جمهوری خواهان و تب ترامپیسم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 91285
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۲۰ |
آخرین نظرسنجی های انتخاباتی در آمریکا

جمهوری خواهان و تب ترامپیسم

علی رغم تمامی فراز و فرودهایی که در پرونده ترامپ و شکایات متعدد انتخاباتی از وی صورت گرفته، نتایج نظرسنجی ها طبق روال قبلی و با برتری مطلق رئیس جمهور سابق آمریکا (در میان رای دهندگان جمهوری خواه)  تثبیت شده است.
جمهوری خواهان و تب ترامپیسم

علی رغم تمامی فراز و فرودهایی که در پرونده ترامپ و شکایات متعدد انتخاباتی از وی صورت گرفته، نتایج نظرسنجی ها طبق روال قبلی و با برتری مطلق  رئیس جمهور سابق آمریکا( در میان رای دهندگان جمهوری خواه)  تثبیت شده است.

 بر اساس تازه ترین  نظرسنجی که با همکاری موسسه اس‌اس‌آر‌اس انجام گرفت و نتایج آن پنجم سپتامبر (۱۴ شهریور) منتشر شد، دونالد ترامپ بهترین گزینه برای نامزدی حزبش در رقابت با جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا، شناخته می‌شود.آمارهای جدید حاکی از آن است که ترامپ از نزدیک‌ترین رقیبش در حزب جمهوری‌خواه یعنی ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، بیش از ۳۰ درصد جلو است؛ به طوری که بیش از ۵۲ درصد از جمهوری‌خواهان و رای‌دهندگان مستقل جمهوری‌خواه گفته‌اند از ترامپ حمایت می‌کنند و تنها  ۱۸ درصد از فرماندار فلوریدا حمایت کرده‌اند.

در این نظرسنجی، بیش از چهار نفر از هر ۱۰ نفر رای‌دهنده اولیه جمهوری‌خواه اعلام کردند که قطعا تصمیم گرفته‌اند برای نامزدی در انتخابات پیش رو از ترامپ حمایت کنند؛ در واقع آمارها بیانگر آن است که ۴۳ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه حامیان قطعی ترامپ‌اند و فقط ۲۰ درصد گفته‌اند قاطعانه پشت سر نامزد دیگری می‌ایستند. ۳۷ درصد هم اعلام کرده‌اند هنوز هیچ انتخاب اولی ندارند یا نظرشان ممکن است تغییر کند.با وجود حواشی پیش‌آمده برای رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، نزدیک به دوسوم رای‌دهندگان بالقوه جمهوری‌خواه گف ته‌اند که دونالد ترامپ را یکی از دو گزینه اصلی برای انتخابات آتی ایالات متحده می‌دانند و ۶۱ درصد گفته‌اند که احتمال می‌دهند او نامزد حزب شود؛ این در حالی است که این رقم در ابتدای تابستان، ۵۲ درصد بود. بیشتر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سی‌ان‌ان و موسسه اس‌اس‌آر‌اس گفته‌اند احساس می‌کنند اتهام‌های جنایی ترامپ به توانایی او برای خدمت به عنوان رئیس‌جمهوری مرتبط نیست و بیشتر رای‌دهندگان همسو با حزب جمهوری‌خواه از تاثیر این اتهام‌ها بر قدرت انتخاب مجدد رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده نگرانی جدی ندارند.

اما در این میان، نکات نگران کننده ای نیز برای ترامپ وجوددارد که نمی توان به سادگی از کنار آنها گذشت! با وجود این ارقام، نظرسنجی نشان می‌دهد که جذابیت ترامپ برای دست‌کم بخشی از طرفداران حزب کمرنگ شده است. از هر پنج رای‌دهنده جمهوری‌خواه، حدود یک نفر می‌گوید که تحت هیچ شرایطی از ترامپ در انتخابات مقدماتی حمایت نمی‌کنند و ۱۶ درصد نیز می‌گویند اتهام‌هایی که او در رابطه با نقشش در حمله به ساختمان کنگره آمریکا با آن روبه رو است، در صورت ثابت شدن، نشان‌دهنده رد صلاحیت او است. این تعداد از شرکت‌کنندگان در اقلیت‌ قرار دارند و هیچ رقیبی را برای ترامپ انتخاب نکرده‌اند.

این نظرسنجی که پس از اولین مناظره حزب جمهوری‌خواه در ماه اوت انجام شد، نشان می‌دهد دسانتیس تنها رقیبی است که در برخورداری از حمایت رای‌دهندگان جمهوری‌خواه به عددی دورقمی رسیده است؛ با این حال حمایت از او نسبت به ماه ژوئن هشت امتیاز کاهش یافته است. پس از او، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری سابق و نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، هرکدام هفت درصد حمایت دارند و راماسوامی تنها ۶ درصد، تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی  سه درصد و کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، دو درصد رای آورده‌اند.

هنگامی که از رای‌دهندگان همسو با جمهوری‌خواهان خواسته شد بزرگ‌ترین نگرانی‌شان در مورد ترامپ را به عنوان یک نامزد نام ببرند، اغلب آن‌ها به مشکلات قانونی او اشاره نکردند و تنها ۶ درصد کیفرخواست‌هایی که ترامپ با آن‌ها روبه رو است یا وضعیت حقوقی‌ او را خاطرنشان کردند.

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.