استیصال آمریکا در مقابل تکنولوژی چینی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 27857
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۱۹ |

استیصال آمریکا در مقابل تکنولوژی چینی

مقامات آمریکایی روزهای سخت و دشواری را سپری می‌کنند! اعلام دستور توقف فعالیت اپلیکیشن  چینی«تیک‌تاک» در آمریکا، برای کاخ سفید کم‌هزینه نبوده است!
استیصال آمریکا در مقابل تکنولوژی چینی

گروه بین‌الملل  
مقامات آمریکایی روزهای سخت و دشواری را سپری می‌کنند! اعلام دستور توقف فعالیت اپلیکیشن  چینی«تیک‌تاک» در آمریکا، برای کاخ سفید کم‌هزینه نبوده است! این اقدام منجر به خشم میلیون‌ها جوان آمریکایی شده است، کسانی که از «تیک‌تاک»  به‌عنوان یک ابزار ارتباطی مؤثر در مناسبات مجازی و اجتماعی خود استفاده می‌کردند. 
بر اساس گزارش شبکه یورونیوز، اپلیکیشن چینی «تیک‌تاک» اعلام کرده است  که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور  آمریکا مبنی بر ممنوعیت این اپلیکیشن را ازنظر حقوقی به چالش می‌کشد.رئیس‌جمهور  ایالات‌متحده اپلیکیشن «تیک‌تاک» را به جاسوسی به نفع چین متهم کرده است. شرکت «بایت دنس» که مالک اپلیکیشن «تیک‌تاک» است درنظردارد رسما علیه تصمیم دونالد ترامپ به دادگاه شکایت کند.
دونالد ترامپ روز ۱۴ اوت (۲۴ مرداد) فرمانی اجرایی  امضا  کرد که براساس آن «بایت دنس» ۹۰ روز برای فروش یا واگذاری اپلیکیشن «تیک‌تاک» در آمریکا مهلت دارد. رئیس‌جمهور  ایالات‌متحده پیش از آن در روز ششم اوت (۱۶ مرداد) نیز در فرمانی اجرایی هرگونه معامله با «بایت دنس» را پس از ۴۵ روز ممنوع کرده بود.این تصمیم‌ها در حالی اتخاذ شد که تنش تجاری و سیاسی بین واشنگتن و پکن در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ افزایش یافته است.
محبوبیت اپلیکیشن «تیک‌تاک» که کاربران از آن برای به اشتراک گذاشتن ویدئوهای کوتاه استفاده می‌کنند طی یک سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است. «تیک‌تاک» ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) اعلام کرده بود که کاربران تنها طی سه‌ماهه اول سال جاری میلادی ۳۱۵ میلیون بار این اپلیکیشن را نصب‌کرده‌اند.
نکته جالب‌توجه اين‌كه بیش‌از یک‌میلیاردنفر در جهان از «تیک‌تاک»استفاده می‌کنند. نکته مهم‌تر این‌که بسیاری از کاربران آمریکایی، دولت این کشور را در خصوص عدم توانایی درتولید اپلیکیشنی مانند تیک‌تاک متهم کرده و تسویه‌حساب‌های سیاسی واشنگتن به پکن در قالب مسدود کردن «تیک‌تاک» را غیرقابل‌قبول قلمداد می‌کنند. 
 تحلیلی بر گزارش یورونیوز
نمایندگان کنگره آمریكا  همگام با دولت ترامپ، تاکنون در مورد بهره‌گیری تیک‌تاک از داده‌های كاربران نگرانی‌هايی را در پیوند با امنیت ملی مطرح كرده‌اند. به‌گفته آن‌ها شركت‌های چینی براساس قوانین کشورشان ملزم به «پشتیبانی و همکاری در كارهای اطلاعاتی تحت نظارت حزب كمونیست چین» هستند و بنابراین تیک‌تاک هم مجبور به همکاری با دولت پکن است.این در حالی است که بنابر همین استدلال، کلیه نرم‌افزارها، اپلیکيشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی در اروپا و آمریکا نیز برای خدمت واقعی به علم و بشریت ساخته نشده و از تکنولوژی‌های نوین خود برای جاسوسی از شهروندان دیگر کشورهای دنیا استفاده می‌کنند. البته تاکنون شواهد و مستندات زیادی در خصوص جاسوسی آمریکا و کشورهای اروپایی از شهروندان دیگر نقاط دنیا در قالب رصد شبکه‌های اجتماعی به‌دست‌آمده است اما اتهام زنی ترامپ و پمپئو درخصوص شبکه تیک‌تاک ، باانگیزه‌های کاملا سیاسی و در راستای تقویت سیاست«چین هراسی» در واشنگتن صورت گفته است. این رویکرد، به‌صورت مشترک از سوی دو حزب سنتی آمریکا( دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ) دنبال می‌شود. بنابراین، حضور یا عدم حضور ترامپ در قدرت ارتباطی با کلیت این روند نخواهد داشت. تیک‌تاک یک اپلیکیشن برای همرسان کردن ویدئوهای بسیار کوتاه از  سه  تا ۶۰ ثانیه‌ای است که در تملک «بایت ‌د نس»، شرکت فناوری اینترنتی مستقر در پایتخت چین است.
یورونیوز

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.