جهش نوسازی بافت‌های فرسوده در گرو ارائه تسهیلات مالی و مجوزی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 98591
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۱۵ |
صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس:

جهش نوسازی بافت‌های فرسوده در گرو ارائه تسهیلات مالی و مجوزی است

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تشریح ابزارهای لازم برای  جهش در نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت و دراین باره به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: احیای بافت‌های فرسوده داخل شهری کمک فراوانی به افزایش ایمنی ساختمان‌ها و شهروندان خواهد کرد.
جهش نوسازی بافت‌های فرسوده در گرو ارائه تسهیلات مالی و مجوزی است

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تشریح ابزارهای لازم برای  جهش در نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت و دراین باره به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: احیای بافت‌های فرسوده داخل شهری کمک فراوانی به افزایش ایمنی ساختمان‌ها و شهروندان خواهد کرد چراکه بافت‌های فرسوده خطرات بسیاری در مقابل رخدادها و حوادث طبیعی دارند و ناایمن می‌باشند. 
وی‌ با تاکید بر عدم امکان خدمات رسانی به بافت‌های فرسوده افزود: بافت‌های فرسوده به لحاظ امنیتی دچار مشکل‌می‌باشند و چنانچه مشکلی پیش آید، قابلیت خدمات رسانی نخواهند داشت چراکه عرض گذرشان پایین است و قابلیت دسترسی را سلب خواهد کرد. بدری ضمن بیان اینکه بافت‌های فرسوده ارزش اقتصادی پایینی دارند و مردم راغب به تهیه‌‌شان نیستند، تصریح کرد: بافت‌های فرسوده ناپایدارند و ارزش افزوده چندانی ندارند. بدیهی‌ست که مردم برای خرید واحد درصدد مهاجرت به شهرک‌ها و واحدهایی می‌باشند که ارزش افزوده بیشتری دارند و با‌گذشت زمان دچار افزایش قیمت می‌شوند. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: املاک واقع در بافت‌های فرسوده، ارزش افزوده پایینی دارند و ضرورت دارد تا دولت به احیا و نوسازی‌ این بافت‌ها اهتمام بیشتری بورزد. به منظور جهش این مسیر کافی‌ست درنظربگیریم که امر توسعه افقی شهرها به چه میزانی هزینه دارد و با چه دشواری‌هایی رو به رو است. هزینه توسعه افقی شهرها در مقابل نوسازی بافت‌های فرسوده بسیار بالاست و مطلوب این است که دولت با درنظرگیری اعتبارات لازم برای تهیه زیرساخت‌های موردنیاز جهش در احیای بافت‌های فرسوده را رقم بزند. 
او متذکر شد: صرف نظر از توسعه افقی شهرها می‌توان با خدمات رایگان انشعابات، صدور پروانه رایگان، پرداخت وام‌های کم بهره و کمک‌های بلاعوض به جهش نوسازی بافت‌های فرسوده کمک کرد و موجب شد تا‌ مالکان نسبت به اجرای این مهم ترغیب شوند. 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یازدهم درپایان این گفت‌وگو با اشاره به لزوم همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در احیای بافت‌های فرسوده اظهارکرد: شهرداری‌ها و شوراهای شهر می‌بایست در این فرآیند کمک شایانی داشته باشند و روند صدور پروانه‌ها و ارائه مجوزها را تسهیل کنند تا روند اجرای این مهم تسریع گردد. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.