انتظارمان از دولت مردمی تشکیل جلسه با‌ محوریت ترمیم مزد کارگران است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89724
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۰۲ |
آیت اسدی، عضو شورای عالی کار:

انتظارمان از دولت مردمی تشکیل جلسه با‌ محوریت ترمیم مزد کارگران است

آیت اسدی، عضو شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح آخرین وضعیت‌ترمیم مزد کارگران پرداخت و دراین‌باره بیان کرد: تاکنون اقدامی از سوی دولت انجام‌نشده و تشکیل جلسه پیرامون بررسی موضوع‌ ترمیم مزد دردستورکار قرار نگرفته است.
انتظارمان از دولت مردمی تشکیل جلسه با‌ محوریت ترمیم مزد کارگران است

آیت اسدی، عضو شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح آخرین وضعیت‌ترمیم مزد کارگران پرداخت و دراین‌باره بیان کرد: تاکنون اقدامی از سوی دولت انجام‌نشده و تشکیل جلسه پیرامون بررسی موضوع‌ ترمیم مزد دردستورکار قرار نگرفته است. به سبب آنکه در اواخر هرماه جلسه شورای عالی کار برگزار می‌گردد، منتظریم تا دستورجلسه ماه مرداد مطرح گردد و مبرهن شود موضوع‌ ترمیم مزد در دستورکار قرارگرفته یا توجهی نسبت به آن نشده است. هرچند انتظارمان این است که دولت این مسئله را پیگیری کرد و در دستورجلسه ماه آتی، این مهم را اولویت قرار دهد. 

وی افزود: به‌عنوان نمایندگان جامعه کارگری خواستار این موضوع هستیم و در قانون ذکرشده که اگر سه عضو، یک مسئله را مطالبه کنند، دولت موظف به پیگیری و ارائه راهکار خواهد بود. مادامی‌که اعضای شورای عالی کار به‌اتفاق یک مسئله را مطرح کنند، وزیر کار می‌بایست موضوع را رسیدگی کند. 

اسدی تصریح کرد: انتظارمان از دولت مردمی این است که خواست آحاد کارگران را در دستورکار قرار دهد و مطالبه نماینده‌شان را‌ در اولویت دستور جلسه قرار دهد تا راهکار جبران قدرت خرید کارگران بررسی شود. 
عضو شورای عالی کار در پایان این گفت‌وگو و در پاسخ به اینکه وزیر کار استدلال‌ شورای عالی کار را نپذیرفته و بااین‌حال تصور می‌کنید امید به ترمیم مزد چقدر باشد، همچنین خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه ذکر نشده چنانچه وزیر‌کار‌ استدلال شورای عالی کار را نپذیرفت، نشست برگزار نگردد و موضوع بیان‌شده در دستورکار قرار نگیرد بلکه مطرح‌شده دولت موظف به تشکیل نشست خواهد بود.

حال نیز ضرورت دارد تا این موضوع در دستورکار قرار بگیرد تا مخالفت‌ها مطرح و پیشنهادات ارائه شود. وزیرکار اگر  موافق با این مطالبه نیست، در نشست مرتبط با این موضوع می‌تواند مخالفت یا موافقت خود را اعلام بدارد. آنچه که اکنون ضرورت دارد اولویت قرار دادن این امر و دستور تشکیل جلسه با‌ محوریت ترمیم مزد کارگران می‌باشد. 

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.