حامیان جریان اغتشاش باید پاسخگوی مردم و دستگاه قضا باشند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 78361
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۵۲ |
محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی:

حامیان جریان اغتشاش باید پاسخگوی مردم و دستگاه قضا باشند

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: هر آنکس که جرمی مرتکب می‌شود می‌بایست مجازات آن را نیز تحمل کند. به طور کل مجازات پس از ارتکاب جرم دو جنبه دارد؛ نخست اجرای عدالت به منظور جبران خسارت و سپس عبرت برای افراد مشابه است.
حامیان جریان اغتشاش باید پاسخگوی مردم و دستگاه قضا باشند

گروه سیاسی
محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: هر آنکس که جرمی مرتکب می‌شود می‌بایست مجازات آن را نیز تحمل کند. به طور کل مجازات پس از ارتکاب جرم دو جنبه دارد؛ نخست اجرای عدالت به منظور جبران خسارت و سپس عبرت برای افراد مشابه است.  وی‌ در تشریح اقدام قاطعانه دستگاه قضا افزود: افرادی که دست به جنایت می‌زنند باید مجازات عمل شوند تا سایر افرادی که همواره در پی تشویق و حمایت از این افراد بودند، آگاه شوند. به طورحتم اقدام قاطع دستگاه قضائی و اجرای حکم برخی اغتشاشگران جنبه بازدارنده خواهد داشت. 
او تصریح کرد: تنها افرادی که به طور مشخص دست به جنایت می‌زنند، مجرم نیستند بلکه کلیه کسانی که به تشویق و حمایت از این افراد برخاسته‌اند نیز به نوعی مرتکب جرم شده‌اند و می‌بایست پاسخگو باشند. به طورمثال آقای بازیگری که از اعدام فرد قاتل حمایت می‌کند و به سبب هم‌نامی خود با او افتخار می‌کند، جرم مرتکب شده است و باید پاسخگو باشد. چنین افرادی هیچ‌گاه از هم‌نامی خود با شهدای گرانقدر کشور افتخار نکرده‌اند اما همواره در پی حمایت از اغتشاشگران هستند. بدیهی‌است که چنین امری   موجب تشویق و ترغیب سایر افراد است و از این رو ضرورت دارد تا با بررسی و اقدام قاطع دستگاه قضائی کشور همراه شود.  قدیری ابیانه تصریح کرد: آقای فوتبالیستی که با هدف ضربه به نظام، تمامی رستوران‌ها و فعالیت‌های خود را متوقف و تعطیل می‌کند نیز همچون سایر اغتشاشگران مرتکب جرم شده است و می‌بایست پاسخگو باشد.
او متذکر شد: گاه مجازات چنین افرادی می‌بایست توقیف اموال باشد تا نسبت به عمل خود آگاه شوند. با توقیف اموال اغتشاشگران و حامیان می‌توان ضررهای وارد شده به اموال و اماکن عمومی را جبران کرد. این افراد خسارت‌های بسیار به اماکن عمومی و اموال عمومی وارد کرده‌اند و حال می‌بایست از محل اموال آن‌ها چنین خسارت‌هایی را‌ جبران کرد. 
کارشناس مسائل سیاسی اظهارکرد: متأسفانه امروز شاهد حمایت برخی افراد از جریان اغتشاش هستیم که خود در گذشته درصدد کسب جایگاه سیاسی بوده‌اند و امروز با‌ خودفروختگی حامی جریان آشوب شده‌اند. چنین افرادی تفاوتی با اغتشاشگران ندارند و می‌بایست محاکمه شوند. 
او بیان کرد: حامیان جریان‌های آشوب و فتنه در خارج از کشور را نیز‌ می‌بایست در چارچوب‌ روابط بین الملل محاکمه کنیم و اجازه ندهیم هرطور که دل‌شان می‌خواهد، اظهارنظر کنند و برای کشور هزینه ایجاد کنند. 
وی اذعان داشت: متأسفانه برخی رسانه‌های داخلی صدای دشمن شده‌اند و درصدد قهرمان سازی از افراد اغتشاشگر هستند. اگر روزنامه‌ای در انگلیس‌ و آمریکا چنین مواضعی اتخاذ می‌کردند،چطور‌با‌ آن‌ها برخورد می‌شد؟ به طورحتم فوری تعطیل و محاکمه‌ می‌شدند. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: عده‌ای درصدد آنند که خود را رئوف‌ نشان دهند و با ادعای احترام به آزادی بیان، خود را  در جبهه اغتشاشگران قرار می‌دهند. به طورحتم بر پلنگ تیز دندان نمی‌توان ترحم کرد و دستگاه قضای کشور می‌بایست نسبت به آنان که درصدد قهرمان سازی از اغتشاشگران هستند، برخورد قاطع را در دستور‌کار قرار دهد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.