انتخاب‌های ما، سرنوشت کشور را می‌سازد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 43702
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۰۳ |
غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس:

انتخاب‌های ما، سرنوشت کشور را می‌سازد

غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بیان کرد: معمولا درزمان انتخابات، مردم و جامعه انتظار رشد و تغییر در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی را دارند.
انتخاب‌های ما، سرنوشت کشور را می‌سازد
غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بیان کرد: معمولا درزمان انتخابات، مردم و جامعه انتظار رشد و تغییر در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی را دارند. ما همواره در انتخاب به دنبال تحول هستیم و این فلسفه اصلی انتخابات است. این به بصیرت و شناخت ما هنگام انتخابات برمی‌گردد. به هر دلیل افراد با گرایش‌های مختلف سیاسی و با کارنامه‌های مختلفی پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند. حضور نزدیک به ۴۰ فرد شاخص برای ریاست جمهوری چند پیام دارد.
وی افزود: نخست این‌که نشان می‌دهد در ایران برخلاف تبلیغات پوپولیستی که فضای نامطلوبی را به تصویر می‌کشند کاملا یک فضای دموکراسی وجود دارد که افراد با گرایش و سلایق مختلف برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کنند. اما بااین‌وجود آنچه بسیار مهم است به‌گزینی ماست.
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: با مروری بر کارنامه پیشین افرادی که خود را داوطلب این مسئولیت کرده‌اند برای ما محرز است که کدام افراد در مناسب قبلی خود چه وعده‌هایی داده و کدام یک از آن‌ها محقق نشده است و چقدر حرف‌های بدون پشتوانه زده است. لذا ما باید هوشمندانه عمل کنیم. فردی که کارنامه‌اش نشان می‌دهد که در ایستگاه اول باقی‌مانده و هیچ نگاهی به تحول نداشته چرا باید انتخاب شود؟ باید باورمان شود که ما در تحولات آینده نقشی تعیین‌کننده داریم.
 این نماینده مجلس تصریح کرد: من همواره از این مثال استفاده می‌کنم که اگر زمانی یک رئیس‌جمهور ناکارآمد است دستمان را به سویش اشاره می‌کنیم که او هم نتوانست! اما دست ما پنج‌انگشت دارد که اگر چهارتای آن را به سمت فرد مذکور گرفته‌ایم، یکی را به سمت خودمان بگیریم و بدانیم که ما نیز در انتخاب این فرد نقش داشته‌ایم. باید بدانیم که در انتخاب این فرد دقت لازم را نکرده‌ایم. لذا آنچه در کشور می‌بینیم و از آن ناراضی هستیم بی‌شک تعداد زیادی از ما  در به وجود آمدن این شرایط به دلایل مختلف نقش داشته‌ایم.
او خاطرنشان کرد: وعده‌های توخالی یکی از آسیب‌های جدی انتخابات است. افرادی که وعده‌های بدون پشتوانه می‌دهند به شعور اجتماعی توهین می‌کنند. کسی که وعده بدون پشتوانه می‌دهد باید مطلع باشد که اسباب ریزش سرمایه اجتماعی را فراهم می‌کند و هیچ سرمایه‌ای برای کشورمان بهتر از سرمایه اجتماعی نیست. وعده‌های توخالی، دیوار بی‌اعتمادی را افزایش خواهد داد و افرادی که پا به این عرصه گذاشته‌اند باید طوری در مقام کلام و عمل رفتار کنند تا دیوار بی‌اعتمادی ایجادشده به‌تدریج دچار ریزش شود نه رویش.
منتظری گفت: این هدف در عمل اتفاق می‌افتد. نکته پایانی این است که برای جلوگیری از تکرار مشکلات موجود باید شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری پیش روی ما نهاده‌اند را موردتوجه قرار دهیم. فرمایشات ایشان فصل‌الختام است. اگر جایی به نتیجه نرسیدیم باید از افراد شناخته‌شده و قابل‌اتکا مشورت بگیریم. انتخاب رأی چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد اما در سرنوشت این جامعه اثر می‌گذارد.
نماینده مردم گرگان افزود: ما همواره گفته‌ایم که این مرحله از انتخابات مهم است و اعتقاد من این است که این مرحله در سال ۱۴۰۰ حساس‌ترین است. زیرا این انتخابات نخستین انتخابات بعد از گام دوم انقلاب است و هر رئیس‌جمهوری انتخاب شود مسئولیت سنگین ریل‌گذاری را بر عهده خواهد داشت. این ریل‌گذاری باید به تحقق تمدن ایرانی-اسلامی منتهی شود. نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری باید ببینیم کدام کاندیدا توان و روحیه جهادی دارد و آن را برگزینیم. رئیس‌جمهور آتی باید نسل جوان را برای مدیریت‌های ملی و استانی باور داشته باشد و اگر به این نکات توجه کنیم کمتر دچار آسیب خواهیم شد. منتظری در انتها تصریح کرد: از زمانی که ثبت‌نام‌ها آغازشده است در فضای مجازی شاهد بداخلاقی‌ها هستیم. زمانی که ویروس بداخلاقی منتشر شود کشنده است و جامعه را بیمار می‌کند. ما باید در رقابت سالم یکدیگر را نقد کنیم و این رویکرد نیز هیچ مانعی ندارد. اما تخریب، راه درستی نیست. تخریب یعنی ترور شخصیت طرف مقابل. زمانی انتخابات باشکوه و تماشایی است که هم نامزدها و هم مردم به اصول اخلاقی پایبند باشند.
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.