آتش به جان دموکراسی آمریکایی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 74936
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۳۰ |
آغاز بحران انتخاباتی جدید در ایالات متحده

آتش به جان دموکراسی آمریکایی

 با شروع رأی‌گیری‌های پستی انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، در ایالت جورجیا مواردی از حضور محافظان مسلح  پای صندوق‌ها دیده شده و در ایالتی دیگر خودرو حامل آرای پستی طعمه حریق شده است.با  نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا به شکل حضوری، این کشور رفته رفته وارد جو امنیتی شده است.
آتش به جان دموکراسی آمریکایی

گروه بین الملل 
 با شروع رأی‌گیری‌های پستی انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، در ایالت جورجیا مواردی از حضور محافظان مسلح  پای صندوق‌ها دیده شده و در ایالتی دیگر خودرو حامل آرای پستی طعمه حریق شده است.با  نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا به شکل حضوری، این کشور رفته رفته وارد جو امنیتی شده است.
 احتمال گردش آرای جعلی 
به نوشته وبگاه «یاهو نیوز»، تصاویری از محافظان  سر صندوق‌های رأی در ایالت آریزونا منتشر شده که نقاب به صورت داشته و سلاح گرم به دست گرفته‌اند.این محافظان مسلح می‌گویند هدف آن‌ها جلوگیری از پر کردن صندوق‌ها با آرای جعلی توسط دموکرات‌ها است که ممکن است به قیمت باخت جمهوری‌خواهان در انتخابات تمام شود.سه محافظ مسلح صندوق‌های رأی که به شکلی غیر رسمی و داوطلبانه در پارکینگی در یکی از مناطق آریزونا مستقر شده بودند، به «خبرگزاری فرانسه» گفتند که  این نگرانی را دارند که مانند سال ۲۰۲۰، نتیجه انتخابات از جمهوری‌خواهان دزدیده شود.
در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا، «جو بایدن» با اختلاف ۱۰ هزار رأی توانست برای اولین بار در این ایالت قرمز (حامی جمهوری‌خواهان) پیروز شود. انتخابات این ایالت یکی از بحث‌برانگیزترین ادعاهای «دونالد ترامپ» درباره تقلب در انتخابات را رقم زد.با اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به صورت رسمی از ماه آینده میلادی (نوامبر) شروع می‌شود، در هر ایالت صندوق‌هایی تعبیه شده تا شهروندان آرای پستی و غیرحضوری خود را زودتر از موعد در آن‌ها بیندازند.ریختن حجم بالای آرای نامعتبر در این صندوق‌ها که «دراپ باکس» نامیده می‌شود، یکی از روش‌های تقلبی است که به ادعای جمهوری‌خواهان، موجب پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری شده بود.
 تنش‌های بی پایان در آمریکا 
خبرگزاری فرانسه نوشت، طی روزهای گذشته اطراف این صندوق‌های رأی پستی تنش‌های زیادی در گرفته و در یکی از مناطق، کلانتر مجبور شده برای بیرون کردن دو به اصطلاح ناظر مسلح از محل این صندوق‌ها، دست به مداخله بزند.از سوی دیگر، شبکه «فاکس نیوز» نزدیک به حزب جمهوری‌خواه در گزارشی آورده است، یک خودرو اداره پست در ایالت جورجیا دچار آتش‌سوزی شده و کاملا از بین رفته است.کلانتر منطقه «بیکر کانتی» با انتشار تصاویری از سوختن خودروی جیپ اداره پست در یکی از جاده‌های محلی نوشت، راننده آسیبی ندیده اما خودرو و تمام محموله پستی آن از بین رفته است. با این حال به دلیل آتش گرفتن این خودرو اشاره‌ای نشد.
مقامات انتخاباتی این ایالت گفته‌اند این احتمال وجود دارد که شماری از برگه‌های رأی‌گیری در این خودرو بوده و در این صورت، برگه‌ها دوباره برای رأی‌دهندگان صادر خواهد شد.وزیر ایالت جورجیا که در سال ۲۰۲۰ یکی از ایالات بحث‌برانگیز در مورد تقلب انتخاباتی بود،   سه‌شنبه اعلام کرد که تا آن لحظه حدود یک میلیون نفر به‌صورت غیر حضوری رأی داده‌اند.در انتخابات سال ۲۰۲۰، ترامپ و نزدیکانش ده‌ها پرونده شکایت علیه آرای پستی و غیر حضوری مطرح کرده و ادعا کرده بودند اکثر تقلب‌ها به نفع بایدن از این طریق انجام شده است. با این حال در نهایت هیچ کدام از این پرونده‌های قضائی نتیجه‌ای در بر نداشتند.ترامپ روز شمارش آرای الکترال انتخابات در صحن کنگره در مقابل ساختمان آن سخنرانی‌ کرده و ادعاها درباره تقلب گسترده در انتخابات را تکرار کرد. پس از اتمام سخنرانی ترامپ، هواداران او به سمت کنگره یورش بردند که در نتیجه آن تعدادی کشته و زخمی شدند.کمیته‌ منتخبی در مجلس نمایندگان آمریکا که در حال بررسی حمله به ساختمان کنگره آمریکا در روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ است اعلام کرده با ارسال احضاریه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواسته مقابل این کمیته حاضر شده و اسناد لازم را ارائه دهد.
 محبوبیت اندک بایدن 
محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا در فاصله تنها دو هفته مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، به پایین‌ترین سطحِ ثبت شده در دوران ریاست‌جمهوری وی نزدیک‌تر شد. نظرسنجی رویترز/ایپسوس که سه‌شنبه انجام شد نشان داد محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در فاصله تنها دو هفته مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور که بقیه دوره او را شکل خواهد داد، به پایین‌ترین سطح دوران ریاست‌جمهوری وی نزدیک‌تر شد. در این نظرسنجی ملی دو روزه، ۳۹ درصد آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را تأیید کردند که یک درصد کمتر از هفته قبل بود. پیش از این میزان رضایت از بایدن در ماه‌‌های می و ژوئن به ۳۶ درصد رسیده بود. عدم محبوبیت بایدن تقویت‌کننده این دیدگاه است که جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا و احتمالا سنا را در هشتم نوامبر (۱۷ آبان) به دست خواهند گرفت.به نوشته رویترز، کنترل حتی یکی از این دو نهاد قانونگذاری آمریکا به جمهوری‌خواهان این قدرت را می‌دهد که دستورکار وابسته به قانونگذاری بایدن را متوقف کنند. در نظرسنجی این هفته رویترز/ایپسوس یک سوم پاسخ‌دهندگان اقتصاد را بزرگترین مشکل آمریکا خواندند که در مقایسه با یک به ۱۰ نفری که جرم و جنایت را انتخاب کردند، بسیار بیشتر بود.
این نظرسنجی به صورت آنلاین به زبان انگلیسی در سراسر ایالات متحده انجام شد و نظرات ۱۰۰۵ بزرگسال از جمله ۴۴۷ دموکرات و ۳۶۹ جمهوری‌خواه را جمع‌آوری کرد. پیش‌تر نتایج نظرسنجی انجام شده توسط شبکه ای‌بی‌سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست که ۲۵ سپتامبر منتشر شد، نشان داد تنها حدود یک سوم دموکرات‌ها و مستقل‌های متمایل به دموکرات‌ها (۳۵ درصد) خواستار نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند. ۵۶ درصد گفتند که می‌خواهند حزب دموکرات شخص دیگری را انتخاب کند. به طور کلی، تنها ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی عملکرد بایدن را تأیید کردند، در حالی که ۵۳ درصد آن را رد کردند. عملکرد او در اقتصاد با ۳۶ درصد مقبولیت بدترین نمره را کسب کرد. 
اخیرا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتقاد دوباره از جو بایدن گفت که ایالات متحده به‌سرعت به جهنم می‌رود و به یک رهبر قوی در رأس نیاز دارد. وی در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: سیاست و مسائل جمهوری‌خواه و دموکرات و چپ‌های افراطی و همه چیز را فراموش کنید. کسی را می‌خواهم که رهبری بزرگ باشد. کسی را می‌خواهم که بتواند رو در روی شی رئیس‌جمهور چین بایستد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.