اگردر مصرف برق صرفه‌جویی شود بخش خانگی خاموشی نخواهد داشت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 67791
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۰۶ |
هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

اگردر مصرف برق صرفه‌جویی شود بخش خانگی خاموشی نخواهد داشت

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت تامین برق خانگی و صنایع در آستانه فصل تابستان به خبرنگار «رسالت» بیان کرد: واقعیت آن است که در شرایط حال حاضر با کمبود برق مواجه هستیم اما تمام تلاشمان این است که کمبود برق ، خاموشی در بخش خانگی را رقم نزند.
اگردر مصرف برق صرفه‌جویی شود بخش خانگی خاموشی نخواهد داشت

گروه سیاسی
هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت تامین برق خانگی و صنایع در آستانه فصل تابستان به خبرنگار «رسالت» بیان کرد: واقعیت آن است که در شرایط حال حاضر با کمبود برق مواجه هستیم اما تمام تلاشمان این است که کمبود برق ، خاموشی در بخش خانگی را رقم نزند. وی افزود: همانطور که گفته شد درصدد عدم خاموشی بخش خانگی در فصل تابستان هستیم به شرط آنکه مردم نیز در مصرف برق صرفه جویی کنند. در ماه تیر و مرداد و در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۵ بعد از ظهر که پیک مصرف برق است، حدود ۱۰ هزار مگاوات کمبود برق داریم و خاموشی هم داده خواهد شد. اما تمام تلاش این است که در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم و تنها درحوزه صنعت و کشاورزی این اتفاق بیفتد. بیگی‌نژاد تصریح کرد: به منظور نبود خاموشی در بخش خانگی چندین راهکار درنظر گرفته شده است؛ نخست آنکه مردم را قانع کنیم تا مصرف خود را کاهش دهند و باید همکاری لازم از سوی مردم صورت گیرد. اگر خانواده ای سال گذشته ۵۰۰ کیلووات ساعت مصرف می کرد و امسال مصرف خود را به ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه کاهش دهد، مابه التفاوت مصرف را به مبلغ ۵۰۰ تومان به ازای هرکیلو وات ساعت از مشترک خریداری می کنند. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: این سیاست با رویکرد تشویق خانواده ها در راستای کاهش مصرف برق و نبود خاموشی در بخش خانگی است. نماینده مردم ملایر در پایان این گفت‌وگو اظهارکرد: اعلام شده که در حوزه صنعت و کشاورزی خاموشی خواهیم داشت. به طورمثال در حوزه کشاورزی سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شده بدین شکل است که اگر کشاورزان در یک بازه زمانی از برق استفاده نکنند، در بازه دیگر برق رایگان به آنها تعلق خواهد گرفت. محور بعدی برنامه ریزی
 در حوزه صنعت و کشاورزی کشور است. بنابراین اگر مقداری قطعی در بخش صنایع و کشاورزی داشته باشیم می توانیم پاسخگوی نیاز در حوزه خانگی باشیم و در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم. از سوی دیگر اقداماتی در حال انجام است تا فرسودگی شبکه تا حدودی مرتفع شود که خود عاملی برای کاهش خاموشی ها خواهد بود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.