در چه مکان هایی نصب دوربین مداربسته جرم است؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 80356
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ |

در چه مکان هایی نصب دوربین مداربسته جرم است؟

با توجه به کاربرد دوربین های مداربسته، مواجه با انواع آن در بسیاری از مکان ها عادی شده است. اما باید بدانید که در همه جا نمی توان دوربین مداربسته نصب کرد.
در چه مکان هایی نصب دوربین مداربسته جرم است؟

 

در چه مکان هایی نصب دوربین مداربسته جرم است؟

با توجه به کاربرد دوربین های مداربسته، مواجه با انواع آن در بسیاری از مکان ها عادی شده است. اما باید بدانید که در همه جا نمی توان دوربین مداربسته نصب کرد. ضمن اینکه در مکان هایی که مجاز به نصب دوربین هستید رعایت برخی قوانین لازم و ضروری است. در صورت نصب دوربین مداربسته در مکان های خاص و غیر مجاز فرد خاطی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و جریمه می شود. در این مطلب می خواهیم شما را با مکان هایی که نمی توان دوربین مداربسته در آنجا نصب کرد آشنا کنیم. به این ترتیب با آگاهی بیشتری برای مکان مورد نظر خود سیستم نظارتی تهیه و راه اندازی خواهید کرد.

مهم ترین قانون نصب دوربین مداربسته

مهم ترین و اصلی ترین قانون در نصب دوربین مداربسته رعایت و احترام به حریم شخصی افراد است. در تمام مکان هایی که نصب دوربین مداربسته قرار است به عنوان تجهیزات نظارتی و امنیتی استفاده شود این قانون را مدنظر قرار می دهند. فرض کنید شما بخواهید دوربین در ساختمانی که مالک آن هستید نصب کنید. به نظر می آید این کار منع قانونی نداشته باشد، اما با در نظر گرفتن قانون نصب دوربین مداربسته ملاحظاتی باید صورت گیرد. اگر نصب دوربین موجب شود وارد حریم افرادی مانند همسایگان شوید، آنها این حق را دارند که از شما شکایت کنند. در نتیجه تنها مالکیت افراد بر مکان نصب دوربین کافی نیست. همچنین قوانین نصب دوربین مداربسته در مکان های مختلف براساس شرایط و موقعیت متفاوت است.

مکان هایی که نمی توانید دوربین مداربسته نصب کنید

در برخی اماکن به هیچ وجه نباید دوربین مداربسته نصب کرد. چنین مکان هایی را می توان در مجموعه محیط های خصوصی قرار داد مانند استخر، اتاق پرو، رختکن، اتاق خواب و… همچنین دوربین مداربسته را در مکان های عمومی و مشاعات با در نظر گرفتن برخی قوانین باید نصب کرد. در صورتی که بخواهید در مشاعات ساختمان نصب کنید لازم است تمام یا اکثر ساکنان این موضوع را تایید کنند. نصب در مشاعات شامل پارکینگ، حیاط، راه پله، لابی، حیاط خلوت و… می شود. تاییدیه نصب دوربین مداربسته باید به صورت کتبی تنظیم شود.

با وجود تاییدیه در زمان نصب دوربین باید دقت شود که دوربین به منزل افراد و یا همسایگان دید نداشته باشد. نصب دوربین مدار بسته در کوچه نیز باید با اطلاع رسانی انجام شود در غیر اینصورت از لحاظ قانونی دچار مشکل می شوید. برخی مکان های به لحاظ امنیتی موقعیت حساسی دارند مانند مکان های نظامی، پایگاه‌های هوایی، پادگان‌ها، سفارت خانه‌ها، که در این اماکن افراد نمی توانند دوربین مداربسته نصب کنند. حتی اگر در مجاورت این ساختمان ها اقدام به این کار نمایند به گونه ای که محوطه در دید دوربین باشد، جرم محسوب می شود. با دریافت مجوزهای مخصوص نصب دوربین مداربسته در چنین مکان هایی قابل اجراست.

نصب دوربین مخفی در هر مکانی ممنوع است. تنها در صورتی این کار امکان پذیر است که مجوز لازم دریافت شده باشد. در صورت شکایت از نصب دوربین مداربسته مخفی حتی در منزل شخصی تبعات سخت، جریمه سنگین و پیگرد قانونی را به دنبال دارد. در برخی مکان ها تنها در صورت اطلاع رسانی درست به افراد از نصب دوربین مداربسته می توانید اقدام به این کار نمایید. مکان های عمومی، آسانسورها از جمله این اماکن هستند که اطلاع رسانی درست می تواند مانع از برخی عواقب ناگوار شود.

چه کسانی می توانند دوربین مداربسته نصب کنند؟ شرکت یا نصاب

هستند افرادی که می توانند دوربین نصب کنند اما کار با سیستم های نظارتی تنها به نصب دوربین ختم نمی شود. بین شرکت نصب دوربین مداربسته و نصاب های سیار کدام یک گزینه بهتری برای نصب و راه اندازی سیستم نظارتی است؟ دوربین مداربسته از تجهیزات امنیتی است در نتیجه اطلاعات آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. افرادی که دوربین مداربسته را نصب می کنند از دو جهت باید مورد تایید باشند. از نظر امین بودن و حفاظت از اطلاعات و دوم تخصص و تبهر. این دو موضوع هر دو اهمیت دارند و نبود هر کدام اشکالات زیادی را به همراه خواهد داشت. فرض کنید فردی که دوربین های مداربسته شما را نصب کرده است تخصص کافی دارد اما چندان قابل اعتماد نیست. در نتیجه بعد از راه اندازی سیستم مداربسته این احتمال وجود دارد که اطلاعات شما توسط او یا دیگران مورد سوء استفاده قرار گیرد.

حال فرض کنید اگر فرد نصاب شخص مورد اعتمادی باشد اما تخصص کافی نداشته باشد. در این صورت سیستم مداربسته شما به درستی نصب و راه اندازی نمی شود و شما هیچ استفاده ای از سیستم های نظارتی خود ندارید. به این ترتیب اهمیت هر دو ویژگی برای نصابان دوربین مداربسته به روشنی مشخص شد.

جستجوی نصاب با این دو ویژگی به طور همزمان کمی کار دشواری است. پیشنهاد می کنیم از شرکت های دوربین مداربسته که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید. شرکت های نصب دوربین مداربسته دارای رزومه هستند و شما با مطالعه آن می توانید از حجم فعالیت و میزان موفقیت آنها اطلاع پیدا کنید. همچنین با ارتباط و تماس با مشتریان آنها می توانید از صحت آمار و اطلاعات این شرکت اطمینان حاصل کنید. از محل استقرار شرکت نیز تا حدودی می توانید به اعتبار و خوشنامی شرکت پی ببرید.

دریافت لیست قیمت دوربین مداربسته

در صورتی که اقدام به خرید دوربین مداربسته می نمایید به فروشگاه یا شرکت مراجعه کرده و یا از سایت آن دیدن می کنید. صرفنظر از اینکه فروشگاه یا شرکت دوربین مداربسته را انتخاب کرده اید باید لیست قیمت دوربین مداربسته را دریافت کنید. دقت کنید برندهای معتبر و اصلی را مدنظر قرار دهید. شرکت های نصبی که برندهای ناشناخته و Noname به شما معرفی می کنند را از لیست انتخاب شرکت برای راه اندازی سیستم خود بردارید. زیرا این شرکت ها با به کاربردن تجهیزات بی کیفیت علاوه بر بالابردن هزینه های شما ممکن است به امنیت مکان شما آسیب برسانند. همین امر میزان اعتبار شرکت را نیز مشخص می کند.

نصب دوربین مداربسته در فروشگاه و محیط های تجاری

در فروشگاه ها نیز مکان و نقاطی وجود دارد که نصب دوربین مداربسته در آنجا غیر مجاز است مانند رختکن و یا اتاق پرو، سرویس بهداشتی و… در بسیاری از فروشگاه ها و محیط های تجاری دوربین مداربسته تنها به عنوان تجهیزات نظارتی و حفاظتی مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که دوربین های مداربسته می توانند ابزاری برای رشد فعالیت های اقتصادی و کسب و کار در این محیط ها شود. نصب دوربین مداربسته در فروشگاه می تواند کمک کند تا صاحبان آن مدیریت بهتری از نیروی انسانی داشته باشند. ضمن اینکه طرحی از تجمع مشتریان در برخی نقاط فروشگاه بدست آورده و از آن برای دیده شدن برخی کالاهای خود استفاده کنند.

در کشورهای پیشرفته از دوربین های مداربسته برای ثبت اطلاعات کاربردی از رفتار مشتریان و استفاده از آنها در جهت رونق بازار بهره می برند. ایجاد صف مشتریان، توزیع هوشمند خدمات به مشتریان، سیاست های فروش و بالا بردن نرخ سود و بهره بری از کاربردهای دوربین در جهان امروز است.

نصب دوربین مداربسته در کارخانجات

کارخانجات از دیگر مکان هایی است که نصب دوربین مداربسته در آنجا رایج است. در نصب دوربین مداربسته در کارخانجات محیط هایی وجود دارد که مکان های غیر مجاز برای نصب محسوب می شوند. برخی از این اماکن مانند سرویس بهداشتی و رختکن از جهت خصوصی بودن محیط، نصب دوربین را غیر مجاز می کند. برخی اماکن دیگر به دلایل مسائل حفاظتی ممکن است دوربین نصب نشود و یا خارج از شبکه عمومی و یا با محدودیت در فضای تحت پوشش، دوربین نصب شود. تمام این حالت ها با گفتگوی کارشناس در زمان بازدید از محل با کارفرما تعیین می شود.

 

| منبع خبر : رسالت به جهت تبلیغاتی بودن این مطلب را تایید یا رد نمی کند
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.