دولت‌های اسلامی با تمسک به قرآن کریم موضع‌گیری قاطع داشته باشند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89144
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۳۷ |
عبدالرضا سیفی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

دولت‌های اسلامی با تمسک به قرآن کریم موضع‌گیری قاطع داشته باشند

عبدالرضا سیفی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درتشریح موضوع هتک حرمت‌ قرآن کریم بیان کرد: قرآن کریم به سبب مفاهیم ارزشمند، متعالی و انسان‌ساز برای تمامی مسلمانان جهان محور وحدت و هم‌افزایی می‌باشد.
دولت‌های اسلامی با تمسک به قرآن کریم موضع‌گیری قاطع داشته باشند

عبدالرضا سیفی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درتشریح موضوع هتک حرمت‌ قرآن کریم بیان کرد: قرآن کریم به سبب مفاهیم ارزشمند، متعالی و انسان‌ساز برای تمامی مسلمانان جهان محور وحدت و هم‌افزایی می‌باشد و به همین سبب است که دشمنان دین مبین اسلام و سعادت بشری همواره درصدد آن‌اند تا انسان را به پایین‌ترین سطح شأن نزدیک سازند وزندگی حیوانی برای انسان ترسیم سازند. وی با اشاره به نسبت  هتاکی به قرآن کریم در کشور سوئد افزود: دشمنان اسلام به روش‌های مختلف می‌کوشند تا به کتاب آسمانی قرآن جسارت کنند و مردم را از تمسک به قرآن دور سازند.

یکی از روش‌های به کارگرفته شده ایجاد شبهات فلسفی از مسیر اهانت می‌باشد که به سبب جامع بودن قرآن کریم و معجزه‌‌الهی هیچ‌گاه موفق نشده و راه به‌جایی نبردند. مدیرکل همکاری‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بابیان اینکه دشمنان اسلام می‌کوشند تا آسیب‌های خود را جبران کنند، تصریح کرد: دشمنان دین مبین اسلام به سبب مفاهیم ارزشمند و انسان‌ساز کتاب آسمانی قرآن آسیب‌های بسیاری دیده‌اند و ضربات فراوانی نیز به آن‌ها واردشده است ازاین‌رو می‌کوشند تا به ساحت مقدس قرآن کریم جسارت کنند و ضرباتی را که به آن‌ها واردشده، جبران سازند.

سیفی بابیان اینکه تمایل مردم جهان برای مطالعه قرآن کریم افزایش پیداکرده است، خاطرنشان کرد: به طورحتم اقدامات توهین‌آمیز موجب دور شدن مردم و چه‌بسا مردم ادیان دیگر از مفاهیم قرآن کریم نمی‌شود و چه‌بسا توجه مردم جهان نسبت به مفاهیم ارزشمند آن را بیش‌ازپیش می‌سازد. درگذشته مشاهده کردیم که با هر بار جسارت و توهین به کتاب آسمانی قرآن، میزان چاپ و گرایش مردم مسلمان و غیرمسلمان نسبت به قرآن افزایش پیدا کرد و مطالعه و روی آوردن به دین مبین اسلام نیز بیش‌‌تر شد.

او با اشاره به شکست دشمنان اسلام متذکر شد: به سبب وقاحت دشمنان، مردم جهان شناخت بیش‌تری نسبت به قرآن کریم پیدا کردند. براین اساس می‌توان عنوان کرد که جسارت و تلاش دشمنان هیچ‌گاه موفقیت‌آمیز نبوده و راه به‌جایی نبرده است. 
مدیرکل همکاری‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر ضرورت اقدام دولت‌های اسلامی درباره اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس قرآن کریم یادآور شد: کشورهای اسلامی، عموم مسلمانان و نخبگان جهان اسلامی نباید از وظیفه فردی و الهی نسبت به دفاع از کتاب ارزشمند غافل شوند و می‌بایست به‌منظور مقابله با اهانت کنندگان اقدام جدی داشته باشند. 
دولت‌های اسلامی نیز باید مطابق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر قرار گیرند و با وحدت کلمه‌ و  تمسک به قرآن کریم، موضع‌گیری قاطع درباره اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس قرآن داشته باشند و پشیمانی کشور سوئد و افراد حقیقی حاضر در این اقدام را رقم بزنند تا چنین اقداماتی دیگر تکرار نشود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.