مکتب عاشورا، مکتب مقابله با جریان باطل است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 91129
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۴۲ |
الله‌وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی:

مکتب عاشورا، مکتب مقابله با جریان باطل است

الله‌وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح حماسه اربعین حسینی که صحنه تجلی عاطفی، ایمانی، معرفتی و سیاسی میان امت و امام شهید می‌باشد، پر‌داخت.
مکتب عاشورا، مکتب مقابله با جریان باطل است

الله‌وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح حماسه اربعین حسینی که صحنه تجلی عاطفی، ایمانی، معرفتی و سیاسی میان امت و امام شهید می‌باشد، پر‌داخت و دراین‌باره بیان کرد: عاشورا و قیام امام حسین (ع) یک مکتب است و دراین مکتب هرآنچه که کسب گردد، همچون درس‌دانشگاه محسوب می‌گردد. به‌بیان‌دیگر مکتب امام حسین (ع) دانشگاهی است که می‌توان از آن درس بسیار گرفت. حماسه اربعین بیان‌گر اهداف و آرما‌ن‌های مکتب امام حسین (ع) و واقعه عاشورا است و جهان را متوجه لزوم مقابله با ظلم می‌کند. 

او می‌افزاید: مکتب عاشورا، درس‌های الهام بخشی دارد که می‌تواند فراتر یک یا چندملت به گوش تمامی جهانیان برسد. با الهام از تلاش‌ و ازخودگذشتگی‌های‌ ایثارگرانه امام حسین (ع) و
 اهل‌بیت (ع) می‌توان مقابل یک‌جانبه‌گرایی‌ها ایستاد و بر هرگونه فسادی غلبه کرد. وی با اشاره به را‌هپیمایی عظیم و اجتماع چندمیلیون نفری مردم افزود: هرساله بزرگداشت حماسه اربعین با راهپیمایی عظیم مردم برگزار می‌گردد و رویکردهای مکتب امام حسین (ع) بار دیگر تبیین و یادآوری می‌گردد. 

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مکتب عاشورا، مکتب مقابله با جریان باطل است، تصریح کرد: حضور در اجتماع اربعین و بزرگداشت این روز، تمامی جهان بشریت را آگاه خواهد کرد که ظلم هیچ‌گاه پایدار نخواهند ماند. مکتب عاشورا، مکتبی الهام‌بخش توأم با درس‌های آزادی‌خواهانه می‌باشد. 

دهقانی همچنین خاطرنشان کرد: حماسه اربعین فراتر از یک ملت است و برای تمامی جوامع پیام و درس زندگی به همراه دارد تا در مقابل ظلم بایستند و همچون امام حسین (ع) ویارانش فساد و زورگویی‌ها را از بشریت دور کنند. 
او در پایان این گفت‌وگو بابیان اینکه باید از حماسه اربعین درس مبارزه با ظلم و فساد گرفت، همچنین متذکر شد: گرامی داشت
 حماسه اربعین بیان‌گر تقوا و مبارزه با ظالم می‌باشد. با درس از این مکتب می‌توان ضرورت رهایی از استکبار را به گوش جهانیان رساند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.