تل‌آویو در وضعیت قرمز - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 85355
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۵۴ |
گروه‌های مقاومت لحظه‌ای آرام و قرار ندارند

تل‌آویو در وضعیت قرمز

 درحالی‌که رسانه‌های صهیونیستی از افزایش شمار تلفات این رژیم در دور جدید واکنش مقاومت به شهادت خضر عدنان سخن می‌گویند، یک مسئول عالی‌رتبه در کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تل‌آویو خود را برای بدتر شدن اوضاع آماده می‌کند.
تل‌آویو در وضعیت قرمز

گروه بین‌الملل 
 درحالی‌که رسانه‌های صهیونیستی از افزایش شمار تلفات این رژیم در دور جدید واکنش مقاومت به شهادت خضر عدنان سخن می‌گویند، یک مسئول عالی‌رتبه در کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تل‌آویو خود را برای بدتر شدن اوضاع آماده می‌کند.
شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه سیاسی رژیم صهیونیستی که حاضر به افشای نام خود نشد اعلام کرد، تل‌آویو خود را برای بدتر شدن اوضاع امنیتی در جنوب و حتی بدتر شدن فراگیر اوضاع آماده می‌کند.
 روزهای سیاه تل‌آویو در راه است 
او در این گفت‌وگو ادعا کرد که اسرائیل تصمیم گرفته است که به این اقدامات پاسخ دهد، امری که پایگاه عبری زبان واللا نیوز آن را تلویحا باورپذیر ندانسته و در خبری اعلام کرد: وقتی مسئولین اعلام می‌کنند ارتش به موشک‌های غزه پاسخ خواهد داد، شما تصور نکنید که عملیات تروری در کار خواهد بود، چون به هر شکل رهبران فلسطینی که داخل کافه‌ای در غزه جمع نمی‌شوند!
دراین‌بین ارتش صهیونیست در آخرین بیانیه خود اعلام کرد، از صبح دیروز  ده‌ها  عملیات شلیک موشک از نوار غزه به‌سوی مناطق اطراف آن صورت گرفته است.منابع آگاه در ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعتراف کردند، در جریان شلیک موشک‌های مقاومت به شهرک‌های اطراف نوار غزه، دست‌کم ۶ صهیونیست زخمی‌شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم است. 
 و بار دیگر ناکارآمدی گنبدآهنین
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که در واکنش به شلیک موشک از  غزه، مواضعی را در نوار غزه هدف حمله توپخانه‌ای قراردادیم اما این ادعا ،حتی از سوی ساکنان اراضی اشغالی نیز جدی گرفته نشده است. ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشینان صهیونیست اطراف نوار غزه دستور داده در اماکن نزدیک به پناهگاه‌ها باقی بمانند.منابع فلسطینی گزارش دادند که مقاومت چندین موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه شلیک کرد و در پی آن آژیر خطر در شهرک سدیروت به صدا درآمده است.ارتش رژیم صهیونیستی در یکی از گزارش‌های خود اذعان کرده است  که ۲۱ راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک‌شده و این رژیم توانسته ۴ راکت را رهگیری کند.
 بیانیه محکم حزب‌الله 
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به شهادت «خضر عدنان» اسیر برجسته فلسطینی در زندان رژیم اشغالگر بعد از ۸۶ روز اعتصاب غذا اعلام کرد: شهادت شیخ خضر عدنان بعد از یک مقاومت طولانی در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر را به ملت فلسطین و جنبش‌های مقاومت به‌ویژه برادرانمان در جنبش جهاد اسلامی، هیئت‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های امور اسرا، تبریک و تسلیت می‌گوییم.
در بیانیه حزب‌الله آمده است: شهادت شیخ عدنان بار دیگر بزرگی و عمق درد و رنجی را که اسرای فلسطینی و عرب در زندان‌های دشمن صهیونیستی متحمل می‌شوند و در معرض انواع شکنجه و اقدامات تروریستی اشغالگران قرار دارند، نشان داد.حزب‌الله همچنین از همه نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری خواست تا اقدامی جدی برای افشای جنایت‌های رژیم اشغالگر در زندان‌های صهیونیستی انجام دهند.
در پایان این بیانیه آمده است: ما در حزب‌الله نهایت همدردی و همبستگی خود را با خانواده این شهید و نیز حمایتمان را از همه اقداماتی که جنبش‌های مقاومت فلسطین برای پاسخ به جنایات اشغالگران و آزادی همه اسرا و بازداشت‌شدگان از زندان انجام می‌دهند، اعلام می‌کنیم.باشگاه اسرای فلسطینی با تأکید بر اینکه رژیم اشغالگر مسئول خون خضر عدنان است به این رژیم هشدار داد که پیکر عدنان را هرچه سریع‌تر تحویل دهد تا مراسم تشییعی که شایسته این اسیر شهید باشد توسط فلسطینیان برای او برگزار گردد.
 ساعات آینده سرنوشت‌ساز است 
یک مقام ارشد فلسطینی در واکنش به شهادت «خضر عدنان» اسیر برجسته فلسطینی در زندان‌ رژیم اشغالگر اعلام کرد: جنایت رژیم اشغالگر در ترور خضر عدنان، رهبر جنبش جهاد اسلامی در داخل زندان براثر اهمال‌کاری پزشکی بعد از اعتصاب غذای نامحدود وی در هشتاد و هفتمین روز متوالی، بدون پاسخ نخواهد ماند و پاسخی می‌دهیم که اسرائیل نمی‌تواند باور کند.
این مسئول ارشد فلسطینی در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم اظهار داشت: کابینه تندرو و افراطی بنیامین نتانیاهو با این رفتار احمقانه دست در لانه زنبورها کرد و پاسخ این جنایت را که در تاریخ جنایت‌های آن ثبت شد، دریافت خواهد کرد. عرصه نوار غزه داغ و در حال جوشش است و طی ساعات آینده جلسات فوری برای گروه‌های مقاومت و نیروهای ملی فلسطین با هدف تعیین نوع پاسخ به این جنایت برگزار می‌گردد. ساعات آینده  بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز خواهد بود و این احتمال وجود دارد که جهاد اسلامی بلافاصله پاسخ دشمن را بدهد.
وی تصریح کرد: بعد از شهادت خضر عدنان، اوضاع در مرز انفجار است و وضعیت متشنجی بر عرصه فلسطین حاکم خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که در این میان مصر اقدامی انجام دهد و تماس با رهبران مقاومت فلسطین جهت جلوگیری از تشدید اوضاع و ورود غزه به یک جنگ نامحدود علیه اشغالگران را آغاز کند.
طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز  اعلام کرد: دشمن اسرائیلی در رسیدگی به مسئله اعتصاب غذای شیخ خضر عدنان تعلل کرد تا او را بکشد. شهادت شیخ خضر عدنان بدون پاسخ نخواهد بود و مقاومت در برابر اشغالگران با تمام قدرت و اراده ادامه خواهد داشت.
 وصیت‌نامه خواندنی شهید خضر عدنان
در دوم آوریل سال جاری، شیخ خضر عدنان، وصیت‌نامه‌ای را با این مضمون برای خانواده خود فرستاد: « این‌ها را در حالی می‌نویسم که همه گوشت و چربی‌های بدنم آب شده و بافت‌های استخوان‌هایم از بین رفته و قوای بدنم ضعیف شده است. از همه شما می‌خواهم که در هرکجا و هرزمانی حرف حق را بگویید. بهترین خانه‌های فلسطین، خانه‌های شهدا، اسرا و مجروحان و صالحان است. اگر به شهادت رسیدم اجازه ندهید که اشغالگران جسد من را تشریح کنند. مرا نزدیک پدرم دفن کنید و روی قبرم بنویسید: خضر عدنان، بنده فقیر خدا.حرفم با ملت فلسطین این است که بدانید اینجا زمین خداست و خدا در آن به ما وعده داده که وعده آخرت است. هراندازه که اشغالگران، ظلم و ستم و اشغالگری خود را طولانی کنند شما ناامید نشوید. یاری خدا نزدیک است و وعده پیروزی او به بندگانش نزدیک‌تر.»
خضر عدنان که از دو دهه قبل، ده‌ها بار توسط صهیونیست‌ها بازداشت و بعد از اعتصاب غذاهای متعدد آزاد شده بود، یک‌بار بعد از آزادی در سال ۲۰۱۲ گفت: ازنظر من همان‌طور که اسارت برخی در زندان‌های رژیم اشغالگر تقدیر و سرنوشت آن‌هاست، آزادی نیز می‌تواند تقدیر ما باشد و من گزینه دوم را انتخاب می‌کنم.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.