راستی آزمایی تعهدات آمریکا مهم‌ترین شرط ایران است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59408
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۲۷ |
جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس:

راستی آزمایی تعهدات آمریکا مهم‌ترین شرط ایران است

جعفر راستی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای وین و مباحث مثبتی که اخیراً بیان‌شده می‌گوید: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای دور جدید مذاکرات هسته‌ای مواضع خود را به‌صورت آشکار و مشخص برای طرف‌های حاضر در برجام و حتی آمریکایی ها که از این توافق خارج‌شده است، بیان کرد
راستی آزمایی تعهدات آمریکا مهم‌ترین شرط ایران است

گروه سیاسی
جعفر راستی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای وین و مباحث مثبتی که اخیراً بیان‌شده می‌گوید: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای دور جدید مذاکرات هسته‌ای مواضع خود را به‌صورت آشکار و مشخص برای طرف‌های حاضر در برجام و حتی آمریکایی ها که از این توافق خارج‌شده است، بیان کرد.وی افزود: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان این بار تمام مواضع خود را به‌صورت مکتوب به کشورهای غربی ارائه داد و ابتکار عمل و حسن نیت خود را در جلسات نخست اثبات کرد. اما ما از همان ابتدا شاهد عدم جدیت طرف‌های غربی در مذاکرات بودیم.راستی تأکید کرد: غربی‌ها مدام سعی کرده‌اند نقش پلیس بد و پلیس خوب را بازی کنند و اکنون‌که مدتی از مذاکرات گذشته، مدام مباحث مربوط به لغو تحریم‌ها را به آمریکا ربط می‌دهند وی می‌گویند این مسئله به آمریکا مربوط است و خود را به بررسی مباحث هسته‌ای راغب نشان می‌دهند.این نماینده مجلس گفت: این‌یک بازی جدید است. روزهای ابتدایی که سعی داشتند تمام مواضع ایران را غیرقابل دستیابی نشان دهند و حال که می‌بینند ایران از خواسته‌های خود دست نمی‌کشد مدام موضوعات رابین خودشان و آمریکا پاس‌کاری می‌کنند.
 راستی آزمایی راه مذاکرات را هموار می‌کند و قدرت ایران را نشان دهد 
او تأکید کرد: اخیراً نیز وزیرامورخارجه کشورمان اعلام کرده درصورتی‌که آمریکا اشتباهات گذشته خود و مواضع به‌حق جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد ما آماده گفت‌وگوی مستقیم با آن‌ها هستیم. این نیز مهر دیگری بر تایید حسن نیت ایران است.راستی در انتها خاطرنشان کرد: این اظهارات بار دیگر اثبات کرد که توپ در زمین آمریکایی‌هاست و هرچقدر هم سعی کنند خودشان را از بدعهدی‌های اخیرشان مبرا کنند یا بگویند نمی‌توانند برای لغو تمام تحریم‌ها تضمین دهند، مشکل خودشان است. جمهوری اسلامی ایران این بار گام‌به‌گام پیش می‌رود و دیگر تمام ابزارهای قدرتش را نادیده نمی‌گیرد.تیم مذاکره‌کننده ایران باید به فرمایش رهبر انقلاب توجه کنند و به‌راستی آزمایی و تضمین را در مقابل خواسته‌های آمریکا تأکید کنند و حتماً باید این بخش از مواضع ایران اجرایی شود. هر تصمیمی که قرار است گرفته شود نخست راستی آزمایی اجرا شود چراکه قدرت ایران را نشان می‌دهد. اگر این راستی آزمایی را به آمریکا تحمیل کنیم راه مذاکره هموار خواهد شد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.