انتخابات، آزمونی برای بلوغ سیاسی احزاب است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 44145
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۲۷ |
عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

انتخابات، آزمونی برای بلوغ سیاسی احزاب است

عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» ضمن پیش‌بینی انتخاباتی پرشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد:  گرچه عده‌ای اصرار دارند پیشگویی کنند که انتخابات پیش‌رو از رونق و استقبال کافی برخوردار نیست، اما پیش‌بینی‌ها این است که انتخابات امسال پرشور خواهد بود.
انتخابات، آزمونی برای بلوغ سیاسی احزاب است

گروه سیاسی 
عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» ضمن پیش‌بینی انتخاباتی پرشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد:  گرچه عده‌ای اصرار دارند پیشگویی کنند که انتخابات پیش‌رو از رونق و استقبال کافی برخوردار نیست، اما پیش‌بینی‌ها این است که انتخابات امسال پرشور خواهد بود. نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باتوجه به این‌که تنور انتخابات در کف جامعه و بدنه عمومی داغ نشده و مناظرات انتخاباتی کلید نخورده، طبیعی است که مردم آن‌چنان‌که باید وارد تب‌وتاب انتخابات و روندهای آن نشده باشند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد هفته‌های آتی، هفته‌هایی خواهد بود که مردم وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری خواهند شد و این دوره از انتخابات نیز بار دیگر اشتیاق عمومی مردم برای بهبود و تغییر شرایط فعلی را رقم خواهد زد. مقتدایی مطرح کرد: درواقع، انتخابات ریاست جمهوری خردادماه، فرصتی برای وفاق نیروهای مختلف از طیف نیروهای انقلاب است که هرکدام توانمندی‌های بسیاری دارند و درصدد اعتلا و بهبود شرایط کشور هستند. ما باید در فرصت باقی‌مانده تا انتخابات، بیش از آنکه به فکر پیروزی شخص یا گروه خاصی باشیم، به دنبال پیروزی کلیت نظام و دستیابی مردم به بالاترین حد قدرت برای حل مشکلات باشیم. 
نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: آنچه امروز در شرایط فعلی ضروری به نظر می‌رسد، این است که نیروهای مختلف کشور همگی به دنبال توانمندسازی کشور باشند و عزم خود را برای اجماع و هماهنگی حداکثری استوار کنند. باید با هماهنگی و اقدامات جهادی بتوانیم از این مرحله حساس داخلی و نیز تحریم‌ها و فشارهای خارجی به‌خوبی عبور کنیم. مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو می‌تواند هم از بعد داخلی و هم در عرصه خارجی و بین‌المللی دستاوردهای گسترده‌ای را برای کشور ایجاد کند. 
وی همچنین معتقد است: کشور ما اکنون آماده خیز عظیم اقتصادی است و از سوی دیگر، مقاومت و ایستادگی ملت ایران توانسته به طرف‌های غربی اثبات کند حتی باوجود فشارها و تحریم‌ها حاضر به امضای هیچ نوع قرارداد و پذیرش خواسته‌های زورگویانه طرف مقابل نیست. بنابراین در چنین شرایطی، انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم زمینه مناسبی است تا در عرصه سیاست خارجی دستاوردهای بیشتر و بالاتری کسب کنیم. بدین ترتیب، تصورم این است انتخابات خردادماه آزمونی برای بلوغ سیاسی احزاب و مردمی است که قلبشان برای کشور می‌تپد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.