استیصال غربی‌ها به سبب آن است که امکان برهم زدن معادلات منطقه را ندارند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 77548
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۲۳ |
علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی:

استیصال غربی‌ها به سبب آن است که امکان برهم زدن معادلات منطقه را ندارند

علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان کرد: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها و متحدان غربی و منطقه‌ای‌شان طی سنوات گذشته همواره درصدد اعمال و به‌کارگیری اهرم فشار علیه جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، اعمال فشارهای سیاسی اخیر تازگی ندارد.
استیصال غربی‌ها به سبب آن است که امکان برهم زدن معادلات منطقه را ندارند

گروه سیاسی 
علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان کرد: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها و متحدان غربی و منطقه‌ای‌شان طی سنوات گذشته همواره درصدد اعمال و به‌کارگیری اهرم فشار علیه جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، اعمال فشارهای سیاسی اخیر تازگی ندارد. غربی‌ها درگذشته با طرح گزینه روی میز و تهدید به جنگ می‌کوشیدند تا جریان مذاکرات را به نفع خود به سرانجام برسانند که چنین هدفی به سرانجام نرسید. اکنون نیز به سبب شکست در طرح‌های مدنظر و عدم تأثیرگذاری سیاست‌های اتخاذشده‌شان، اندوهگین شده و می‌کوشند تا اعمال فشار کنند. 
وی افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی از قدرت بسیار بالای مانور در حوزه مرزهای دریایی، هوایی و زمینی کشور برخوردار است، دیگر امکان رجزخوانی برای غربی‌ها وجود نخواهد داشت. در حوزه مسائل منطقه‌ای نیز علی‌رغم هزینه‌های بسیار اما راه به جایی نبرده‌اند و نتوانستند اهداف خود را عملیاتی کنند. بنابراین غربی‌ها امکان برهم زدن معادلات منطقه را نیز ندارند و به همین خاطر است که تحت فشار قرارگرفته‌اند. 
نظری تصریح کرد: تنها اهرم فشار باقی‌مانده برای آمریکایی‌ها جریان مذاکرات بود که با اقدام ابلهانه ترامپ، توپ برجام در میدان مذاکراتی طرف مقابل قرار گرفت. بدین معنا که ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرد و آمریکا از آن خارج شد. به واسطه چنین اقدامی آمریکایی‌ها دیگر نتوانستند از برجام به عنوان پاشنه آشیل جمهوری اسلامی استفاده کنند و فشار بیاورند. 
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: غربی‌ها در این مقطع زمانی دل‌بسته جریان اغتشاشات شده‌اند و می‌کوشند تا از این مسیر تنفس مصنوعی به کسانی بدهند که درصدد بلوا در داخل کشور هستند. 
او متذکر شد: غربی‌ها گمان کردند که از طریق مسائل زنان و حقوق بشری می‌توانند ایران را متهم کنند و ابزار فشار مجدد اعمال کنند اما این اقدامات منفعلشان هم راه به جایی نبرده و نتوانسته‌اند جمهوری اسلامی ایران را در پیشروی اهداف، متوقف کنند. به طورحتم چنین اقداماتی تأثیری بر  محاسبات سیاسی کشور نخواهد داشت. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: اعمال فشارهای سیاسی همزمان اروپا و آمریکا تنها به سبب استیصال آن‌هاست و علت دیگری ندارند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.