تخصیص ارز به نهاده‌های دامی با اولویت تأمین امنیت غذایی کشور - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89861
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۴۷ |
احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

تخصیص ارز به نهاده‌های دامی با اولویت تأمین امنیت غذایی کشور

احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» از برگزاری جلسه‌ای با  مسئولان دستگاه‌های مختلف برای حل  مشکل واردات نهاده‌های دامی خبر داد.
تخصیص ارز به نهاده‌های دامی با اولویت تأمین امنیت غذایی کشور

احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» از برگزاری جلسه‌ای با  مسئولان دستگاه‌های مختلف برای حل  مشکل واردات نهاده‌های دامی خبر داد و عنوان کرد: با حضور قائم‌مقام و معاون اقتصادی وزارت جهادکشاورزی و همچنین اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نشستی به‌منظور تخصیص ارز به نهاد‌ه‌های دامی و حل مشکل وارداتشان برگزار شد. در این نشست از سوی اعضای حاضر از سوی وزارت جهاد کشاورزی عنوان شد که ارز تخصیصی برای نهاده‌های دامی در سال گذشته بیش‌ازحد انتظار و ظرفیت بانک مرکزی بوده و حال ناچاریم با تخصیص ارز در سال جاری، بدهی سال گذشته را تسویه کنیم. 

وی بابیان اینکه ستاد تنظیم بازار باید در حوزه تخصیص ارز، نهاده های دامی و کشاورزی را اولویت اول خود قرار دهد تا امنیت غذایی مردم تأمین شود، همچنین افزود: با پیشنهاد هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مقرر شد تا بانک مرکزی در شرایط فعلی توجیه گردد که موضوعی مهم‌تر از امنیت غذایی کشور‌ نیست و می‌بایست موضوع نهاده‌های دامی را تعیین تکلیف کند. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دپو نهاده‌های دامی در بنادر کشور تصریح کرد: بسیاری از نهاده‌ها اکنون بار کشتی‌ها هستند یا در بنادر کشور دپو شده‌اند. براین اساس ضرورت دارد تا در اسرع وقت این روند موردبررسی قرار بگیرد و از روند ضرر و زیان جلوگیری شود. 

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم با اشاره به همکاری ستاد تنظیم بازار و کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: کوشش‌مان این است که با تلاش و حمایت اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، موضوع تخصیص ارز برای نهاده‌های دامی عملیاتی شود. در این میان خواستمان این است که ستاد تنظیم بازار کشور نیز همکاری لازم را به عمل بیاورد و تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی صورت بگیرد. 

او درباره وضعیت حال حاضر نهاده‌های دامی متذکر شد: در شرایط کنونی مشکل چشمگیری در حوزه نهاده‌های دامی کشور و تأمین‌شان نداریم. شایان‌ذکر است تا بگوییم که اگر شرکت پشتیبانی امور دام روند تزریق ذخایر خود به بازار را ادامه دهد، پس از آزادسازی نهاده‌های دپو شده میزان حجم تزریق‌شده‌شان جایگزین خواهد شد و جای نگرانی وجود نخواهد داشت. وی در‌پایان این گفت‌وگو با اشاره به هدف از تخصیص ارز برای واردات نهاده‌های دامی همچنین یادآور شد: ذخایر استراتژیک پشتیبانی امور دام در حال مصرف می‌باشد و کشور با مشکل تأمین نهاده دامی روبه‌رو نیست. هدف تخصیص ارز و آزادسازی نهاده‌های دپو شده در بنادر است تا ذخایر کشور‌ شارژ شوند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.