امـیـد دروازه خرمشهرهای پیش رو - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 66487
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۵۲ |
با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری امید و تقوا را رمز فتح خرمشهرهای پیش رو می یابیم

امـیـد دروازه خرمشهرهای پیش رو

در ساعت ۲ بعد از ظهر روز ۳ خرداد ۱۳۶۱ پس از ۳۴ روز نبرد، خرمشهر به طور کامل از اشغال نظامیان عراق خارج شد و عملیات بیت‌المقدس که در دهم اردیبهشت این سال آغاز شده بود، به پیروزی رسید.
امـیـد دروازه خرمشهرهای پیش رو
گروه سیاسی
در ساعت ۲ بعد از ظهر روز ۳ خرداد ۱۳۶۱ پس از ۳۴ روز نبرد، خرمشهر به طور کامل از اشغال نظامیان عراق خارج شد و عملیات بیت‌المقدس که در دهم اردیبهشت این سال آغاز شده بود، به پیروزی رسید.
آزادسازی خرمشهر از رخدادهای مهمِ تاریخ جنگ ایران و عراق که در آن، شهر خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش بعث عراق به‌دست نیروها و رزمندگان ایرانی آزاد شد.این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، در روز چهارم آبان سال ۱۳۵۹   به اشغال ارتش بعثی عراق درآمده بود.
در حالی که اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهم‌ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می‌شد، آزادسازی این شهر می‌توانست نماد تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر نیروهای متجاوز و اثبات برتری نظامی‌اش باشد.
آزاد سازی خرمشهر برای شرایط امروز جامعه ما درس‌ها و نکته‌هایی دارد که توجه به آن برای فتح خرمشهرهایی که در حال حاضر  پیش رو داریم می‌تواند راهگشا باشد.
اولین و مهم ترین نکته که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار  اردیبهشت ماه ایشان با دانشجويان نیز بدان پرداخته شد؛ پرهیز از انفعال و نا امیدی است.
«توصیه‌ من به شما پرهیز از انفعال و ناامیدی است؛ مواظب باشید؛ یعنی مواظب خودتان باشید، مواظب دلتان باشید، مواظب باشید دچار انفعال نشوید، دچار ناامیدی نشوید. شما باید کانون تزریق امید به بخش‌های دیگر باشید. بله، نابسامانی‌هایی در بخش‌های مختلف وجود دارد اما این نابسامانی‌ها غیر قابل رفع است؟ ابدا؛ اینها قابل رفع است. مدیران خوبی هستند، وجود دارند، ان‌شاءالله می‌توانند، می‌کنند، کما اینکه تا حالا خیلی از کارها انجام گرفته. ۱۰ پانزده سال قبل از این، یک حرکت علمی مطرح شد، چه کسی باور می‌کرد که به اینجا برسد؛ الحمدلله این حرکت پیشرفت کرد، کارهای بزرگی انجام گرفت؛ در زمینه‌  فناوری همین‌ جور، در زمینه‌های بهداشت و درمان همین‌ جور، سلامت همین‌ جور؛ در خیلی از زمینه‌ها کارهای بزرگی انجام گرفته، در دیگر زمینه‌ها هم می‌تواند انجام بگیرد.»
 نکته دیگر اعتقاد به خدا و تقواست 
«در ماجرای آزادسازی خرمشهر هیچ کس گمان نمی‌کرد چنین اتفاقی بیفتد، ولی افتاد.آن عامل اصلی در این میان چه بود؟ می‌توان عواملی را شمرد؛ لیکن اصلی‌ترین عوامل، آن روح اعتماد به خدا و اعتماد به نیروی خود بود. اگر آن روز می‌خواستیم بر اساس محاسبات معمولی و متعارف فکر کنیم، هیچ کس قضاوت نمی‌کرد که این حادثه ممکن است اتفاق بیفتد.»
«بنابراین اولین مسئله‌ای که بنده توصیه می‌کنم این است که شما در این زمینه تقوا به خرج بدهید؛ تقوا یعنی خود را مرتبا مراقبت کردن و مواظب بودن. مراقب خودتان باشید که دچار یأس و ناامیدی و [اینکه] نمی‌شود و فایده‌ای ندارد و مانند این حرف‌ها نشوید.»
«البته بعضی از نسل‌های گذشته‌ شما اینجا کم آوردند، در این مورد کم آوردند و دچار خطا شدند؛ یعنی آنجایی که نبایستی مأیوس بشوند، نباید ناامید بشوند، ناامید شدند، و این ناامیدی آنها را از میدان خارج کرد  و بعضی‌هایشان هم بدجوری خارج شدند! حالا بعضی‌ها فقط خارج شدند اما بعضی‌ها علاوه بر خارج شدن از میدان مبارزه‌  انقلابی، هم‌صدای با دیگران هم شدند. پس مواظب باشید به افق پشت نکنید، به قله پشت نکنید، همیشه به سمت قله و به سمت افق روشن حرکت کنید.»
حماسه عظیم و ماندگار فتح خرمشهر جلوه ای از نصرت الهی است که این رخداد باشکوه یکی از نقاط عطف تاریخ ملت ایران و اراده ملی و تجلی مقاومت و ایستادگی است.
آزادسازی خرمشهر، مکتبی است که همواره به ما یادآوری می کند ولایت مداری اصل اساسی در کسب همه پیروزی هاست؛ فتح خرمشهر  سبب تحکیم پایه های انقلاب شد.
امروز نیز بر این باوریم  تنها راه  مصونیت آفرینی برای کشور و موفقیت برابر آرایش جنگی دشمن که اشغال خرمشهرهای جدید انقلاب در بستر جنگ اقتصادی و نبرد اراده ها را دنبال می کند، وحدت، انسجام ملی و تردید به خود راه ندادن در شناخت دقیق برنامه های دشمن است.
حال پس از۴۰ سال از فتح خرمشهر، راه همان راه است،با ایمان و اعتقاد مبارزه و مقاومت ؛ وحدت و انسجام و یکدلی حول محور ولایت و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز « مدظله العالی»فتحی دیگر را در سایر عرصه ها برای تعالی کشور رقم خواهیم زد.  
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.