آیا بایدن و ترامپ نمی‌آیند؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 95099
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, یادداشت تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۰۷ |

آیا بایدن و ترامپ نمی‌آیند؟

جو بایدن می‌گوید اگر مطمئن بود که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی‌شود، او هم بار دیگر در این رقابت حضور نمی‌یافت.به عبارت بهتر، وی تلویحا تأکید کرده است که اگر به هر بهانه‌ای، جلوی حضور ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 گرفته شود، او نیز حضور در انتخابات را فراموش خواهد کرد و فرد دیگری از حزب دموکرات در این عرصه حضور خواهد یافت.
آیا بایدن و ترامپ نمی‌آیند؟

جو بایدن می‌گوید اگر مطمئن بود که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی‌شود، او هم بار دیگر در این رقابت حضور نمی‌یافت.به عبارت بهتر، وی تلویحا تأکید کرده است که اگر به هر بهانه‌ای، جلوی حضور ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ گرفته شود، او نیز حضور در انتخابات را فراموش خواهد کرد و فرد دیگری از حزب دموکرات در این عرصه حضور خواهد یافت. رئیس‌جمهوری آمریکا با طرح این ادعا  که دموکراسی آمریکا در سال ۲۰۲۴ در خطر است، تأکید کرد که دونالد ترامپ قصد تخریب نهادهای دموکراتیک ایالات‌متحده را دارد. او که این صحبت‌ها را در بوستون و در جمع حامیان مالی او و حزب دموکرات به زبان می‌آورد همچنین اضافه کرد که نباید اجازه داد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پیروز شود. 

بایدن با اشاره به سخنرانی‌های دونالد ترامپ اشاره کرد که در صورت پیروزی رئیس‌جمهوری پیشین خطر انتقام‌گیری توسط او وجود خواهد داشت. او همچنین در ادامه افزود: «ما باید این کار را انجام دهیم؛ نه به خاطر من بلکه برای جلوگیری از پیروزی ترامپ. اگر ترامپ در انتخابات شرکت نمی‌کرد، مطمئن نبودم که من هم نامزد می‌شدم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که او برنده شود.» اما سؤال اصلی اینجاست که آیا امکان عدم حضور ترامپ  در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ وجود دارد؟به‌طور طبیعی خیر! رئیس‌جمهور سابق آمریکا توان خود را از سال ۲۰۲۰ میلادی ( پس از شکست از بایدن در انتخابات) بر روی بازگشت به کاخ سفید متمرکز کرده و در این مسیر، هزینه‌های هنگفتی را صورت داده است.

اما درصورتی‌که رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پرونده مهم ششم ژانویه ۲۰۲۱ ( پرونده حمله به کنگره توسط حامیان ترامپ )، محکوم شود، ممکن است از سوی دیوان عالی این کشور برای همیشه از حضور در رقابت‌های انتخاباتی محروم شود. در چنین شرایطی شاهد تکرار منازعه بایدن-ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نخواهیم بود. در صورت حذف ترامپ از رقابت‌های انتخابات سال آینده، بایدن نیز از حضور در این رقابت‌ها انصراف خواهد داد.بنابراین، بایدن به‌صورت غیرمستقیم به سران و برخی سناتورهای حزب دموکرات که مخالف حضور وی در انتخابات سال ۲۰۲۴ هستند، شرط کناره‌گیری خود از رقابت‌های انتخاباتی را اعلام کرده است. به نظر می‌رسد طی روزهای آتی، تحرکات بیشتری از سوی سناتورهای دموکرات بر سرپیگیری نهایی پرونده ترامپ و هدایت کردن آن به‌سوی حذف رئیس‌جمهور سابق آمریکا از گردونه رقابت‌های انتخاباتی صورت گیرد.

 اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی بیان شد که دونالد ترامپ در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز، بایدن را «ویرانگر دموکراسی آمریکایی» نامید. ترامپ در این گفت‌وگو و در پاسخ به این‌که در صورت پیروزی در انتخابات قول می‌دهد که علیه هیچ‌کس انتقام‌گیری و سوءاستفاده نکند گفت: «من دیکتاتور نخواهم بود به‌جز روز اول.من می‌خواهم مرزها را ببندم و پس‌ازآن دیگر دیکتاتور نخواهم بود.»  کمپین انتخاباتی بایدن بلافاصله به این اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و ایمیلی برای طرفدارانش با این عنوان ارسال کرد: «دونالد ترامپ: دیکتاتور روز اول» 
هشدارهای  بایدن به‌طور فزاینده‌ای بخشی‌ از تلاش‌های جدایی‌ناپذیر او از کمک‌کنندگان مالی به او و حزب دموکرات است و هر بار این موضوع را پررنگ می‌کند که اگر ترامپ دوباره پیروز شود آمریکا در خطر خواهد بود و به همین دلیل او حتما باید شکست بخورد. 

نویسنده : محمد مهرعلی |
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.