حضور خریداران می‌تواند آرامش را به بورس بازگرداند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 66495
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۵۷ |
احسان رضاپور، کارشناس بازار سرمایه:

حضور خریداران می‌تواند آرامش را به بورس بازگرداند

شاخص کل بازار بورس ديروز ریزش ۲۵ هزار واحدی را تجربه کرد و حمایت یک‌میلیون و ۵۸۰ هزار واحدی خود را از دست داد. اغلب نمادها و گروه‌های بازار وضعیت نامناسبی را سپری کردند؛ فشار فروش در گروه خودرویی، بانکی، سرمایه‌گذاری و غذایی بسیار زیاد بود و تا انتهای بازار کمی از فشار فروش کاسته شد.
حضور خریداران می‌تواند آرامش را به بورس بازگرداند

گروه اقتصادی 
شاخص کل بازار بورس ديروز ریزش ۲۵ هزار واحدی را تجربه کرد و حمایت یک‌میلیون و ۵۸۰ هزار واحدی خود را از دست داد. اغلب نمادها و گروه‌های بازار وضعیت نامناسبی را سپری کردند؛ فشار فروش در گروه خودرویی، بانکی، سرمایه‌گذاری و غذایی بسیار زیاد بود و تا انتهای بازار کمی از فشار فروش کاسته شد. شاخص کل بازار بورس تهران در روز دوشنبه مورخ ۲ خرداد ۱۴۰۱  با افت ۲۵ هزار و ۱۰ واحدی به سطح یک‌میلیون و ۵۷۷ هزار و ۲۱۳ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با افت هشت هزار و ۷۳۲ واحدی در سطح ۴۳۲ هزار و ۷۷۳ واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۲ هزارو ۳۰۴ و یک‌میلیون و ۵۵۵ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال بود و حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۳ میلیارد ۵۱۷ و پنج میلیارد ۳۴۲ میلیون برگه سهم بود.احسان رضاپور، کارشناس بازار سرمایه در تشریح وضعیت شروع صعودی بورس در خردادماه و افت کنونی بازار به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: بازار بورس پس از تجربه دوره رشد خود به‌واسطه انتظار گزارشات حسابر‌سی، با عقب‌نشینی خریداران و سرمایه‌گذاران مواجه شد. وی‌افزود: عقب‌نشینی خریداران و سرمایه‌گذاران موجب تجربه فضای منفی و پرعرضه بازار شد. واقعیت این است که در شرایط حال حاضر علی‌رغم روند توأم با افت اما بازار‌ بورس عددهای خوبی را تجربه می‌کند. 
  حضور پررنگ خریداران در هفته‌های‌ آخر خرداد
رضاپور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود دلار نیمایی و قیمت‌های جهانی بر بازار بورس تأثیرگذار باشند. تصور این است که مطابق این مؤلفه‌ها و رسیدن گزارشات حسابرسی شده طی هفته‌ پایانی خردادماه شرایط بازار تغییر و شاهد حضور پررنگ خریداران شویم. کارشناس بازار سرمایه در‌پایان این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: حضور پررنگ خریداران می‌‌تواند تعادل بازار را بیش‌ازپیش و آرامش بازار را رقم بزند. به طورحتم اخبار تکمیلی از وضعیت عرضه بلوکی خودروسازان و گزارشات برخی شرکت‌ها می‌‌تواند بازار را به روند روزهای گذشته خود برساند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.