تفکیک وزارت صمت یک الزام است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 85290
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۰۸ |
لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

تفکیک وزارت صمت یک الزام است

لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام موافقت نسبت به تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک وزارت صمت به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: اگر فعالیت‌های کشور را ساده کنیم به دو عنوان دست پیدا خواهیم کرد؛ نخست تولید است و پس از آن تجارت خواهد بود.
تفکیک وزارت صمت یک الزام است

لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام موافقت نسبت به تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک وزارت صمت به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: اگر فعالیت‌های کشور را ساده کنیم به دو عنوان دست پیدا خواهیم کرد؛ نخست تولید است و پس از آن تجارت خواهد بود.  وی افزود: هرکشوری به منظور دستیابی به موفقیت می‌بایست اهتمام ویژه نسبت به تولید داشته باشد. پس از تولید تجارت است که اقتصاد کشور را رونق و کشور را توسعه می‌بخشد. اگر گردش مالی سایر کشورها را بررسی کنیم شاهد ارزش بسیاری بالای تجارت خواهیم بود. تجارت، سرآغاز تولید است؛ چنانچه محصولی تولید گردد اما به فروش نرسد و مشتری از آن راضی نباشد، تولید دچار مشکل خواهد شد.  سیاهکلی تصریح کرد: بازرگانی فراتر از صنعت است و حال به عنوان زیرمجموعه صنعت درنظر گرفته شده است. بی‌شک چنین روندی از ابتدای امر اشتباه بوده و نیازمند اصلاح است. تمامی کشور باید در خدمت تجارت و بازرگانی باشد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی یک نهاد فرادستی در یک نهاد پایین دستی جاساز شده است. چنین روندی به طورکل اشتباه است و نیازمند اصلاح و تفکیک است.  او با اعلام موافقت نسبت به تفکیک وزارت صمت عنوان کرد: تفکیک وزارت صمت یک الزام است. پیش از این دولت لایحه سازمان را مطرح کرد که نمایندگان مجلس نسبت به آن اعلام مخالفت کردند چراکه یک سازمان قادر به تحقق چنین مهمی نخواهد بود.
  با تشکیل وزارتخانه موافق هستیم
وی درباره هزینه مالی تفکیک وزارت صمت اظهارکرد: تفکیک وزارتخانه هزینه‌ قابل توجهی به همراه نخواهد داشت چراکه ادغام وزارتخانه‌‌ها به معنای حقیقی تجمیع نبود و تنها ساختمان‌ها در کنار یک دیگر قرار گرفته بودند. اکنون ساختمان‌ها و نیروها به صورت جداگانه هستند و براین اساس این تفکیک هزینه‌ای نخواهد داشت. 
او در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: از د‌ولت به سبب ارسال لایحه تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک وزارت صمت تشکر می‌کنیم. امیدواریم با بررسی کلیات این لایحه در اسرع وقت وزارت بازرگانی ایجاد شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.