دولت به دنبال یک فضای دوقطبی در جامعه است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 43302
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۵:۵۸ |
جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس:

دولت به دنبال یک فضای دوقطبی در جامعه است

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و  زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» در مورد صحبت‌های اخیر وزیرامورخارجه در مجلس و استراتژی دولت برای انتخابات و بهره‌برداری سیاسی از مذاکرات بیان کرد: صحبت‌های ظریف بیشتر توجیه کار غلطی است که صورت گرفته.
دولت به دنبال یک فضای دوقطبی در جامعه است

گروه سیاسی
جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و  زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» در مورد صحبت‌های اخیر وزیرامورخارجه در مجلس و استراتژی دولت برای انتخابات و بهره‌برداری سیاسی از مذاکرات بیان کرد: صحبت‌های ظریف بیشتر توجیه کار غلطی است که صورت گرفته.  او می‌گفت که بنای انتشار این گفت‌وگو نبود و شلختگی دولت باعث انتشار این صحبت‌ها شده است اما هیچ‌ یک از این توجیهات قابل‌قبول نیست اصلا بیان چنین نقطه نظراتی غلط است چه رسد به انتشار آن. به ویژه در شرایطی که ما باید از محور مقاومت حمایت کنیم و حمایت چین و روسیه را در صحنه‌های بین‌المللی داشته باشیم.
وی افزود: باید به‌گونه‌ای برخورد کنیم که مردم را  عصبانی نکنیم و دوقطبی ایجاد نکنیم.موضع‌گیری‌های ظریف و صحبت‌هایی که کرد منجر به تضعیف محور مقاومت شده و از طرفی باعث دل‌زدگی چین و روسیه و دلخوری و عصبانیت مردم می‌شود. صحبت‌های ظریف قانع‌کننده و قابل‌قبول نبود و هر چه سعی کرد آن را توجیه کند اما هرچقدر بیشتر توضیح می‌داد بیشتر این موضوع را خراب می‌کرد.
دولت سعی دارد یک فضای دوقطبی در جامعه ایجاد کند
قادری گفت: به نظر می‌رسد اکنون دولت در شرایط قرار گرفته است که در تلاش است یک فضای دوقطبی در جامعه ایجاد کند و از قبل دوقطبی شدن در انتخابات ریاست جمهوری جایگاهی پیدا کند لذا به هر در و دیواری می‌زند و هر کاری انجام می‌دهد بلکه بتواند به این هدف دست پیدا کند.
این نماینده مجلس تأکید کرد که دولت حتی اگر بتواند در مذاکرات امکان و فرصتی را فراهم بیاورد تا برای خودش دستاورد ایجاد کند این کار را می‌کند دستاوردی که در طول ۸ سال نتوانست به دست بیاورد حال می‌خواهد هر طور که شده این دستاورد را برای خودش به‌دست بیاورد دولت درصدد است در نزدیکی انتخابات حتی به صورت تصنعی هم که شده قیمت ارز را کاهش دهد و فضای اقتصادی را کمی تلطیف کند و عملا به‌گونه‌ای وانمود کند که در جریان برجام اشتباه نکرده است.
او ابراز کرد: در صورتی که در ۸ سال دولت روحانی جز خسارت و از دست دادن زمان و فرصت چیزی نصیب مردم نشد دولت تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشت و به غرب اعتماد کرد و این اعتماد و  امیدواری مشکل‌ساز شد و باعث شد که عملاً چیزی نصیب کشور نشود و ما در شرایطی قرار بگیریم که تحت فشار باشیم.قادری افزود: اگر دولت به غربی‌ها اعتماد نمی‌کرد و متکی به توانمندی‌های داخل بود و فضایی که چین و روسیه برای ایران فراهم کرده بودند را غنیمت می‌شمارد و تبع آن بخشی از کشورهای همسایه که با چین و روسیه ارتباط دارند و حتی کشورهایی که ارتباط ندارند و ارتباطاتشان با غربی‌ها نزدیک‌تر است به‌تبع ارتباط ایران، روسیه و چین روابط خود را با ما تقویت می‌کردند ، این امکان برای کشور فراهم می‌شد که تاب آوری و مقاومت اقتصادی بیشتری ایجاد شود.
نماینده شیراز ادامه داد: متأسفانه دولت فرصت‌ها را به بهانه های مختلف از دست داد و عملا فضایی را فراهم نکرد که بتوانیم از مردم، واحدهای صنعتی و تولید حمایت کنیم و کاهش تولید و درآمد سرانه و نرخ تورم بالایی که با آن روبه رو بودیم ضربات جبران‌ناپذیری و سختی را به اقتصاد کشور وارد کرد.
قادری بیان کرد: تمام این رویکردها کار  دولت بعدی را با مشکل روبه رو می‌کند و فضا را به سمتی هدایت کرد که طرح‌های بنیادی و صنعتی کشور تحلیل رفتند این در حالی است که فضا برای مانور دولت عملاً فراهم بود و می‌توانست به اتکای ظرفیت‌های دیگری که در داخل کشور و در شرق و کشورهای همسایه وجود دارد بهتر از این‌ها کارش را پیش ببرد.
او خاطرنشان کرد: اکنون تمام تلاش دولت این است که به هر شکلی شده ما را دوباره به سمت غربی‌ها بکشاند و هرچه لازم باشد برای این هدف می‌دهد تا آب‌نبات چوبی و امتیازهای دم دستی بگیرد و وانمود می‌کند که ما آمریکایی‌ها را مجدد به برجام برگردانیم و تحریم‌ها را لغو کردیم در صورتی که برخورد آمریکایی‌ها و غربی‌ها تحقیرآمیز و توهین‌آمیز است و ما نباید درجایی که چنین رفتارهایی وجود دارد پای میز مذاکره بنشینیم.این نماینده مجلس در انتها متذکر شد: تأکید ما این است که تمام تحریم‌ها چه قبل از برجام و چه تحریم‌های برجامی برداشته شود یعنی تمام تحریم‌هایی که مخل استفاده از توانمندی‌های اقتصادی کشور است باید لغو شود و اگر این‌ها برداشته نشود کار خاصی اتفاق نیفتاده است مجلس نیز صراحتا گفته است که تیم مذاکره‌کننده ما در وین باید مسیری را طی کند که از موضع اقتدار باشد ما اکنون در شرایطی هستیم که آمریکا ناچار به لغو تحریم‌ها است در غیر این صورت ایران نیز گامی بر نخواهد داشت.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.