با مکتب زینبی مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی می‌کنیم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 51539
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۳۸ |
غلامرضا منتظری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

با مکتب زینبی مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی می‌کنیم

غلامرضا منتظری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد لزوم فعالیت در فضای مجازی اظهارکرد:  امیدوار هستم که همه ما پیرو راهی باشیم که سرور و سالار شهیدان اسلام پیش روی ما گذاشتند.
با مکتب زینبی مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی می‌کنیم

گروه سیاسی
غلامرضا منتظری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد لزوم فعالیت در فضای مجازی اظهارکرد:  امیدوار هستم که همه ما پیرو راهی باشیم که سرور و سالار شهیدان اسلام پیش روی ما گذاشتند. اربعین حسینی یک واقعه رمزی و مقدسی در فرهنگ اسلامی ما است که می‌تواند در زوایای مختلف بررسی شود ازجمله کسانی که واقعه کربلا را برای ما تبیین کردند امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بودند.وی افزود: امروزه یادگار پیام‌رسانان کربلا به منطقه و تبیین شده که یک رخداد بزرگ فرهنگی و معنوی بی‌بدیل در جهان است و هرسال نگاه جهانیان را به خود معطوف می‌کند. اجتماع بزرگ مسلمانان در روز اربعین زمینه‌ای را فراهم کرده تا اهداف واقعه کربلا به دنیا نشان داده شود.
منتظری اظهارکرد: یکی از اهداف اصلی واقعه کربلا پرسشگری و حق‌طلبی است. اربعین این سؤال را در ذهن جهانیان ایجاد می‌کند که امام حسین کیست و چرا به شهادت رسیده است. این پرسش بسیار ارزشمند است پرسشی که می‌تواند آغازگر مسیرهای جدیدی برای مبارزه با ظلم جهانی باشد.
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رهبر انقلاب نیز اشاره کردند که واقعه عاشورا بسیار بزرگ و درس‌های مختلفی دارد. اما از آن مهم‌تر نگهداری و انتقال آن پیام‌ها است. ایشان به نهضت حضرت زینب (س) اشاره کردند و گفتند که اگر زینب کبرا نبود کربلا در کربلا می‌ماند.
او ادامه داد: رهبر انقلاب در همین راستا بارها تأکید کردند که اگر وظیفه رهبری نداشتند در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کردند و در روزهای اخیر نیز بر لزوم فعالیت قوی و مؤثر در فضای مجازی اشاره کردند.
منتظری عنوان کرد: اکنون بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در تمام این مدت دشمن درصدد ایجاد شبهه در ذهن جوانان قدیم و جدید بوده است. دشمنان بسیار زیرکانه و سرسختانه این جنگ نرم را آغاز کردند و در حوزه‌های مختلف ازجمله دین مردم و اعتقادات آن‌ها انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را زیر سؤال بردند.
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درانتها تأکید کرد: اکنون جوانان و مردم و کشور ما با سؤال‌های زیادی روبه رو هستند که مسئولان فرهنگی کشور وظیفه رفع آن رادارند این وظیفه اکنون پررنگ‌تر از هر زمان دیگری دیده می‌شود بنابراین باید دست‌به‌کار شد و برنامه‌های اساسی برای فعالیت تخصصی در این فضا طراحی و اجرا کرد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.