شرایط کارگران سخت است و دولت باید به مسئله ترمیم مزد ورود کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89721
  پرینتخانه » اجتماعی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۱۶ |
ناصر چمنی، فعال کارگری:

شرایط کارگران سخت است و دولت باید به مسئله ترمیم مزد ورود کند

ناصر چمنی، فعال کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم‌ترمیم مزد کارگران پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: دولت می‌بایست پیش از آنکه اعضای شورای عالی کار ترمیم مزد را مطالبه کنند، پیش‌قدم می‌شد و در بحث افزایش مزد کارگران ورود می‌کرد.
شرایط کارگران سخت است و دولت باید به مسئله ترمیم مزد ورود کند

ناصر چمنی، فعال کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم‌ترمیم مزد کارگران پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: دولت می‌بایست پیش از آنکه اعضای شورای عالی کار ترمیم مزد را مطالبه کنند، پیش‌قدم می‌شد و در بحث افزایش مزد کارگران ورود می‌کرد. با توجه به تورم حاکم در بخش خوراکی‌ها و اقلام مصرفی ضرورت داشت تا دولت اهتمام ویژه بورزد و موضوع ترمیم مزد کارگران را به جد دنبال کند. شایان‌ذکر است تا بگوییم که دولت خود این وعده را داده و پیش‌تر عنوان کرده بود اگر تورم مهار نشود، موضوع دستمزدرا پیگیری خواهد کرد. 

وی افزود: متأسفانه اکنون دولت اهتمامی به گفته‌های خود ندارد و ترمیم مزد کارگران را در شرایط تورمی و افزایش قیمت‌ها، موردنظر قرار‌ نداده است. دولت‌مردان و شخص رئیس‌جمهور به‌عنوان افراد مردمی می‌بایست دستور می‌دادند تا اعضای شورای عالی کار به‌عنوان نمایندگان رسمی‌ جامعه کارگری به بحث‌ترمیم مزد ورود کنند. 

چمنی تصریح کرد: مبرهن ساختن اینکه شرایط حال حاضر کارگران دشوار است و معیشتشان مخدوش است، امر پیچیده‌ای نیست و تنها نیاز است تا  قیمت گوشت و مرغ را در روزهای ابتدایی فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با امروز مقایسه کنید. اگرچه مرغ هرچند گران قابلیت دسترسی دارد اما گوشت به یک آرزوی دست‌نیافتنی جامعه‌ کارگری تبدیل‌شده است. گرانی‌ها مختص گوشت قرمز و سفید نیست و به اقلامی همچون تخم‌مرغ و نان هم می‌رسد. تمامی این اقلام افزایش قیمت داشته‌اند و این به‌خوبی بیانگر الزام‌ ترمیم مزد کارگران می‌باشد. 

فعال کارگری همچنین خاطرنشان کرد: دولت باید نسبت به الزام ترمیم مزد کارگران، توجه ویژه داشته باشند و قانون‌شکنی نکند. متأسفانه پیش‌تر مشاهده شد که در نشست شورای عالی بند دوم ماده ۴۱ به‌راحتی از سوی دولت نادیده گرفته شد. حال‌ نیز ضرورت دارد تا بگوییم اگر سه تن از اعضای شورای عالی به‌اتفاق یک موضوع را مطالبه کنند، باید به‌صورت فوق‌العاده نشست برگزار گردد و موضوع مطالبه شده پیگیری شود. متأسفانه تاکنون نامه‌ اعضای شورای عالی کار در دستورجلسه دولت قرار نگرفته و ترمیم مزد پیگیری نشده است. 

او در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: وضعیت کارگران شاغل و بازنشستگان سخت است و معیشتشان به خطر افتا‌ده است. روزانه شاهد هستیم که از نیازهای خود صرف‌نظر می‌کنند و قادر به تأمین بسیاری از اقلام مصرفی خود نمی‌باشند. بی‌شک استمرار چنین روندی مشکل تغذیه جامعه کارگری را به سایر مشکلاتشان اضافه خواهد کرد و تبعات بدی را به همراه خواهد شد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.