تحقق اعتبارات بخش کشاورزی موجب پیشگیری از بروز حوادث خواهد شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 83995
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۳۵ |
علی‌ اکبر علیزاده برمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

تحقق اعتبارات بخش کشاورزی موجب پیشگیری از بروز حوادث خواهد شد

علی‌ اکبر علیزاده برمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان داشت: در‌حوزه کشاورزی می‌بایست به دو مولفه توجه داشت؛ نخست مسئله اجرای الگوی کشت می‌باشد که در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ آغاز شده است.
تحقق اعتبارات بخش کشاورزی موجب پیشگیری از بروز حوادث خواهد شد

گروه سیاسی
علی‌ اکبر علیزاده برمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان داشت: در‌حوزه کشاورزی می‌بایست به دو مولفه توجه داشت؛ نخست مسئله اجرای الگوی کشت می‌باشد که در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ آغاز شده است. در اجرای الگوی کشت به کشاورز عنوان می‌شود چه محصولی را کشت کند و از کشت چه محصولی اجتناب کند. عدم کشت برخی محصولات ضر‌ر و زیان برای کشاورز را رقم خواهد زد بنابراین ضرورت دارد ضرر و زیان کشاورز جبران گردد و مشوق‌هایی نیز برای او درنظر گرفته شود. وی افزود: متاسفانه اعتبارت بخش کشاورزی در بودجه ۱۴۰۲ به ویژه مولفه‌ی الگوی کشت  مطابق نظر کمیسیون کشاورزی درنظر گرفته نشد. نباید فراموش کرد که مسئله الگوی کشت امری دارای اهمیت بسیار و مورد تاکید مقام معظم رهبری است. 
علیزاده برمی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم در اصلاح کشاورزی حال حاضر، اجرای الگوی کشت است. اجرای این مولفه کمک می‌کند تا محصول روی دست کشاورز باقی نماند و منجر به افزایش قیمت ناگهانی نشود. 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال جاری به سبب گسترش کشت قراردادی و بارندگی‌ها مستمر، میزان تولید گندم و برخی محصولات اساسی کشاورزی افزایش پیدا کر‌ده و بیش از گذشته شده است. به طورحتم مزیت افزایش تولید این است که محصول بلافاصله از کشاورز خریداری شود تا کشاورز اطمینان خاطر پیدا کند که همواره پشتیبانی می‌شود. 
او متذکر شد: سطح زیرکشت در سال زراعی جاری افزایش پیدا کرده است و این امر انتظار تولید افزایشی محصولات را رقم زده است. به میزان افزایش سطح زیر کشت هزینه خرید محصول افزایش پیدا خواهد کرد. متاسفانه این نیاز در بودجه ۱۴۰۲ به درستی برآورد نشده است. 
وی یادآور شد: آبخیزداری یکی دیگر از موضوعات مهم حوزه کشاورزی است که نشست‌های اخیر کمیسیون به آن پرداخته شده است. متاسفانه سالانه خسارت بسیاری به سبب حوادث طبیعی همچون سیل به کشاورزان و مردم وارد می‌شود. بی‌شک جلوگیری از این اتفاق با آبخیزداری ممکن خواهد شد. پیش از این امید داشتیم تا در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اعتبارتی به منظور نهال کاری، بذرپاشی و سدهای رسوبی درنظر گرفته شود که متاسفانه محقق نشد. 
علیزاده برمی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: کوشش اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی این است که اعتبارات مورد نظر بخش کشاورزی تحقق پیدا کند. از جمله موضوعات مهم، حوزه آبخیزداری است‌؛ ضرورت دارد در این حوزه نهایت تلاش را به کار بگیریم تا پیش از وقوع حادثه، پیش‌بینی لازم رقم بخورد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.