در فرآیند الحاق زمین به مناطق مسکونی فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم اولویت است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 96128
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۶:۱۲ |
رحمت‌الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس:

در فرآیند الحاق زمین به مناطق مسکونی فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم اولویت است

رحمت‌الله فیروزی پوربادی، نماینده مردم نطنز و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح سیاست‌های اثربخش در بازار مسکن پرداخت و با اشاره به الحاق زمین‌های اطراف شهرها به مناطق مسکونی شهری گفت: به‌منظور تأمین مسکن نیازمند درنظرگیری و انتخاب زمین مناسب می‌باشیم. در این راستا ضرورت دارد تا […]

در فرآیند الحاق زمین به مناطق مسکونی فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم اولویت است

رحمت‌الله فیروزی پوربادی، نماینده مردم نطنز و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح سیاست‌های اثربخش در بازار مسکن پرداخت و با اشاره به الحاق زمین‌های اطراف شهرها به مناطق مسکونی شهری گفت: به‌منظور تأمین مسکن نیازمند درنظرگیری و انتخاب زمین مناسب می‌باشیم. در این راستا ضرورت دارد تا تدابیر لازم اندیشیده شود و زیرساخت‌های لازم این مهم فراهم گردد. وی افزود: اگر درصدد الحاق زمین به مناطق مسکونی و شهری می‌باشیم، نیاز است تا زیرساخت‌های  موردنیاز همچون آب، برق، گاز و … را فراهم سازیم. این زمین‌ها باید از امکانات رفاهی موردنیاز مردم نیز برخوردار باشند. فیروزی پوربادی با تأکید بر‌ لزوم فراهم‌سازی امکانات موردنیاز مناطق‌ مسکونی تصریح کرد: اگر زمین‌ها به مناطق شهری و مسکونی الحاق شوند اما‌ امکانات اولیه و رفاهی موردنیاز را نداشته باشند،  مشکل‌مسکن حل‌نخواهد شد چراکه لازمه سکونت دارا بودن امکانات موردنیاز می‌باشد.
نماینده مردم نطنز همچنین خاطرنشان کرد: مجلس با الحاق زمین‌ها به مناطق مسکونی و شهری مخالفتی ندارد و از این مهم به‌عنوان پاسخ و حل مشکل نیاز‌ مردم به مسکن یاد خواهد کرد. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم همکاری دولت و دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: دولت و بخش‌های اجرایی می‌بایست همکاری لازم را به عمل‌آورند تا فرآیند الحاق زمین به استان‌ها با موفقیت انجام شود و روند ساخت مسکن در این مناطق تسریع گردد. 
وی متذکر شد: واگذاری زمین تنها یک قسمت از ساخت مسکن می‌باشد. ضرورت دارد تا در این فرآیند به آورده‌های مالی و تسهیلات نیز توجه داشت. افزون براین باید اطمینان کسب کرد که با اختصاص زمین، فرآیند ساخت انجام می‌گردد. اگر زمین واگذار شود اما مسکن ساخته نشود، چه فایده‌ای‌‌ دارد؟ 
وی در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر‌اختصاص‌ واحدهای ارزان‌قیمت به متقاضیان مسکن همچنین ادامه داد: یکی از راهکارهای تنظیم بازار مسکن و خانه‌دار شدن افراد، ارائه واحدهای ارزان‌قیمت با تسهیلات مناسب می‌باشد. براین اساس می‌توانیم واحدهای موردنیاز را بسازیم و با اقساط منطقی به متقاضیان تحویل‌دهیم

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.