آیا کیف پول اتمیک امن است؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 79286
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ |

آیا کیف پول اتمیک امن است؟

یک کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری و چند ارزی است که مبادله بیش از ۵۰۰ کوین را پشتیبانی می‌کند. مهم‌ترین ویژگی که هر کیف پول‌ ارز دیجیتال باید داشته باشد و البته نگرانی بیشتر کاربران به حساب می‌آید، امنیت استفاده از آنها است. در این مقاله سعی خواهیم کرد با کیف پول اتمیک ارز دیجیتال که در بین ولت‌های امن کریپتو قرار دارد، بیشتر آشنا شده و نوع امنیت و قابلیت‌های آن را نیز بررسی می‌کنیم. ما را تا پایان همراهی کنید.
آیا کیف پول اتمیک امن است؟

یک کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری و چند ارزی است که مبادله بیش از ۵۰۰ کوین را پشتیبانی می‌کند. مهم‌ترین ویژگی که هر کیف پول‌ ارز دیجیتال باید داشته باشد و البته نگرانی بیشتر کاربران به حساب می‌آید، امنیت استفاده از آنها است. در این مقاله سعی خواهیم کرد با کیف پول اتمیک ارز دیجیتال که در بین ولت‌های امن کریپتو قرار دارد، بیشتر آشنا شده و نوع امنیت و قابلیت‌های آن را نیز بررسی می‌کنیم. ما را تا پایان همراهی کنید.

کیف پول اتمیک چیست؟

به نقل از صرافی والکس، کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) در سال ۲۰۱۷ توسط کنستانتین گلادیج (Konstantin Gladych) ارائه شده است. از این کیف پول می‌توان در ویندوز و سیستم‌ عامل‌های موبایل اندروید و iOS استفاده کرد. این کیف پول غیر متمرکز، چندین ارز دیجیتال در خود جای می‌دهد و دارای نسخه‌های دسکتاپ و موبایل است. رابط کاربری آسان کیف پول اتمیک ارز دیجیتال آن را به یک گزینه عالی برای سرمایه گذاران کریپتو تبدیل کرده تا بتوانند به طور امن و ناشناس سبدهای معاملاتی خود را مدیریت کنند.

کیف پول اتمیک چه ویژگی و قابلیت‌هایی دارد؟

کیف پول اتمیک، علاوه بر ارائه فرصتی برای معامله و مبادله دارایی‌های رمزنگاری شده، به کاربران خود امکان کسب برنامه‌های سرمایه گذاری و جوایز و بازگشت نقدی را می‌دهد. این پلتفرم همچنین دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته است و از ارزهای همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل، بایننس کوین، تتر، کاردانو، بیت کوین کش، لایت کوین و غیره نیز پشتیبانی می کند. از ویژگی‌های مهم اتمیک ولت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غیرمتمرکز
  • نصب و راه اندازی رایگان
  • استفاده و رابط کاربری آسان
  • امکان خرید، استیکینگ، مبادله و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر
  • امکان خرید ارز دیجیتال با ارزهای فیات در خود کیف پول
  • رمزنگاری کلید خصوصی و ذخیره کلید در دستگاه کاربر
  • پشتیبانی از مبادله بیش از ۵۰۰ کوین
  • سازگاری با دستگاه‌های مختلف همچون ویندوز، Ubuntu، اندروید، iOS، MacOS و Fedora

آیا کیف پول اتمیک امن است؟

سازندگان این کیف پول نرم افزاری یا گرم (Hot Wallet) بر سه ویژگی امنیت، ناشناس بودن و تمرکز زدایی تاکید دارند. کاربران در کیف پول اتمیک به عنوان یک ولت غیر حضانتی (non-custodial)، کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی خود دارند و می‌توانند آنها را به صورت رمزنگاری شده در دستگاه خود ذخیره کنند. کاربران می توانند حساب‌های خود را با یک عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای، در مواقع ضروری بازیابی کنند. این عبارت به شکل تصادفی وقتی که کاربر اتمیک ولت خود را راه اندازی می‌کند، ایجاد می‌شود. همچنین، احراز هویتی در کیف پول اتمیک ارز دیجیتال صورت نمی‌گیرد و هیچ شخصی نمی‌تواند به حساب و دارایی شما دسترسی داشته باشد. البته در نظر داشته باشید بدافزارها و دسترسی اشخاص دیگر به کلمه بازیابی شما، منجر به هک و از دست دادن دارایی شما خواهد شد. بنابراین موارد امنیتی را در استفاده از تمام کیف پول‌های کریپتو رعایت کنید.

حفظ حریم خصوصی در اتمیک ولت چگونه است؟

کیف پول اتمیک ارز دیجیتال، در حریم خصوصی و ناشناس بودن کاربر شهرت دارد. استانداردهای تایید و KYC برای دسترسی به وجوه ذخیره شده در این پلتفرم ضرورت ندارند. تراکنش‌ها کاملاً به صورت ناشناس انجام می‌شوند و این موضوع به واسطه این است که کیف پول، یک آدرس جدید برای هر تراکنش ایجاد نکرده و به صورت Coinjoin فعال نیست.

آیا کیف پول اتمیک ارز دیجیتال معایبی هم دارد؟

اتمیک ولت در کنار مزایایی همچون رابط کاربری آسان، امنیت، پشتیبانی از مبادله کوین‌های مختلف و غیره معایبی نیز دارد. از جمله معایب کیف پول اتمیک می‌توان به محدود بودن خرید ارزهای دیجیتال اشاره کرد. در این ولت ارز دیجیتال می‌توان فقط بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل و بیت کوین کش را در پلتفرم خریداری کرد. بسیاری نیز عدم سازگاری سخت افزاری اتمیک ولت را از معایب این پلتفرم نرم افزاری در مقایسه با دیگر ولت‌ها می‌دانند.

نصب و راه اندازی کیف پول اتمیک ولت

نصب و راه اندازی اتمیک ولت در رابط‌های کاربری مختلف همچون دسکتاپ و موبایل، نسبتاً آسان است. کافی است وارد سایت اصلی Atomic Wallet شوید و برای موبایل یا دسکتاپ اپلیکیشن را دانلود کنید. دانلود این اپلکیشن در گوگل پلی نیز برای کاربران اندروید در دسترس است. بعد از نصب، وارد برنامه شده و بعد از انتخاب گزینه New Wallet پسورد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. بعد از بازنشانی رمز عبور، یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای برای شما نمایش داده می شود. توجه داشته باشید این عبارت را حتماً یادداشت کرده و در جای امنی نگهداری کنید. بعد از طی کردن این مراحل، اکنون بر روی گزینه Open Wallet کلیک کرده تا وارد کیف پول اتمیک ارز دیجیتال خود شوید.

https://file.tesmino.ir/images/2022/12/images_1672495923.jpg

کیف پول شما آماده است تا فعالیت کریپتو خود همچون خرید، استیکینگ، مبادله و غیره را آغاز کنید. کیف پول اختصاصی هر رمزارز در این کیف پول دارای ۴ بخش زیر است:

  • دریافت ارز (Receive)
  • ارسال ارز (Send)
  • نمودار قیمت (Price Chart)
  • سوابق تراکنش‌ها (Transaction History)

جمع بندی

کیف پول اتمیک، یک ولت نرم افزاری و مولتی کارنسی است که از چندین دارایی رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند. این کیف پول ارز دیجیتال، به کاربران امکان خرید، مبادله و تبدیل رمزارزها را می‌دهد و در زمینه امنیت نیز با رعایت ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی افراد در خط مقدم کیف پول‌های کریپتو قرار دارد. در کنار این مزایا باید به رابط کاربر آسان برای سرمایه گذاران جدید، پشتیبانی ۷/۲۴، مدیریت سبد معاملاتی و تراکنش‌ها، و سرعت پردازش‌ها اشاره کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کیف پول اتمیک ارز دیجیتال و دیگر ولت‌ها می‌توانید به صرافی ایرانی والکس مراجعه کنید.

منابع: https://www.investopedia.com/atomic-cryptocurrency-wallet-review-5235566

برچسب ها : ارز دیجیتال

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.