند و اجرا کننده و تسهيل کننده
و زمينه ساز در فتنه اگر شناخته شوند مردم از سرگرداني در تشخيص مقصر اصلي خارج مي‌شوند و مراقب باشند جاي متهم و شاکي را عوض نکنند.
۹- مسئولين حفظ امنيت کشور به وظايفشان عمل کنند .
وظايف نيروهاي انتظامي و نظامي در فتنه با توجه به عيان شدن حاميان و ارتباط اشرار با دشمنان و مفسد في الارض بودن بسياري از عناصر آموزش ديده و عضويتشان در جريان نفاق و سلطنت طلب مشخص است و با يد به‌عنوان دشمن متجاوز به اموال عمومي با او برخورد سخت و نيمه سخت شود .
۱۰- مسئولين غير نظامي به وظائفشان عمل کنند.
براي مهار و خاموش کردن آتش فتنه در کشور همه مسئولين سياسي و امنيتي و اجتماعي وخدماتي وظائف مشخص دارند . از شوراي امنيت کشور تا مخابرات و وزارت نيرو وقوه قضائيه و شهرداري و حمل ونقل عمومي و ترافيک وآتش نشاني و اورژانس و… همه بايد وظائفشان بموقع و درست و سريع انجام دهند .
پيشگيري از موج دوم فتنه ۹۸
پيشگيري از موج دوم فتنه مثل عراق و لبنان را توسط رهبري بايد در توصيه هاي معظم له به نيروي مقاومت بسيج جست‌وجو کرد ؛ ايشان دراين توصيه ها فرمودند :
توصيه‌ اوّل؛ در همه‌ زمينه‌ها -[يعني] همين زمينه‌هايي که گفتيم؛ زمينه‌ دفاع در ميدان سخت، در ميدان نيمه‌سخت، در ميدان نرم- آماده‌به‌کار باشيد. بسيج در همه‌ محلّه‌هاي کشور، راهبرد و تاکتيکِ آماده داشته باشد؛ در مقابل حوادث گوناگون، تاکتيک‌ها و راهبردهاي آماده داشته باشيد؛ هم در زمينه‌هاي دفاع سخت و نيمه‌سخت، هم در زمينه‌هاي گوناگون ديگر. غافلگير نشويد؛ سعي کنيد در هيچ قضيّه‌اي غافلگير نشويد. تجربه‌ کميته‌ها در سال ۶۰ تجربه خوبي است، از آن تجربه استفاده بشود. کميته‌هاي انقلاب اسلامي در سال ۶۰ در محلّات مختلف، در جاهاي مختلف، همه ‌جا حضور داشتند؛ هميشه هم حضور داشتند؛ هر حادثه‌اي که در آن منطقه رخ مي‌داد، اوّل چشم انسان مي‌افتاد به برادران کميته. البتّه آنها تازه‌کار بودند، آگاهي‌هاي امروز شما را، توانايي‌هاي امروز شما را اصلا نداشتند، امّا حضور دائمي داشتند؛ اين حضور دائمي خيلي مهم است.
توصيه‌ بعدي؛ در جنگ نرم هيچ وقت عکس‌العملي عمل نکنيد. البتّه پاسخ دشمن را بايد داد امّا بهتر از عکس‌العملي عمل کردن و واکنشي عمل کردن، عمل کردنِ کُنشي و ابتکاري است. يک قدم هميشه از دشمنِ خودتان جلوتر باشيد؛ حدس بزنيد که دشمن چه کار مي‌خواهد بکند، چه حرکتي مي‌خواهد انجام بدهد، حرکتِ خنثي‌کننده و پيش‌گيرنده را قبل از او انجام بدهيد؛ مثل يک شطرنج‌باز ماهر که حدس مي‌زند طرف مقابل چه حرکتي را انجام خواهد داد، و قبل از اينکه حرکت را انجام بدهد، کاري را انجام مي‌دهد که او قفل بشود، نتواند آن حرکت را انجام بدهد؛ هميشه جلوتر از او حرکت کنيد.۶/۹/۹۸
۱-آماده باش بسيج براي دفاع در ميدان سخت و نيمه سخت و نرم
۲- آماده باش بسيج محلات با داشتن راهبرد و تاکتيک مشخص براي هرنوع حادثه
۳- عدم غافلگيري درهيچ حادثه و واقعه اي
۵- استفاده از تجربه کميته هاي انقلاب در دهه ۶۰ براي مقابله با دشمنان داخلي
۶- حضور و ظهور مستمر در همه جا و غايب نبودن در هيچ جا
۷-پاسخگویي به جنگ نرم دشمن بدون عکس العملي و واکنشي
۸- برخوردار از موضع کنشي و ابتکاري در جنگ نرم با دشمن
۹- تشخيص حرکت‌هاي بعدي دشمن وخنثي کردن واقدام پيش دستانه عليه او
۱۰- جلو تر از دشمن حرکت کردن ومانع اقدام آن شدن

نویسنده : حميدرضا ترقي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.