دامداران باید از سودی متعارف برخوردار شوند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 85772
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۰۲ |
پرویز اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی و محیط‌زیست مجلس:

دامداران باید از سودی متعارف برخوردار شوند

پرویز اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص بررسی افزایش ۱۵ درصدی قیمت شیر خام در شورای قیمت گذاری به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: باید توجه داشت که رهبر‌معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال ۱۴۰۲ شعار سال را مهار تورم رشد تولید عنوان کردند.
دامداران باید از سودی متعارف برخوردار شوند

پرویز اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص بررسی افزایش ۱۵ درصدی قیمت شیر خام در شورای قیمت گذاری به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: باید توجه داشت که رهبر‌معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال ۱۴۰۲ شعار سال را مهار تورم رشد تولید عنوان کردند. تولید، کلید واژه نجات اقتصاد ایران است و حوزه تولیدات کشاورزی نیز به سبب امنیت غذایی مردم بسیار راهبردی و مهم می‌باشد. بنابراین ضرورت دارد تا کلیه زیربخش‌ها را مدیریت کنیم و به صورت هوشمندانه و کارشناسی تصمیم‌گیری کنیم. وی افزود: در اسفندماه سال گذشته به سبب سوءتدبیر‌ها مشاهده کردیم که جوجه ریزی کاهش پیداکرد و به صورت ناگهانی قیمت مرغ دچار افزایش شد. باید توجه داشت که بخش کشاورزی توأم با حساسیت‌های بسیار است و اهمیت فراوانی دارد. دامپروران و تولیدکنندگان محصولات لبنی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید به گونه ‌ای مورد حمایت قرار بگیرند تا هزینه‌های تولیدشان تأمین گردد. 
اوسطی تصریح کرد: باید شرایط را‌به گونه‌ای رقم زد که دامدار از سود متعارفی برخوردار شود و در معیشت خود متضرر نشود. متولی امر سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است. دراین راستا ضرورت دار‌د تا این سازمان بر اساس کار کارشناسی دقیق هزینه‌های تولید  و سود دامدار را محاسبه کند. 
  ضرورت اعمال سود برای‌ تولیدکنندگان حوزه کشاورزی
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: قیمت‌گذار‌ی محصولات کشاورزی می‌بایست به گونه‌ای باشد که تولیدکننده و مصرف کننده دچار‌آسیب‌ نشوند؛ به عبارت دیگر‌ تولیدکننده از‌ سود برخوردار شود و مصرف‌کننده نیز قادر به تأمین نیاز خود باشد. 
او متذکر شد که باید کوشید تا سفره مردم کوچک و خالی نشود. قیمت مصوب‌باید دربرگیرنده رضایت تولیدکننده و 
مصرف کننده باشد. وی در‌پایان این گفت‌وگو یادآور شد: مطابق رسالت قانونی خود در مجلس شورای اسلامی‌ قیمت‌گذاری‌ها را بررسی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا حق تولیدکننده و مصرف کننده تضییع نشود.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.