بازگشت شهید بی‌سر از کربلای‌ خان‌طومان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 70268
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۶:۵۳ |
پیکر پنج شهید مدافع حرم در محور خان طومان تفحص و شناسایی شد

بازگشت شهید بی‌سر از کربلای‌ خان‌طومان

اگر شلمچه کربلای جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس است؛ خان طومان کربلای جبهه‌های دفاع از حرم است. خان طومان، اسم رمز اشک‌ها است تا به یاد شهدای حرم خط مقدم چشم را بشکانند. همچون شملچه خاکش بوی فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌دهد؛ پس نباید تعجب کرد اگر پر از مفقودالاثر باشد
بازگشت شهید بی‌سر از کربلای‌ خان‌طومان

گروه سیاسی
اگر شلمچه کربلای جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس است؛ خان طومان کربلای جبهه‌های دفاع از حرم است. خان طومان، اسم رمز اشک‌ها است تا به یاد شهدای حرم خط مقدم چشم را بشکانند. همچون شملچه خاکش بوی فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌دهد؛ پس نباید تعجب کرد اگر پر از مفقودالاثر باشد. همچنین نباید تعجب کرد اگر شب سوم محرم؛ شب روضه حرف بی‌دفاع اباعبدالله و روضه صاحب یکی از حرم‌های دیار شام، پیکر پنج شهید تفحص گردد. پیکر شهدای مدافع حرم زیاد در محرم پیدا می‌شود. سال پیش بود که پیکر بی‌سر شهید رضا فرزانه درست در روز دوم محرم پیدا شد. پیکر شهید حججی هم در محرم به کشور بازگشت و تشییع شد. شهدای مدافع حرم، فرزندان بلافصل محرم و روضه‌های آن بودند پس یاد آن‌ها نیز باید با محرم همراه باشد. در میان این پنج تن تازه تفحص شده، پیکر شهید سردار عبدالله اسکندری وجود دارد. شهید اسکندری هم همچون شهید فرزانه، سر از تنش جدا شده بود. خان طومان واقعا کربلاست… اعظم سالاری، همسر سردار شهید عبدالله اسکندری صبح دیروز و پس از منتشر شدن این خبر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از خرداد سال ۹۳ که همسرم شهید شد، در همه این چند سال چشم انتظاری، همیشه دلم را سپردم به خدا و گفتم هر چه او بخواهد من هم می‌خواهم. با اینکه نبود همسرم بسیار سخت بود. اما چند روزی بی‌تاب عبدالله بودم. حس می‌کردم قرار است اتفاقی بیفتد؛ خصوصا در روزهایی که به محرم نزدیک‌تر می‌شدیم.
همسر شهید اسکندری در سال ۱۳۹۴ نیز در گفت‌وگویی به نکات جالبی درباره زندگی‌نامه و نحوه شهادت این سردار اسلام اشاره کرده بود. وی به روزنامه جوان می‌گوید: شهید در سال ۱۳۵۸ وارد سپاه شدند و در کردستان و مریوان حاضر بودند. اولین حضور ایشان در جبهه سوسنگرد بود. همسرم همرزم سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بودند. سردار اسکندری در مدت حضورشان در جبهه‌ها تک‌تیرانداز، تیربارچی، نیروی اطلاعات شناسایی و… بودند. در عملیات خیبر فرمانده سپاه لار بودند. در عملیات بدر جانشین فرمانده گردان، در والفجر ۸ جانشین رئیس ستاد تیپ الهادی بودند و در عملیات‌های کربلای ۱، ۳، ۴، ۵ و ۸ رئیس ستاد تیپ الهادی بود. شهید در عملیات والفجر ۱۰ جانشین تیپ مهندسی و در عملیات بیت‌المقدس۴ فرماندهی تیپ مهندسی را بر عهده داشتند. از دیگر مسئولیت‌های ایشان، فرماندهی مهندسی رزمی ۴۶ امام هادی (ع)، فرماندهی تیپ ۴۶ امام هادی(ع)، فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه مدینه منوره، فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت بود. همسرم در عرصه‌های سازندگی هم فعالیت داشتند که در احداث سد کرخه، احداث جاده نیریز در استان فارس، طرح توسعه نیشکر، اجرای طرح‌های سد و بسیاری دیگر از فعالیت‌های جهادی سهیم بودند. طی سال‌های جنگ نیز کمتر فرصت می‌کرد به ما سربزند و مرتب در مناطق عملیاتی بودند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.