حضور در بازارهای بین المللی هزینه‌های تولید را کاهش خواهد داد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 101486
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۴۶ |
جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس:

حضور در بازارهای بین المللی هزینه‌های تولید را کاهش خواهد داد

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس دوازدهم با اشاره به پیشتازی اقتصاد اوراسیا به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: تسریع روند اجرایی توافق‌نامه تجارت آزاد اوراسیا با ایران در شرایطی تحریمی حال‌ حاضر بسیار مثمرثمر می‌باشد. به عبارت دیگر در شرایط تحریمی، عضویت در اتحادیه‌ها و پیما‌ن‌های اقتصادی حائزاهمیت است و اثرات مثبت بسیاری را رقم خواهد زد.
حضور در بازارهای بین المللی هزینه‌های تولید را کاهش خواهد داد

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس دوازدهم با اشاره به پیشتازی اقتصاد اوراسیا به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: تسریع روند اجرایی توافق‌نامه تجارت آزاد اوراسیا با ایران در شرایطی تحریمی حال‌ حاضر بسیار مثمرثمر می‌باشد. به عبارت دیگر در شرایط تحریمی، عضویت در اتحادیه‌ها و پیما‌ن‌های اقتصادی حائزاهمیت است و اثرات مثبت بسیاری را رقم خواهد زد. وی در تشریح اثرات توسعه همکاری‌ها در سطوح بین المللی افزود: گسترش همکاری‌های عملی و تعمیق تعامل با اتحادیه اوراسیا موجب بهره‌گیری از ظرفیت‌های نقل و انتقالات پول وهمچنین رفع موانع مالی به منظور برطرف‌سازی مشکلات اقتصادی خواهد شد. قادری با اشاره به ورود ماشین آلات موردنیاز تولید و افزایش توان رقابتی برای صادرات محصولات داخلی تصریح کرد: به موجب همکاری با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا می‌توان ابزارآلات و ماشین آلات موردنیاز کشور را فراهم ساخت و موانع تولید را به حداقل ممکن برسانیم. در مقابل نیز قادر به صادرات آن دسته از تولیدات داخلی خواهیم بود که جنبه رقابتی دارند و می‌توانند زمینه بازاریابی بین المللی را رقم بزنند. نماینده مردم شیراز در مجلس دوازدهم با تاکید بر ضرورت صادرات خدمات فنی و مهندسی همچنین خاطرنشان کرد: در فرآیند گسترش‌ همکاری‌های عملی و تعمیق تعامل با اتحادیه اروپا ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارا می‌باشیم. به موجب این امر می‌توانیم پررنگ تر از تمامی ادوار در بازارهای بین المللی حاضر شویم و تعاملات را با افزایش حجم تجارت، افزایش دهیم. وی درخصوص اثرات مستقیم افزایش حجم تجارت در بهبود شرایط تولید متذکر شد: افزایش حجم تجارت، هزینه تولید را کاهش خواهد داد و موجب می‌گردد تا تاب آوری در مواجهه با بحران‌های اقتصادی بیش از پیش شود. او ضمن بیان اینکه ورود به بازارهای بین المللی، توسعه اقتصادی را رقم خواهد زد، یادآور شد: ورود به بازارهای بین المللی و بهره‌گیری از ظرفیت تولیدات کمک می‌کند تا روزنه تنفس شکل‌گیرد و اثرات تحریمی به حداقل ممکن برسد. 
قادری با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی تصریح کرد: عدم حمایت از خدمات فنی و مهندسی داخلی موجب می‌گردد تا تولیدات داخلی آسیب پذیر شود. بنابراین همواره ضرورت دارد تا سیاست‌های مکمل به کارگرفته شود تا تولیدات داخلی تقویت شود. وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد:
 فراهم سازی بسترهای مناسب برای تقویت تولیدات داخلی امری حائز اهمیت است و موجب می‌گردد تا در فرآیند عضویت در اتحادیه‌ها و پیمان‌های اقتصادی، حضور پررنگ تری را در بازارهای بین المللی ایفا کنیم. ایفای نقش در بازارهای بین المللی موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش توان رقابتی خواهد شد. 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.