غم غزه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 92597
  پرینتخانه » فرهنگی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۱۲ |

غم غزه

یا علی! یا امیر مؤمنان! به عزم و عملت اقتدا می کنیم و همپای علی جویان، بار دیگر فوز فتح خیبر را با سرود هم آوایان و ستم ستیزان دنیا، مترنّم می شویم و غریوِ غم فلسطین و خروش خشم خدایی شان را به بام گیتی صلا می دهیم؛ اَلْقُدْسُ لَنٰا.
غم غزه

یا علی! یا امیر مؤمنان! به عزم و عملت اقتدا می کنیم و همپای علی جویان، بار دیگر فوز فتح خیبر را با سرود هم آوایان و ستم ستیزان دنیا، مترنّم می شویم و غریوِ غم فلسطین و خروش خشم خدایی شان را به بام گیتی صلا می دهیم؛ اَلْقُدْسُ لَنٰا.
یا علی، ای پناه ستمدیدگان اعصار! هزاران هزار حسرت و حُزن از اسارت مسجد اقصی؛ آن مَهجَرِ موسی و مولِدِ عیسی و معراجِ مصطفی (ص).  

ای خاک خاطره خیز و خونین و با شکوهِ قدس! ای حاکیِ حکایتِ ابتلای ابراهیم، ای قبله‌ قبیله‌ قرب و قیام، ای مسجد ساجدین و قدمگاه انبیاء، ای قطعه‌ پاک جنان، ای قلب قائمین و آماج آمال اهل جهاد!    به زودی به آستانه بوسی تو خواهیم آمد؛ آنگاه که کرشمه‌ سنان و رقص شمشیر و معرکه‌ خون و صفیر تیر و صیحه‌ صهیونِ دون به هیچ انگاریم و علی آسا دل به دریای ایثار سپاریم و سرود سبز همدلی سراییم.

اگر امروز بخواهیم علوی بیندیشیم و عاشورایی عمل كنیم، باید به هر طریق ممكن و منطقی، به مقابله با منكراتِ یزیدیان زمان یعنی صهیونیست‌ های غاصب برخیزیم و با استقامت فلسطین مظلوم، كه بخشی از امّت محمّد مصطفی (ص) هستند همراه شویم و دست یاری به سویشان برآوریم. آنان كه در روز عاشورا به حمایت از حریم ولایت پرداختند، نهایتِ تبعیّتِ خویش را كه نثار جان باشد، به منصّه‌ ابراز و اظهار آوردند. ما نیز اگر مدّعی تأسّی به نهضت كربلا و آرمان‌ های عاشورا هستیم، حدّ اقل باید اقدامات مادونِ شهادت و بذل جان، همانند جهاد تبیین را برای رهایی فلسطینیان مظلوم در غزّه و رهایی‌ شان از چنگال غاصبان و جانیان اسرائیلی، انجام دهیم، اگر چه مولایمان ولیّ امر مسلمین فرمود؛ «همه‌ مجاهدان فلسطین و همه مؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممكن، موظّف به دفاع از زنان و كودكان و مردم بی‌ دفاع غزّه‌ اند و هر كس در این دفاع مشروع و مقدّس، كشته شود، شهید است و امید آن خواهد داشت كه در صف شهدای بدر و اُحُد در محضر رسول الله صلّی الله علیه و آله، محشور شود.» امروز دلگیر غم غزّه ایم و ندای یا للمسلمین ستمدیدگان، به گوش می رسد.

 رهایی غزّه از حصر حرامیان اسرائیل، عزم حسینی می طلبد و نجات از نائره‌ هجمه‌ صهیون، همّت حماسه وران حزب اللّه می خواهد.  اسرائیلیان، ثمره‌ شوم شامیان و تفاله‌ تعفّن ابن زیاد و زباله‌ قصر یزید و فضله‌ كركس خونخوار آمریكاییانند كه از كاخ سیاه ستم برخاسته و در سرزمین فلسطین مظلوم، غاصبانه آشیانه گزیده اند و چنگال جنایت و جور خویش بر حنجره‌ غزّه نهاده اند و خیانت و خون آشامی شان، خاطرِ خداخواهان جهان را می آزارد. امروز در سایه‌ سكوت سخیف مدّعیان حقوق بشر، حرمله های سپاه ستم، گلوی كودكان فلسطین را آماج كینه‌ خویش می سازند و آتش به آشیان مظلومین مسلمان می افكنند.  

بریده باد دستان سیه فام غاصبان مسجد الاقصی، كه با حمایت غربیان ستمكار، جائرانه در سرزمین سبز فلسطین، جولان می دهند و سنان ستم به سوی اسلامیان می افكنند. 
اینک شراره های شرافت عاشورا از آتشفشان عشق می تراود. امروز با غم غربت غزّه به محفل سرخ قیام، قدم می گذاریم و مهمان ضیافت خون می شویم.

نویسنده : سیّد مسعود علوی |
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.