توانمندسازی منابع در اختیار دستگاه‌ها نیازمند برنامه است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 78678
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۰۲ |
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

توانمندسازی منابع در اختیار دستگاه‌ها نیازمند برنامه است

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح ضرورت اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۲ به خبرنگار «رسالت» بیان کرد: اصلاح ساختار بودجه و محورهایی همچون مولدسازی دارایی‌ها، ساماندهی نظام مالیاتی کشور، ساماندهی شرکت‌های دولتی  و ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی برای آنکه به‌صورت یک کار مستمر پیش رود، نیازمند زمان خواهند بود و طی یک سال نتیجه نخواهند داد.
توانمندسازی منابع در اختیار دستگاه‌ها نیازمند برنامه است

گروه سیاسی 
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح ضرورت اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۲ به خبرنگار «رسالت» بیان کرد: اصلاح ساختار بودجه و محورهایی همچون مولدسازی دارایی‌ها، ساماندهی نظام مالیاتی کشور، ساماندهی شرکت‌های دولتی  و ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی برای آنکه به‌صورت یک کار مستمر پیش رود، نیازمند زمان خواهند بود و طی یک سال نتیجه نخواهند داد. لازمه کلیه این عوامل، هدف‌گذاری در قالب برنامه و ذیل قانون از برنامه پنج‌ساله و قانون سنواتی بودجه است. متأسفانه تاکنون خبری از برنامه در دسترس نیست. 
وی‌ افزود: سیاست‌های کلی تنظیم لایحه برنامه پنج‌ساله در شهریورماه سال جاری ابلاغ شده اما‌ تاکنون تدوین و بررسی جدی نشده است. برابر قانون، در تاریخ ۱۵ آذر لایحه بودجه ۱۴۰۲ می‌بایست تقدیم می‌شد. اکنون‌که در روزهای پایانی آذرماه هستیم، لایحه ابلاغ نشده و به طورحتم این تأخیر فرآیند رسیدگی را دچار شتاب خواهد کرد. 
حاجی دلیگانی تصریح کرد: ضرورت دارد تا دولت اقدام و فعالیت جدی را در راستای برنامه هفتم آغاز کند. پیش‌ازاین به سبب آنکه دولت گذشته لایحه برنامه را با تأخیر مواجه کرده بود، نقد داشتیم و حال دولت سیزدهم نیز دچار همان تأخیر شده است و لایحه برنامه هفتم را به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده است. 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: برخی امور همچون مولدسازی دارایی‌ها، ساماندهی نظام مالیاتی کشور و توانمندسازی منابع در اختیار دستگاه‌ها نیازمند برنامه است و بدون برنامه به نتیجه نخواهد رسید. 
او متذکر شد: بهترین راه رسیدگی به محورهایی همچون مولدسازی دارایی‌ها، ساماندهی نظام مالیاتی کشور و توانمندسازی منابع در اختیار دستگاه‌ها، احکام شدن‌ در قانون برنامه و ذیل برنامه پنج‌ساله است. بدین معنا که ذیل قانون به‌صورت هرساله تعریف و بررسی شوند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.