حضور نامزدهایی از جناح‌های سیاسی مختلف به شور انتخاباتی کمک می‌کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 43795
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۷:۰۲ |
علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس:

حضور نامزدهایی از جناح‌های سیاسی مختلف به شور انتخاباتی کمک می‌کند

علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به تشابه انتخابات ریاست جمهوری 1400 با انتخابات سال 92 افزود: تجربه و سابقه انتخابات به‌ویژه در دوره ریاست‌های جمهوری نشان داده که تنوع و گستردگی بیشتری در کاندیداها وجود دارد و به‌طورمعمول برای دور دوم ریاست جمهوریِ افراد، کمتر رقابت جدی شکل می‌گیرد و دور نخست از اهمیت بیشتری برخوردار است.
حضور نامزدهایی از جناح‌های سیاسی مختلف به شور انتخاباتی کمک می‌کند

علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به تشابه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با انتخابات سال ۹۲ افزود: تجربه و سابقه انتخابات به‌ویژه در دوره ریاست‌های جمهوری نشان داده که تنوع و گستردگی بیشتری در کاندیداها وجود دارد و به‌طورمعمول برای دور دوم ریاست جمهوریِ افراد، کمتر رقابت جدی شکل می‌گیرد و دور نخست از اهمیت بیشتری برخوردار است.
او تأکید کرد که در این دوره هم مشابه سال ۹۲ که نخستین دولت روحانی بود رقابت جدی‌تری شکل‌گرفته و از طیف‌های مختلف کاندیداهای زیادی به صحنه آمدند. اما این‌که صحنه انتخابات درنهایت چه شرایطی پیدا کند و از طیف‌های مختلف سیاسی چه نماینده‌هایی در رقابت نهایی باقی بمانند، باید منتظر نتیجه بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان باشیم.
 مهم‌ترین نکته؛ حضور پرشور مردم و مشارکت بالای آن‌ها درصحنه انتخابات است
کریمی گفت: مسئله مهم این است که مردم درصحنه انتخابات مشارکت پرشور داشته باشند و یکی از عواملی که می‌تواند برای جذب مشارکت تأثیرگذار باشد این است که افرادی که از طیف‌های مختلف سیاسی هستند به صحنه بیایند و بین کاندیداها باشند.
نماینده اراک در مجلس خاطرنشان کرد: البته این حق و وظیفه قانونی شورای نگهبان است، اما هرکدام از داوطلبان جدای از گرایش‌های سیاسی خود باید دقت کنند که فاقد شرایط پیش‌بینی‌شده در قانون نباشند و اگر یک جریان سیاسی افرادی را به صحنه آورده است که اکثرشان یا همه آن‌ها مشکلات مختلف دارند یا شرایط قانونی را ندارند، باید پیش از واردکردن آن‌ها بیشتر توجه کنند.
وی می‌گوید: به نظر من جناح‌های سیاسی یا تشکل‌ها خودشان باید قبل از شورای نگهبان فیلتری برای بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی و قانونی پیش‌بینی‌شده داشته باشند. این‌طور نباشد افرادی که کلکسیونی از مشکلات و به‌طور واضح فاقد شرایط مندرج در قانون هستند به‌عنوان کاندیدای حزب سیاسی خود به صحنه بیایند.
کریمی در ادامه افزود: درهرصورت این دوره از انتخابات به‌احتمال‌زیاد جزء دوره‌هایی است که رقابت قابل‌توجه و سنگین خواهد بود. امیدوار هستیم با حضور گسترده مردم، انتخابات پرشور با رقابتی جدی را شاهد باشیم. ساختار نظام مردم‌سالاری ایران نشان داده است که محل تبلور اراده مردم بوده و  هست و این مردم هستند که سرنوشت انتخابات را تعیین می‌کنند.
این نماینده مجلس در انتها خاطرنشان کرد: قاعدتا جناح‌های سیاسی نیز هرچقدر که بتوانند دغدغه‌ها و مطالبات مردم را درصحنه انتخابات پوشش دهند و این اطمینان را برای مردم حاصل کنند که صلاحیت اداره کشور در آینده و روزهای سخت را دارند و درعین‌حال کاندیداهایی را دارند که دارای صلاحیت لازم هستند، می‌توانند رأی بیشتری را از مردم جذب کنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.