انتقام درون حزبی ترامپ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 75635
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۵۵ |

انتقام درون حزبی ترامپ

رئیس جمهور سابق آمریکا تحولات جاری در ایالت جورجیا را به صورتی دقیق رصد می کند. پیروزی در انتخابات میاندوره ای کنگره به طور کلی به مهم ترین هدف جمهوری‌خواهان و شخص ترامپ تبدیل شده است، اما رقابت در جورجیا نسبت به دیگر مناطق به دلایلی دیگر حساس تر است. 
انتقام درون حزبی ترامپ
محمد مهرعلی
رئیس جمهور سابق آمریکا تحولات جاری در ایالت جورجیا را به صورتی دقیق رصد می کند. پیروزی در انتخابات میاندوره ای کنگره به طور کلی به مهم ترین هدف جمهوری‌خواهان و شخص ترامپ تبدیل شده است، اما رقابت در جورجیا نسبت به دیگر مناطق به دلایلی دیگر حساس تر است. 
در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، ایالت جورجیا با ۱۶ رأی الکترال به یکی از جنجالی ترین کانون‌های منازعه در ایالات متحده آمریکا تبدیل شد.این ایالت تا قبل از انتخابات سال ۲۰۲۰ به صورت سنتی قرمز( جمهوری‌خواه) بود و اساسا کسی تصور نمی کرد که آرای الکترال آن به سود جوبایدن و دموکرات‌ها به گردش در آید. اما این اتفاق در نهایت رخ داد و دموکرات‌ها پیروزی بزرگی را در جورجیا کسب کردند. پس از این پیروزی، ترامپ به توصیه وکیل خود رودی جولیانی در صدد ابطال انتخابات جورجیا و طرح ادعای تقلب در این ایالت برآمد.او در راستای پیاده سازی نقشه خود به همراهی مطلق فرماندار جورجیا نیاز داشت. این فرماندار،  برایان کمپ نام داشت. کمپ به مانند برخی جمهوری‌خواهان از سیاست‌های ترامپ از داخل حزب جمهوری‌خواه استقبال نمی کرد و او را نماد تفرقه در این حزب می دانست.در هر حال، زمانی که ترامپ از کمپ خواست نتایج انتخابات را  به سود جمهوری‌خواهان تغییر دهد و حدود ۱۰ هزار رأی را به ضرر بایدن در جورجیا جا به جا کند، با پاسخ منفی فرماندار جورجیا مواجه شد. همین مسئله سبب شد تا در نهایت آرای الکترال جورجیا به سبد دموکرات‌ها واریز شود.  کار به این نقظه ختم نشد. حدود دوهفته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، در  مرحله نهایی و دوم رقابت بر سر کرسی های مجلس سنا در جورجیا ، مخالفان جمهوری‌خواه ترامپ ترجیح دادند آرای خود را به سود دو نامزد دموکرات به گردش در آورند. در نهایت، دو کرسی سنای جورجیا نیز به دموکرات‌ها رسید تا حلقه شکست جمهوری‌خواهان در این ایالت تکمیل شود. از آن زمان تا کنون، ترامپ بارها در محافل رسمی و غیر رسمی، از فرماندار جورجیا به عنوان عامل شکست خود در انتخابات نام برده است. او اکنون می خواهد درانتخابات فرمانداری جورجیا از کمپ انتقام بگیرد. با این حال نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ احتمالا این بار نیز به هدف خود نخواهد رسید. 
درآخرین نظرسنجی دانشگاه «مونموث»، حمایت عمومی ساکنان جورجیا از کمپ نسبت به قبل نیز بیشترتقویت شده است. در این نظرسنجی ، کمپ حدود ۵۱ درصد و آبرامز نامزد مورد حمایت ترامپ و طرفدارانش توانسته است ۴۱ درصد از آرای ساکنان را کسب کنند.در نظرسنجی مؤسسه ترافالگار نیز برایان کمپ ۵۲ درصد و آبرامز ۴۵ درصد آرا را کسب کرده اند. تجزیه و تحلیل ردیاب نظرسنجی FiveThirtyEight نشان می دهد که کمپ  به وضوح شانس بیشتری برای پیروزی نهایی در انتخابات دارد. از مجموع نظرسنجی های صورت گرفته طی هفته های اخیر این گونه نتیجه گرفته شده که احتمال پیروزی نهایی کمپ، ۹۱ درصد در برابر ۹ درصد( آبرامز) می باشد. با همه این اوصاف، آبرامز و هوادارانش این نظرسنجی ها را ساختگی و غیر قابل قبول می دانند. جیلن بلک، رئیس کمیته مطبوعاتی آبرامز در این خصوص می گوید:
«نظرسنجی هایی که توسط مؤسسات گوناگون صورت می گیرد تنها تصویری از یک رقابت هستند نه واقعیت آن! آنها تصویر کامل رأی دهندگان در ایالت جورجیا و آرای واقعی آنها را نسبت به نامزدها نشان نمی دهند. اما در مقابل ما می دانیم که در حال ایجاد یکی از متنوع ترین و بزرگ ترین آوردگاه‌های انتخاباتی در ایالت خود ( جورجیا) هستیم.»
نویسنده : محمد مهرعلی |
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.