تلاش برای خودکفایی گام نخست رشد اقتصادی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 88497
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۵۷ |
احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

تلاش برای خودکفایی گام نخست رشد اقتصادی

به منظور رشد اقتصادی ابتدا ضرورت است اقدامات مطرح و عنوان شده را به صورت عملی در دستورکار خود قرار دهیم تا تاثیر آن به صورت آنی در جامعه، بازار و برای مردم کشور نمایان شود.
تلاش برای خودکفایی گام نخست رشد اقتصادی

 آقای آزادیخواه رشد اقتصادی را در گرو چه اقداماتی می‌دانید؟ 
به منظور رشد اقتصادی ابتدا ضرورت است اقدامات مطرح و عنوان شده را به صورت عملی در دستورکار خود قرار دهیم تا تاثیر آن به صورت آنی در جامعه، بازار و برای مردم کشور نمایان شود. افزون بر این می‌بایست تولید را به عنوان یک محور اساسی بدانیم و آن را رأس کار خود قرار دهیم. همچنین تولیدات داخلی را می‌بایست پیوست برنامه‌های بلندمدت کشور کنیم و در برنامه‌های میان مدت کشور جایی برا‌ی‌شان تبیین کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی طی چندسال اخیر همواره بر مولفه مهم یعنی تولیدو تولید داخل تاکید داشته‌اند و با عبارت مختلف ضرورت این روند را تشریح کردند. 
  مجلس یازدهم در این باره مصوبه‌ای داشته است؟ 
مجلس یازدهم موضوعات مهمی را دراین خصوص دنبال کرده و موانع موجود بر سر راه تولید و سرمایه‌گذاری را برداشته است. خوشبختانه قوانین گوناگونی در حوزه مسکن، مالیات، دانش بنیان‌ها
 و بانک داری اسلامی به تصویب رسید که هریک نتایج خوبی را به همراه داشته و به همراه خواهند داشت. همگام با تلاش‌های مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد تا دولت نیز اقدامات و توان‌ عملی خود را به کاربگیرد و در مقام عمل از تولیدکننده حمایت کند. شایان ذکر است تا بگوییم که امروز تولید داخلی می‌بایست اولویت نخست کشور باشد. 
 نقش حمایت از تولیدکننده را بر اقتصاد چطور ارزیابی می‌کنید؟
اگر از تولید داخل حمایت کنیم و از دیدگاه‌ها و نظریه پردازی‌های شرکت‌های دانش بنیان بهره بگیریم و اقدامات علمی و عملی را دردستورکار قرار دهیم، خلاقیت جوانان را تقویت  و جریان تولید داخل را تقویت خواهیم کرد. مادامی که تولید داخل تقویت گردد، بی نیاز از واردات خواهیم شد و هنگامی که بی نیاز از واردات شویم، نیازمان به ارز به حدقل خواهد رسید. عدم نیاز به ارز موجب خودکفایی خواهد شد. به سبب خودکفایی رشد اقتصادی شکل خواهد گرفت و آن وقت قادر به سرمایه‌گذاری خارجی نیز خواهیم بود. بنابراین ضرورت دارد تا درگام نخست برای خودکفایی تلاش کنیم و حمایت از تولید و تولیدکننده را در دستورکار قراردهیم. امروز رشد اقتصادی با شعار ممکن نخواهد بود؛ رشد اقتصادی با شعور است که جریان پیدا می‌کند. همچنین باید بگوییم که با علم نه بلکه با عمل این مهم صورت می‌گیرد. برای رسیدن به رشد اقتصادی چار‌ه‌ای نداریم جز آنکه گل سرسبد کشور را تولید و تولیدکننده بدانیم. 
 در پایان بگویید از منظر شما عدم توجه به تولیدکننده چه تبعاتی را به همراه خواهد داشت؟
به طورحتم دربرگیرنده تبعات بسیاری خوا‌هد بود. متاسفانه در برخی مواقع می‌بینیم که بجای حمایت از تولیدکننده در حق او جفا می‌گردد. فراموش نکنیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر حمایت از تولیدکننده و تولیدداخلی تاکید دارند و در‌کمتر از یک سال گذشته بارها نسبت به این مهم تذکر دادند و با نمایندگان و تولیدکنندگان به گفت‌وگو نشستند. دراین راستا مجلس و دولت و تمامی مسئولان ذی ربط می‌بایست دست به دست یک‌دیگر دهند و حمایت از تولید داخل و تولیدکننده را در گام عملی محقق سازند تا رشد اقتصادی در زنجیره ثبات اقتصادی محقق شود. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.