آمریکایی‌ها به دنبال کاهش رشد اقتصادی چین هستند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 84523
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۰۴ |
سید مصطفی خوش چشم تحلیلگر مسائل بین‌الملل:

آمریکایی‌ها به دنبال کاهش رشد اقتصادی چین هستند

سید مصطفی خوش چشم، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در تشریح دیدار اخیر تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و افزایش تنش‌های میان چین و آمریکا به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: آمریکایی‌ها درصدد آن‌ ‌هستند که سرزمین‌های اطراف چین را به سرزمین‌هایی دارای تنش داخلی تبدیل کنند.
آمریکایی‌ها به دنبال کاهش رشد اقتصادی چین هستند

گروه اقتصادی 
سید مصطفی خوش چشم، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در تشریح دیدار اخیر تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و افزایش تنش‌های میان چین و آمریکا به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: آمریکایی‌ها درصدد آن‌ ‌هستند که سرزمین‌های اطراف چین را به سرزمین‌هایی دارای تنش داخلی تبدیل کنند. کوشش آن‌ها ایجاد درگیری به منظور مقابله با چین است. وی بابیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال کاهش رشد اقتصادی چین هستند، افزود: به‌طور کل یکی از راهبردهای آمریکا در مقابله با رقبا، حریفان و دشمنان خود ایجاد تنش‌ داخلی است. این راهبرد پیش‌تر‌ به منظور مقابله با  جمهوری اسلامی ایران و روسیه نیز اتخاذشده است. 
خوش چشم با اشاره به پیشنهاد اخیر دبیرکل ناتو تصریح کرد: بدیهی است که دیداراخیر تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سطح درگیری میان آمریکا و چین را تشدید کرده است. از طرفی دیگر پیشنهادی که از سوی دبیرکل ناتو به منظور گسترش ناتو از اروپا به شرق آسیا و کشورهایی همچون کره جنوبی و ژاپن ارائه شد، میزان تنش‌ها را بیش از‌ پیش افزایش داد. 
تحلیلگر مسائل بین‌الملل بابیان اینکه آمریکا درصدد افزایش ریسک اقتصادی در چین است، همچنین خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند تا تنش را در مرزهای چین افزایش دهند و ریسک اقتصادی در چین را بالا ببرند چراکه به سبب وجود ریسک اقتصادی، رشد اقتصادی چین کاهش پیدا خواهد کرد. 
او متذکر شد که آمریکایی‌ها سعی دارند تا‌ چین را در خصومت بیشتری با کشورهای هم‌جوار و منطقه قرار دهند. 
وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: ازآنجایی‌که جابه‌جایی قدرت چین و آمریکا طی چندسال آینده متصور است، آمریکایی‌ها‌ می‌کوشند تا این فرآیند را برای یک الی دو دهه به تعویق بیندازند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.