اوج قدرت ساکنان خانه پوشالي - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 2104
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۸:۳۹ |
اينستاگرام، صفحات منسوب به برخي چهره‌هاي کشوري و لشکري را مسدود کرد؛

اوج قدرت ساکنان خانه پوشالي

اينستاگرام پس از درج رسمي نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست سازمان‌هاي تروريستي آمريکا در روزنامه دولت فدرال آمريکا، حساب کاربري قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس را مسدود کرد.
اوج قدرت ساکنان خانه پوشالي

اينستاگرام پس از درج رسمي نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست سازمان‌هاي تروريستي آمريکا در روزنامه دولت فدرال آمريکا، حساب کاربري قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس را مسدود کرد. اين شبکه اجتماعي در ادامه در حال بستن حساب کاربري ديگر سرداران و فرماندهان اين نهاد نظامي است. تاکنون علاوه بر حساب کاربري قاسم سليماني، حساب کاربري محمد علي جعفري فرمانده کل سپاه، محمد باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح، محمد پاکپور فرمانده نيروي زميني سپاه، محمد باقر قاليباف شهردار اسبق تهران، موسي کمالي رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد کل نيروهاي مسلح نيز مسدود شده است.همچنين حساب علي فدوي معاون هماهنگ‌کننده سپاه، حسين سلامي جانشين فرمانده کل سپاه، عزت الله ضرغامي رئيس اسبق صداوسيما نيز از ديگر حساب‌هاي بسته شده است. تعداد حساب‌هاي مسدود شده رو به افزايش است و حتي حساب کاربري فرمانده‌هان سابق سپاه را هم شامل مي‌شود.علاوه بر اين، حساب سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اينستاگرام هم در ادامه اين موج مسدود شد. در نخستين واکنش‌ها به اين موضوع موسي کمالي رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد کل نيروهاي مسلح که صفحه او نيز در اينستاگرام مسدود شده است، گفت: «معلوم شد که اينستاگرام و تلگرام در خدمت صهيونيسم است.» وي درباره صفحه منتسب به خود افزود: «در اين صفحه هيچ مطلبي در ارتباط با خشونت مطرح نشده بود.» پيش از نيز اين بارها صفحه اينستاگرام قاسم سليماني توسط اينستاگرام بسته شده بود.
مسدود شدن صفحات فرماندهان سپاه و شماري از شخصيت هايکشوري و لشکري ايران در حالي صورت مي گيرد که صفحات منسوب به برخي از خشن ترين گروه‌هاي تروريستي و يا هواداران و سمپات هاي فعال آن ها، آزادانه در اينستاگرام و ساير شبکه هاي
اجتماعي مانند فيس‌بوک در حال فعاليت‌‌اند.
آمريکا به دنبال جدي نشان دادن تحريم‌هاست
کارشناسان بر اين باورند که ترامپ و حلقه مشاورانش، نفعي از قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان هاي تروريستي نبرده اند
و با اقداماتي اين چنيني، به دنبال عمق بخشيدن به حرکت نمادين و نه چندان اثرگذار خود در لايه هاي اجتماعي مردم ايران هستند. پيش از اين و در مقطع تحريم هاي هسته اي، نام برخي از سرداران سپاه هم در ليست تحريم ها آمده بود و ادعا شده بود حساب هاي خارجي اين افراد مسدود خواهد شد، اقدامي که با واکنش جالب سردار نقدي، رئيس وقت سازمان بسيج مستضعفين روبه رو شد که اعلام کرد من راضي هستم هر چه پول در حساب‌هاي خارجي من وجود دارد، به نفع آمريکا مصادره شود. در واقع سرداران سپاه، هيچ حساب خارجي نداشتند که بخواهد بلوکه شود.
الان وقت مناسبي براي فيلتر کردن اينستاگرام نيست
از سوي ديگر، چند چهره داخلي با محکوميت اين اقدام اينستاگرام، خواهان فيلتر شدن اين شبکه اجتماعي شده اند؛ اقدامي که به نظر نمي رسد در شرايط فعلي مناسب باشد، چرا که هدف دولت آمريکا از تروريست خواندن سپاه و اقداماتي مانند مسدود کردن حساب کاربري منسوب به سرداران سپاه، فاصله گذاري بين مردم و سپاه و القاي اين گزاره است که اقدامات سپاه در منطقه، موجب ايجاد هزينه براي مردم شده است. فيلتر کردن شبکه‌اي که بسياري از مردم از آن استفاده مي‌کنند و در حال حاضر مشابه داخلي هم ندارد، آن هم به علت اين که صفحات منسوب به برخي سرداران را مسدود کرده، مي تواند براي سپاه در اذهان برخي از مردم هزينه تراشي کند؛ اگرچه خيلي پيش تراز اين، بايد اين شبکه اجتماعي مبتني بر تصوير که حتي پورنوگرافي در آن جرم انگاري نمي‌شود، مسدود مي‌گرديد و جايگزين هاي ايراني مناسب به مردم ارائه مي‌شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.