دیانت مرحوم غفوری‌فرد موجب برجستگی شخصیت او شده بود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 83054
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۳۲ |
علی عبداللهیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران و مدیر‌عامل‌ بنیاد« رسالت»:

دیانت مرحوم غفوری‌فرد موجب برجستگی شخصیت او شده بود

صبح روز پنج شنبه مورخ ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۱، حسن غفوری فرد، وزیر اسبق نیرو و نماینده مردم در چهار دوره مجلس شورای اسلامی پس از پس از تحمل بیش از یک سال بیماری، در بیمارستان درگذشت. مراسم تشییع پیکر مرحوم حسن غفوری فرد، مورخ ۲۰ اسفندماه با حضور مقامات استانی و کشوری، در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر پیکر آن مرحوم نماز اقامه کردند.
دیانت مرحوم غفوری‌فرد موجب برجستگی شخصیت او شده بود

گروه سیاسی
صبح روز پنج شنبه مورخ ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۱، حسن غفوری فرد، وزیر اسبق نیرو و نماینده مردم در چهار دوره مجلس شورای اسلامی پس از پس از تحمل بیش از یک سال بیماری، در بیمارستان درگذشت. مراسم تشییع پیکر مرحوم حسن غفوری فرد، مورخ ۲۰ اسفندماه با حضور مقامات استانی و کشوری، در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر پیکر آن مرحوم نماز اقامه کردند.  پیکر وی در صحن آزادی به خاک سپرده شد. علی عبداللهیان،در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره مرحوم حسن غفوری‌فرد، سیاست‌مدار نیک نام کشور عنوان کرد: در ابتدای امر باید بگویم که بنده به مدت ۵ سال قائم مقام مرحوم غفوری فرد بوده‌ام و صرف نظر از دوستی و ارتباط خارج از محدوده کاری، وی را در امور کاری و سیاست می شناختم. مرحوم غفوری فرد، بسیار وارسته، دیندار و درستکار بود. 
وی افزود: مرحوم غفوری فرد دکتری فیزیک اتمی داشت و فردی مذهبی و سنتی بود. در حالی که در یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا تحصیل می‌کرد و همواره رتبه‌ عالی تحصیلی کسب‌ می‌کرد اما بسیار دیندار و درستکار بود. به عبارت دیگر دکتری فیزیک اتمی نبود که مرحوم غفوری فرد شأن می‌داد، دیانت او موجب برجستگی شخصیت او شده بود. 
عبداللهیان تصریح کرد: مرحوم غفوری فرد، در جوانی خود ورزشکار بود و همواره به ورزش و ورزشکاران عشق می‌ورزید. یکی از دوستان روحانی‌مان ریشه عشق مرحوم غفوری فرد به ورزش را این طور نقل می‌کرد:  «روزى حسن و حسین(ع) در برابر رسول خدا(ص) با یکدیگر کُشتى می‌گرفتند و ناظران این کشتی امیرالمومنین و فاطمه زهرا سلام الله علیها بودند. رسول خدا در جریان این کشتی حسن(ع) را تشویق می‌کرد. فاطمه زهرا (س) که حضور داشت فرمود: آیا برادر بزرگ‌تر را برای زمین زدن برادر کوچکش تشویق می‌کنید؟! پیامبر(ص) فرمود: (نگران نباش!) جبرئیل هم اینجا حاضر است و او حسین(ع) را تشویق می‌کند. شرح این روایت، ریشه عشق مرحوم غفوری فرد به ورزش بود و این به معنای آن است که فهم او به ورزش، فهمی دینی بوده است. او ادامه داد: مرحوم غفوری فرد ورزش را با فهم دینی و مذهبی دوست می‌داشت و ورزش برای او یک ارزش مذهبی بود. وی از جوانی ورزشکار بود و همواره در تمامی رده‌های تحصیلی و شغلی به فعالیت‌های ورزشی می‌پرداخت. وی در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: مرحوم غفوری فرد هنگامی که به زورخانه می‌رفت، آنچنان با حاضران و اهالی آنجا صمیمی می‌شد که گویی از ابتدا آن‌ها را می‌شناخته است. او با تمام وجود خود در ورزشگاه حاضر می‌شد و بنده هیچ‌گاه چنین روحیه‌ای را فراموش نخواهم کرد. بی‌شک کمتر کسی چنین روحیه‌ای دارد. به موجب روحیه بی بدیل وی، تشییع ایشان نیز بی همتا برگزار شد. مقام معظم رهبری بر پیکر آن مرحوم نماز اقامه کردند و این صدای درون مرحوم غفوری فرد بود.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.