واردات رسمی کالای کولبری و ته‌لنجی بهبود افراد و مناطق مرز نشین را رقم خواهد زد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 91454
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۱۲ |
کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

واردات رسمی کالای کولبری و ته‌لنجی بهبود افراد و مناطق مرز نشین را رقم خواهد زد

کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح امکان واردات رسمی کالای کولبری و ته‌لنجی برای پنج سال آینده پرداخته است.
واردات رسمی کالای کولبری و ته‌لنجی  بهبود افراد و مناطق مرز نشین را رقم خواهد زد

کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح امکان واردات رسمی کالای کولبری و ته‌لنجی برای پنج سال آینده پرداخت و در این باره اظهارکرد: درنشست روز سه شنبه، مورخ ۲۱ شهریورماه برای امکان وار‌دات رسمی هموطنان کولبر تصمیم‌گیری شد. بی‌شک این روند و صدور مجوز به منظور رصد بر کالاهای وارداتی و ته لنجی به نفع فعالان این بخش‌ها خواهد بود و موجب بهبود افراد و مناطق مرز نشین کشور‌خواهد شد.

وی در تشریح نتایج واردات رسمی کالاهای کولبری و ته لنجی در اقتصاد کل کشور افزود: به طورحتم امکان واردات رسمی کالای کولبری و ته‌لنجی در اقتصاد کشور نتایج حائزا‌همیتی خواهد داشت و اقتصاد خانوارهای کولبران و استان‌های فعال در حوزه واردات کالاهای ته لنجی را تقویت خواهد کرد.

حسینی با تاکید بر لزوم نظارت مسئولان و دستگاه‌های مربوطه تصریح کرد: چناچه فرآیند واردات کالاهای کولبری و ته لنجی با نظارت مسئولان مربوطه و رصد بیش‌تر دستگاه‌های مربوطه همراه شود، نتایج خوبی در شهرهای مرزی رخ خواهد داد و آسیب‌های ناشی از واردات بی رویه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد خانوارهای کولبران و واردکنندگان کالاهای ته‌لنجی بهبود پیدا خواهد کرد، همچنین خاطرنشان کرد: مصوبه امکان واردات رسمی کالای کولبری و ته‌لنجی تا پنج سال آینده را مفید می‌دانیم و بر این باوریم که اثرات مثبتی در آینده نزدیک نمایان خواهد شد.

او با اشاره نسبت به رصدپذیری وشفافیت کالاهای وارداتی متذکر شد: واردات رسمی خیال کولبران و فعالان واردات کالاهای ته لنجی را آسوده خواهد کرد و امکان فعالیت رسمی را به آن‌ها خواهد بخشید. صدور مجوز قانونی به معنای آن است که فعالیت کولبران و واردات کالاهای ته لنجی تحت نظر قانون خواهد بود. بنابراین رصد پذیری شکل خواهد گرفت و آسیب‌های گذشته اقتصادی این حوزه نیز به حداقل خواهد رسید.

وی در پایان این گفت‌وگو با تاکید بر بهبود اقتصادی مناطق مرزنشین یادآور شد: رونق و قانونمندی فعالیت کولبران و کالاهای ته لنجی فواید بسیاری را برای فعالان این حوزه رقم خواهد زد و بدین ترتیب اقتصاد کشور را نیز تقویت خواهد کرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.