ایران از مواضع خود در مذاکرات عقب‌نشینی نمی‌کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59580
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۰۶ |
سیاهکلی نماینده مردم قزوین درمجلس:

ایران از مواضع خود در مذاکرات عقب‌نشینی نمی‌کند

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن تحلیل روند مذاکرات هسته‌ای اظهارکرد: زمانی که می‌گوییم ابرقدرت یا استکبار در دل آن مفاهیمی مستتر است و ما باید با این مفاهیم پشت میز مذاکره بنشینیم.
ایران از مواضع خود در مذاکرات عقب‌نشینی نمی‌کند

گروه سیاسی
لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن تحلیل روند مذاکرات هسته‌ای اظهارکرد: زمانی که می‌گوییم ابرقدرت یا استکبار در دل آن مفاهیمی مستتر است و ما باید با این مفاهیم پشت میز مذاکره بنشینیم.
وی افزود: کسی که تکبر می‌ورزد و دیگران را برده خودش می‌داند و خود را کدخدای عالم و سایرین را رعیت می‌داند، سر میز مذاکره نیز برایش افت دارد که بخواهد با رعیت گفت‌وگو کند، این دیدگاه آمریکاست و هیچ تغییری نکرده است.
سیاهکلی ادامه داد: هرچند ما چنین نظری راجع به آن‌ها نداریم و خودشان نیز این را می‌دانند. اما آمریکا خیال می‌کند بزرگ عالم است. ما براساس آموزه‌های اسلامی با مستکبر می‌جنگیم و طرفدار مستضعف هستیم. دراین حال زمانی که آمریکا و غرب با این نگاه پشت میز مذاکره می‌آیند طبیعی است که نخواهد حتی کوچک‌ترین امتیازی به ما بدهد. 
 ارائه تضمین، تنها راه رسیدن به نتیجه است
این نماینده مجلس اظهارکرد: زمانی که این‌ها مجبور می‌شوند در مذاکرات اندک امتیازاتی بدهند در ادامه به همین اندک امتیازات عمل نخواهند کرد. زیرا خوی استکباری دارند. اگر ما در دولت قبل نیز مدام این مسئله را یادآوری می‌کردیم به همین دلیل بود. به نظر من نه تنها آمریکا بلکه تروئیکا‌ی اروپایی تا جایی که بتوانند تلاش می‌کنند حداقل امتیاز را به ایران بدهند.وی اضافه کرد: طرف‌های غربی در ادامه مسیر حتی به همین امتیازات حداقلی عمل نخواهند کرد و این برای ما امری آشکار است. زمانی که می‌گویند امکان راستی‌آزمایی یا تضمین وجود ندارد، به این معناست که مجدد به همان برجام قبلی برمی‌گردیم و باز هم هرکاری دلشان بخواهد می‌کنند.سیاهکلی گفت: در برجام قبلی نیز بسیاری از نمایندگان و تحلیلگران تاکید می‌کردند مذاکرات و تصمیمی که گرفته شد تصمیمی خوبی برای ایران نبود و با این حال آمریکا همان امتیازات حداقلی را حاضر نبود اجرا کند. از آنجا که آزموده را آزمودن خطاست و ما یکبار این مسیر را طی کرده‌ایم، دیگر این اشتباه را تکرار نخواهیم کرد.
نماینده مردم قزوین در مجلس درانتها تاکید کرد: در دولت قبلی غربی‌ها تلاش می‌کردند ملت ایران را فریب دهند و به‌گونه‌ای حرف می‌زدند که آن‌ها آمادگی مذاکره دارند و ایران مذاکره نمی‌کند، اما با تدبیر رهبری این توطئه خنثی شد و تمام مردم کشورمان و حتی اذهان عمومی دنیا دیدند که ایران حسن نیت و به تمام تعهدات خویش عمل کرده و آمدیکا و اروپا را شناختند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.