خروش جهان اسلام علیه کاخ الیزه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 32158
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۳۱ |
ماکرون باید تاوان توهین‌های خود را بدهد؛

خروش جهان اسلام علیه کاخ الیزه

خشم جهان اسلام از توهین‌های امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به دین مبین اسلام روز به روز گسترده تر می شود. انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است.
خروش جهان اسلام علیه کاخ الیزه

گروه بین الملل 
خشم جهان اسلام از توهین‌های امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به دین مبین اسلام روز به روز گسترده تر می شود. انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص) در فرانسه که در کمال تأسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آن‌ها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.
 توهین‌های نابخشودنی  ماکرون به مسلمانان 
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در یکی دیگر از  سخنان خود، رویکرد توهین آمیزی نسبت به دین مبین اسلام داشته و کامل ترین و آخرین دین آسمانی را مولد بحران در جهان دانسته است! رئیس جمهور فرانسه اخیرا  در توجیه لایحه‌ای ضد اسلامی ادعا کرده بود: «اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد. این مسئله را فقط در کشور خودمان شاهد نیستیم». ماکرون مدعی شده بود که هدف از اجرای این لایحه پس از به تصویب رسیدن، مواجه با مشکل افزایش افراط‌گرایی اسلامی در فرانسه و تقویت «توانایی ما در زندگی در کنار یکدیگر» خواهد بود. 
در خصوص اظهارات رئیس جمهور فرانسه نکاتی وجود دارد که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. واقعیت امر این است که امانوئل ماکرون در صدد جذب آرای جریان ملی گرای افراطی به سبد  رأی خود وهم حزبی هایش است. پس از تأسیس حزب «جمهوری به پیش» از سوی ماکرون، اصلی ترین رقبای وی «ملی گرایان افراطی» بوده اند. افرادی که رویکردی ضد مهاجرتی و ضد اسلام داشته و خواستار اعمال سخت ترین برخوردها در قبال پناهجویان هستند. 
 خروش جهان اسلام علیه ماکرون 
این روزها، اعتراض‌های زیادی در سرتاسر جهان اسلام در قبال مواضع ضد اسلامی رئیس جمهور فرانسه صورت می گیرد. مردم غزه با تجمع مقابل مرکز فرهنگی فرانسه در نوار غزه، انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر در رسانه‌های فرانسوی و توهین رئیس جمهور فرانسه به دین اسلام را محکم کردند و خواستار عذرخواهی آن‌ها شدند. «محمد القبلاوی» سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را به‌شدت محکوم کرد.القبلاوی در مصاحبه با وبگاه «عربی ۲۱»، گفت که اظهارات اهانت‌آمیز ماکرون باعث تشدید احساس تنفر برای کسب دستاوردهای سیاسی حزبی می‌شود.او حکم دادگاه اروپایی حقوق بشر صادره در سال ۲۰۱۸ را یادآور شد که طی آن تأکید شده اهانت به پیامبر اکرم (ص) جزء آزادی بیان محسوب نمی‌شود.سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی همچنین از ماکرون خواست سخنان تحریک‌آمیز خود را پس گرفته و از مسلمانان جهان عذرخواهی کند.پیش‌تر   از این نیز شورای عالی دولت لیبی در واکنش به اهانت ماکرون به پیامبر اکرم(ص) خواستار لغو قرارداد شرکت لیبیایی مارتون با توتال فرانسه و توقف همکاری با شرکت‌های فرانسوی شده بود.
  هدف ماکرون چیست؟
اصلی ترین هدف ماکرون از بیان مواضع وقیحانه اخیر در بعد سیاست داخلی، یارگیری از جریان ناسیونالیسم افراطی در فرانسه است. حزب  ماکرون در انتخابات پارلمانی اروپا در سال ۲۰۱۹ نیز در مقابل جریان ملی گرا به رهبری «مارین لوپن» شکست خورد و کرسی های پارلمان اروپا را از دست داد. فراتر از آن، ماکرون در جریان شیوع کرونا، به سختی از سوی شهروندان فرانسوی بابت عدم مدیریت صحیح بحران مورد انتقاد قرار گرفت. مطابق آخرین نظرسنجی های موجود در اتحادیه اروپا، ماکرون بدترین سیاستمدار اروپایی بوده که در اداره بحران کرونا ناموفق ظاهر شده است. همین مسئله ماکرون را مجاب ساخته است تا در کنار نمایش‌های  متعدد خود در عرصه سیاست خارجی فرانسه ( با هدف انحراف افکار عمومی کشورش از بحران‌های داخلی)، بیاناتی را نیز در خصوص دین اسلام و مسلمانان بر زبان آورد. 
 فرانسوی ها مولد بحران در جهان اسلام هستند 
بدیهی است که اکنون جهان اسلام در بحران به سر می برد ، اما مسئول این بحران ، کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس ،آلمان و فرانسه هستند. کشورهایی که مطابق اسناد متعدد و اثبات شده، اصلی ترین حامیان داعش  و گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه و عراق هستند. کشورهایی که در جریان جنگ یمن، حامیان تسلیحاتی و سیاسی مطلق آل سعود محسوب می شوند. بهتر است رئیس جمهور فرانسه به این سؤال پاسخ دهد که نقش وی و هم پیمانانش در نسل کشی گسترده سعودی‌ها در یمن چه بوده است! فراتر از آن، فرانسوی ها نیز به مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی، طرفدار «تجزیه جهان اسلام» از طریق ایجاد   بحران‌های مزمن امنیتی  بوده و دهه هاست به این راهبرد کلان پایبند هستند. بدیهی است که اتفاقا در چنین شرایطی« پیاده سازی اسلام » و «اتحاد امت اسلامی»تنها راه ایستادگی در برابر جنایات امثال ماکرون و ترامپ می باشد. رد پای رئیس جمهور فرانسه در انواع جنایاتی که امروز در غرب آسیا ، شمال آفریقا و دیگر مناطق جغرافیایی تعریف شده در محدوده جهان اسلام قابل مشاهده است. 
 پرده برداری از هویت واقعی مدعیان آزادی
 بدون شک نشانی غلط و وقیحانه ای که رئیس جمهور فرانسه در قبال دین مبین اسلام ارائه کرده است، بار دیگر از هویت و ماهیت وی به عنوان «دشمن تراز  اول اسلام» پرده برداشته است. بدون شک جهان اسلام نباید در خصوص این مواضع سکوت کند: این‌که ماکرون به عنوان یکی از بانیان و عوامل  ایجاد ترور و خشونت در جهان اسلام، بخواهد در این خصوص به افکار عمومی دنیا نشانه ای نادرست و کاملا دروغ بدهد. نباید فراموش کرد که در فاصله حدود یک‌سال و نیم باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ در فرانسه، ماکرون به کرات این نوع  آدرس‌ها و نشانه های نادرست و گمراه کننده را به دیگران ( خصوصا افکار عمومی غرب و فرانسه) مخابره خواهد کرد. از این رو نباید تصور کرد که ادعاهای مغرضانه و دروغین ماکرون در قبال دین مبین اسلام و پیروان این دین کامل و آسمانی به همین نقطه ختم می شود. بدیهی است که هراندازه در این خصوص مواجهه محکم تری با کاخ الیزه صورت گیرد و ماکرون هزینه های بیشتری بابت توهین‌های خود به مسلمانان بپردازد، در آینده ناچار به عقب نشینی بیشتری درا ین خصوص خواهد بود. بدیهی است که در چنین شرایطی سکوت در برابر اظهارات ماکرون جایز نیست! 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.