در مذاکرات وین از مواضع خود نمی‌گذریم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 54097
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۲۴ |
احمد آوایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

در مذاکرات وین از مواضع خود نمی‌گذریم

احمد آوایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای و مواضع اخیر آمریکایی‌ها علیه ایران اشاره کرد و افزود: مجدد قرار است مذاکرات هسته‌ای از سر گرفته شود تا بتوان برجام را احیا کرد اما آمریکا خودش از برجام خارج‌شده و اکنون حق ندارد چیزی بگوید. ایران دقیقا پس از انعقاد برجام در اسرع وقت 100 درصد به تعهدات خود عمل کرد.
در مذاکرات وین از مواضع خود نمی‌گذریم

گروه سیاسی
احمد آوایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای و مواضع اخیر آمریکایی‌ها علیه ایران اشاره کرد و افزود: مجدد قرار است مذاکرات هسته‌ای از سر گرفته شود تا بتوان برجام را احیا کرد اما آمریکا خودش از برجام خارج‌شده و اکنون حق ندارد چیزی بگوید. ایران دقیقا پس از انعقاد برجام در اسرع وقت ۱۰۰ درصد به تعهدات خود عمل کرد.
او ادامه داد: اروپایی‌ها و آمریکا نیز در همین راستا و در روزهای نخست انعقاد برجام چند گام صوری به جلو آمدند اما هنوز چندی نگذشته بود که مجدد فشارها علیه ایران آغاز و آمریکا از برجام خارج و اروپا نیز عملا هیچ اقدامی انجام نداد.
آوایی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران چیزی بیش از اجرای برجام نمی‌خواهند اما بحث این است که آمریکایی‌ها خواسته‌هایی فراتر از برجام دارند و قصد دارند ما را بازی دهند و مجدد ما را پای میز مذاکره بکشانند و امتیازات فراتری بگیرد. اما موضع ما از روز اول مشخص بوده است.
 ایران نباید حتی یک گام هم از مواضع خود در مذاکرات عقب‌نشینی کند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما به هیچ دلیل و عنوانی نباید از موضع خود کوتاه بیاییم. باید حواسمان باشد به دام بازی‌ها و فریب‌های غربی‌ها نیفتیم زیرا این ایران است که حوصله‌اش از این بازی مسخره سر رفته و حرفش یک‌کلام است.
وی بیان می‌کند: ازآنجاکه آمریکا و اروپا ازجمله کشورهای همواره طلبکار و بدعهد و پررویی هستند ما نیز باید بر خواسته خود پافشاری کنیم و نباید یک‌قدم هم کوتاه بیاییم. زیرا خصوصیات آن‌ها این است که اگر یک‌قدم به عقب برویم آن‌ها چند قدم جلو می‌آیند. غربی‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیستند و خود شیطان هستند.
آوایی می‌گوید: فراموش نکنیم که قرآن کریم نیز فرموده است «گام‌های شیطان را تقویت نکنید» .اما صادق(ع) نیز در این رابطه فرموده‌اند سیاست شیطان گام‌به‌گام است و این مسئله مصداق رفتار آمریکا و اروپاست. درنتیجه سیاست ما نیز در قبال این‌ها مشخص است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتها متذکر شد: غربی‌ها همواره در مسائل مختلف عهدشکن و طلبکار هستند نه‌تنها در قبال ایران بلکه در رابطه با سایر کشورهای دنیا نیز همین رفتار را دارند. خودشان ناقض حقوق بشر و قاتل کودکان وزنان بی‌گناه هستند. بنابراین نباید فراموش کنیم با چه کسانی روبه‌رو هستیم و باید با آن‌ها قاطعانه برخورد کنیم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.