باید شاکله و ستون بندی بودجه ۱۴۰۰ اصلاح شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 37209
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۶:۱۷ |
وحید جلال زاده، عضو کمیسیون تلفیق در مجلس:

باید شاکله و ستون بندی بودجه ۱۴۰۰ اصلاح شود

وحید جلال زاده، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن واکنش به سخنان رئیس‌جمهور مبنی براین‌که دگرگونی ساختار بودجه قابل‌قبول نیست گفت: این اولین باری نیست که روحانی مصوبات سایر قوا را زیرپا می‌گذارد و در امور سایر قوا دخالت می‌کند. او حتی در بحث مصوبه مجلس برای اقدام در جهت لغو تحریم‌ها گفته بود که من این طرح را مضر می‌دانم! درحالی‌که رئیس دولت مسئول تشخیص دادن مضر یا مفید بودن طرح‌های مجلس نیست.
باید شاکله و ستون بندی بودجه ۱۴۰۰ اصلاح شود

گروه سیاسی
وحید جلال زاده، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن واکنش به سخنان رئیس‌جمهور مبنی براین‌که دگرگونی ساختار بودجه قابل‌قبول نیست گفت: این اولین باری نیست که روحانی مصوبات سایر قوا را زیرپا می‌گذارد و در امور سایر قوا دخالت می‌کند. او حتی در بحث مصوبه مجلس برای اقدام در جهت لغو تحریم‌ها گفته بود که من این طرح را مضر می‌دانم! درحالی‌که رئیس دولت مسئول تشخیص دادن مضر یا مفید بودن طرح‌های مجلس نیست.
وی افزود: رئیس دولت مسئول اجرا کردن مصوبات مجلس است و این بار دومی است که او به این موضوع ورود کرده و مصوبات کمیسیون تلفیق را تهدید می‌کند و می‌گوید فلان بند یا مورد اصلاح شده قابل‌اجرا نیست که البته این موضوع به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نمایندگان مجلس نیست و ما حتما در صحن علنی تذکرات لازم را خواهیم داد.
جلال‌زاده بیان کرد: بنده پیشنهاد می‌دهم که رئیس‌جمهور به‌جای این موضوعات به فکر افزایش روزانه قیمت کالاهای اساسی باشند، به فکر هزینه‌کرد ارز۴۲۰۰ باشند که مبلغ ۱۸ میلیارد از آن پخش شد و هم‌اکنون کل نظام جمهوری اسلامی دچار دردسر شده است و دنبال ارز ۴۲۰۰ است که دولت محترم به برخی‌ از افراد تقدیم کرده و ما اکنون باید بگردیم و پول مردم را پیدا کنیم.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: قاطبه نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق با کلیات لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس مخالفت کردند. ما موافق کلیات بودجه در مجلس نبودیم و کسانی هم که در کمیسیون تلفیق به کلیات لایحه رأی موافق دادند، موافق مشروط بودند.
وی افزود: موافق مشروط بر این بودند که ما باید شاکله و ستون‌بندی این بودجه را اصلاح کنیم و لایحه‌ای که دولت به مجلس داده است بدون اصلاحیه قابلیت اجرا شدن در کشور را ندارد و حتی برای کشور بسیار خطرناک است.
جلال‌زاده ادامه داد: البته رأی بنده در تصویب کلیات لایحه بودجه مخالف بود و از رأی خود دفاع می‌کنم اما یک اجماعی در مجلس شکل گرفت که ما کلیات لایحه را به‌شرط و شروط می‌پذیریم و شاکله اصلی آن را اصلاح کنیم. هم‌اکنون در کمیسیون تلفیق چه در بحث درآمدها که البته تمام شد و چه اکنون‌که در بخش هزینه‌های بودجه ۱۴۰۰ هستیم، پیشنهادات بسیار منطقی و اصولی نمایندگان در حال اعمال است و امیدواریم با همکاری‌ای که شورای محترم نگهبان خواهد کرد،بتوان بودجه‌ای برای اداره کشور تنظیم و ارائه کرد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ابراز کرد: البته نباید فراموش کنیم زمانی که کار کمیسیون تلفیق با لایحه بودجه تمام شود، مجدد برای رأی‌گیری به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.
او تأکید کرد: کمیسیون تلفیق به‌عنوان کمیسیون رسیدگی‌کننده به لایحه بودجه ۱۴۰۰ کلیات مصوبات خودش را به صحن علنی ارائه خواهد کرد و این صحن علنی است که باید در ابتدا به کلیات رأی دهد و بعدازآن وارد جزئیات شود. اکنون نمی‌توان پیش‌بینی کرد که مجلس به کلیات بودجه رأی مثبت خواهد داد یا خیر.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.