هزینه واحدهای نهضت ملی مسکن متناسب با توان متقاضیان است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 64695
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۵۰ |
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس:

هزینه واحدهای نهضت ملی مسکن متناسب با توان متقاضیان است

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح واحدهای نهضت ملی مسکن به خبرنگار «رسالت» بیان داشت: مطابق جلسات برگزار شده با وزارت راه و شهرسازی و مسکن، اعتبارات برای آماده‌سازی یک‌میلیون واحد مسکن تأمین و حدود ۶۰۰ هزار مسکن نیز در دست‌ساخت و آماده‌سازی زمین است.
هزینه واحدهای نهضت ملی مسکن متناسب با توان متقاضیان است

گروه سیاسی
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح واحدهای نهضت ملی مسکن به خبرنگار «رسالت» بیان داشت: مطابق جلسات برگزار شده با وزارت راه و شهرسازی و مسکن، اعتبارات برای آماده‌سازی یک‌میلیون واحد مسکن تأمین و حدود ۶۰۰ هزار مسکن نیز در دست‌ساخت و آماده‌سازی زمین است. وی افزود: به‌طورحتم رعایت برخی نکات در این مسئله حائز اهمیت است. در وهله نخست ضرورت دارد که صندوق ملی مسکن اجرا تا تجهیز منابع برای کاهش نرخ سود در عوامل زیربنا مشترک اتفاق بیفتد. 

شاکری تصریح کرد: جلسات شورای عالی مسکن شروع شده اما در راستای نهایی شدن این اقدامات نیاز است تا صندوق ملی مسکن نیز راه‌اندازی شود. در گام دوم ساخت این مسکن‌ها رعایت الگوهای معماری در اقلیم‌های مختلف ضرورت دارد. بدیهی است که هر نقطه‌ای از کشور دارای معماری خاص و سبکی متفاوت است لذا می‌بایست با توجه به سبک هر شهر، تعداد واحدهای درنظر گرفته شده را آماده و تحویل متقاضیان داد. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در ساخت این نوع از مسکن اولویت با دهک‌های اول، دوم و سوم جامعه است که بیشترشان پرجمعیت هستند. در این راستا باید از معماری اقلیمی و داخلی برای آسایش متقاضیان مطمئن شویم. 
 اقساط نهضت ملی‌ مسکن زیر‌۳ میلیون تومان است
 شاکری درباره اقساط  تسهیلات نهضت ملی مسکن متذکر شد: واحد‌های نهضت ملی مسکن، حمایتی است و اقساط آن‌هم زیر ۳ میلیون تومان است چراکه اگر بیش از این میزان باشد متقاضیان و اقشار کم‌درآمد قادر به پرداخت آن نخواهند بود.

او اظهار داشت: درصد از مبلغ ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از طریق تسهیلات تأمین می‌شود و باید متناسب با توانایی خریداران اقساط آن‌ها با نرخ سود ۴ تا ۱۲ درصد در نظر گفته شود، بنابراین برای دهک‌های یک تا ۳ میزان اقساط تسهیلات زیر ۳ میلیون تومان خواهد بود. لازم به ذکر است تا‌ بگوییم این واحد‌ها در قالب‌های مسکن حمایتی ساخته می‌شوند و بنابراین بالا بودن میزان اقساط و آورده متقاضی قابل‌پذیرش نیست.
شاکری در پایان این گفت‌‌وگو بیان کرد: پیش‌ازاین اعلام‌شده بود که میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون است. این موضوع موجب نگرانی متقاضیان و تفکر عدم دسترسی به این واحدها شده بود. بی‌شک مبلغ ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از طریق تسهیلات تأمین و اقساط آن بر مبنای توان دهک‌هاست. 
 امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح ملی مسکن
بر اساس شروط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن، سابقه سکونت برای مهاجرین از کلانشهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می‌یابد.از روز نخست اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، وزارت راه و شهرسازی به مدت یک ماه به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت داد تا اگر در انتخاب شهر محل درخواست یا سایر مشخصات و اطلاعات خود اشتباه داشته‌اند آن را اصلاح کنند. در این راستا ضرورت دار‌د تا متقاضیان پیش از تغییر شهر محل درخواست خود به اطلاعیه ثبت‌نام از متقاضیان نهضت ملی مسکن که مورخ ۲۰ دی ۱۴۰۰‌ در سامانه مذکور مندرج شده بود، توجه کنند.چنانچه فردی با عدم امکان تأمین زمین در شهر محل درخواست مواجه شود، در نزدیک‌ترین شهر ممکن به شهر محل درخواست تأمین زمین انجام می‌شود. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.