انقلابی برای سربلندی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 38385
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۶:۵۰ |
دستاوردهای دفاعی و پژوهشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بررسی شد؛

انقلابی برای سربلندی

یکی از وجوه مهم بیانیه گام انقلاب، یادآوری هنرمندانه مرام‌نامه یا همان مانیفست انقلاب اسلامی است که از سوی خلف صالح بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ترسیم شده است؛  انقلاب اسلامی ملت ایران، قدرتمند امّا مهربان و باگذشت و حتی مظلوم بوده است.
انقلابی برای سربلندی

گروه سیاسی
یکی از وجوه مهم بیانیه گام انقلاب، یادآوری هنرمندانه مرام‌نامه یا همان مانیفست انقلاب اسلامی است که از سوی خلف صالح بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ترسیم شده است؛  انقلاب اسلامی ملت ایران، قدرتمند امّا مهربان و باگذشت و حتی مظلوم بوده است. مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه‌ ننگ بسیاری از قیام‌ها و جنبش‌هاست، نشده است. در هیچ معرکه‌ای حتی با آمریکا و صدام، گلوله‌ اول را شلیک نکرده و در همه‌ موارد، پس ‌از حمله دشمن از خود دفاع کرده و البته ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردد. با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است. این جوانمردی و مروت انقلابی، این صداقت و صراحت و اقتدار، این دامنه‌ عمل جهانی و منطقه‌ای در کنار مظلومان جهان، مایه‌ سربلندی ایران و ایرانی است و همواره چنین باد.
این گزاره که « در هیچ معرکه‌ای حتی با آمریکا و صدام، گلوله‌ اول را شلیک نکرده و در همه‌ موارد، پس ‌از حمله دشمن از خود دفاع کرده و البته ضربت متقابل را محکم فرود آورده است» بارها در بزنگاه‌های حساس به نمایش گذاشته شده است. درباره وجه اول یعنی گلوله اول را شلیک نکردن، تاریخ شهادت می‌دهد اما درباره ساحت دوم یعنی ضربت محکم به گردنکشان پس از شلیک گلوله اول نیز قرینه‌های زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن حدود یک سال قبل عملی شد و همرزمان سبزپوش شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز با موشک‌های کاملا بومی پایگاه عراقی عین‌الأسد که از سوی رژیم آمریکا اشغال شده است را در هم کوبیدند و طرف مقابل نیز علی‌رغم گنده‌گویی‌های رسانه‌ای جرئت اقدام متقابل نداشت.
بدیهی است رسیدن به این قدرت ممکن نبود مگر با تکیه‌بر قدرت لایزال الهی و حمایت امت که این دو شاخص مهم با انقلاب شکوهمند اسلامی به مدد نیروهای مسلح آمد و طبق گفته فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین دستاورد انقلاب در عرصه دفاعی «هویت بخشی جدید» به نیروهای مسلح بود.نیروهای دفاعی با این هویت جدید باعث تغییر معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی شدند و همچنان این روند ادامه دارد و همین قدرت‌زایی باعث افزایش چانه‌زنی در معادلات بین‌المللی شده است. البته این همان روشی است که رژیم آمریکا از سال‌ها قبل با استناد به آن باعث ترساندن کشورها و تحمیل هژمونی خود بود. «وندی شرمن» مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای رژیم آمریکا در دولت اوباما در کتاب خاطراتش صراحتا به این مهم اذعان می‌کند و می‌نویسد « هیچ دولت دیگری توانایی نظامی ما را ندارد تا با تهدیدهای معتبر، دیپلماسی را حمایت کند.» همفکران این مسئول رژیم تروریست‌پرور آمریکا مجدد به رأس قدرت بازگشته‌اند.
تقویت قدرت ما مرهون تلاش شبانه‌روزی جان‌برکفانی است که بخشی از آن‌ها در حوزه علمی فعالیت دارند. شامگاه دوشنبه ۱۳ بهمن، وزارت «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» به نقل از سخنگوی گروه فضایی این وزارتخانه اعلام کرد به حول و قوه الهی و با تلاش جهادی دانشمندان صنعت فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، برای اولین بار در حوزه فضایی، نخستین پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ترکیبی ذوالجناح با هدف تست زیرمداری با دستیابی به فناوری قدرتمند‌ترین موتور سوخت جامد در کشور صورت گرفت.طبق گفته این مقام مسئول، این ماهواره‌بر سه مرحله‌ای که ازنظر ویژگی‌های فنی قابل‌رقابت با ماهواره‌برهای روز دنیا است، دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است و توانایی حمل ماهواره تا وزن ۲۲۰ کیلوگرم در مدار ۵۰۰ کیلومتری را داراست.
 از مهم‌ترین دستاوردهای این آزمایش فضایی، دستیابی به قدرتمندترین موتور سوخت جامد کشور با تراست بیش از ۷۵۰ تن و صحه‌گذاری سایر فناوری‌های جدید به‌کاررفته در این محصول است. این ماهواره‌بر پس از تست‌های تحقیقاتی و تثبیت فناوری، آمادگی قرار دادن ماهواره‌های عملیاتی را در مدار خواهد داشت و از ویژگی‌های اصلی آن، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت دستیابی به اهداف بوده و با توجه به قابلیت پرتاب از سکوی متحرک، امکان قرار دادن ماهواره در مدار خورشید آهنگ فراهم می‌شود که قابلیت‌های خاصی برای ماهواره سنجشی به ارمغان می‌آورد.همچنین سرلشکر محمدباقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، روز سه‌شنبه در اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت جایزه شهید سپهبد شهید قاسم سلیمانی، گفت: حوادث بزرگ تاریخی نیازمند پژوهش هستند، زیرا نقش تاریخ‌ساز برای آینده جامعه موردنظر را دارند، دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین حوادثی است که با فاصله اندک از انقلاب اسلامی رخ داد.رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تأکید کرد: ایجاد بانک جامع، تدوین درخت‌واره، تربیت پژوهش‌گر، تلاش برای حرکت در مسیر تولید علم و نظریه‌پردازی تدوین روش‌های پژوهشی خاص، حفظ و  نشر  آثار ارزش‌های دفاع مقدس  را پژوهشگاه سردار سلیمانی انجام دهد و توجه کنند که دفاع مقدس در سطح کلان یک نظریه است.
 ساماندهی و تقویت پشتیبانی‌ها، ساماندهی ترجمه، انتشار پژوهش‌ها و تشویق و قدردانی پژوهشگران باید در این زمینه صورت گیرد. موضوع مهم و با اهمیت دفاع مقدس در تمدن‌سازی و ساخت آیندگان بسیار تأثیرگذار است. باید به پژوهش‌های باکیفیت در این زمینه ارج دهیم.به‌هرروی اگر نبود جان‌فشانی‌های منتهی به مهم‌ترین انقلاب عصر جدید، خبری از انقلاب نبود و اگر نبود انقلاب شکوهمند اسلامی ایران امروز از سربلندی ملت ایران خبری نبود که با رهایی از زیر یوغ کشورهای مستکبر و رژیم خائن در حال صعود به قله است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.