همت فولاد جبهه‌ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 62121
  پرینتخانه » فرهنگی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۲۲ |
برای همتی که سردرد یک بسیجی آرامشش را می‌گرفت سخت بود طی 10 شب هزاران رزمنده‌اش پرپر شوند

همت فولاد جبهه‌ها

امروز سالروز شهادت مردی است که محبوب دل بسیجیان لشکر 27 بود. ماه مجنون، سردار محمد ابراهیم همت که ریخته شدن خونش بهای تثبیت جزایر مجنون شد و خود مجنون گونه و بدون سر به سوی معبود خویش پر کشید. اسطوره‌ای بی‌بدیل و فرمانده‌ای با ابهت و زیبارو که غریو «لشکر؛ به فرمان من» او در صبحگاه‌های دوکوهه ماندگار است. سخت‌ترین لحظات زندگی این جواهر معدن دفاع مقدس اما در عملیات خیبر بود. 
همت فولاد جبهه‌ها

گروه فرهنگی
امروز سالروز شهادت مردی است که محبوب دل بسیجیان لشکر ۲۷ بود. ماه مجنون، سردار محمد ابراهیم همت که ریخته شدن خونش بهای تثبیت جزایر مجنون شد و خود مجنون گونه و بدون سر به سوی معبود خویش پر کشید. اسطوره‌ای بی‌بدیل و فرمانده‌ای با ابهت و زیبارو که غریو «لشکر؛ به فرمان من» او در صبحگاه‌های دوکوهه ماندگار است. سخت‌ترین لحظات زندگی این جواهر معدن دفاع مقدس اما در عملیات خیبر بود. 
عملیات خیبر در اسفند سال ۶۲ در منطقه هور و جزایر مجنون انجام گرفت. لشکر ۲۷ محمد رسول الله به فرماندهی شهید همت مأموریت خطیر شکستن خط طلائیه به منظور فراهم نمودن یک عقبه خاکی برای رزمندگان حاضر در جزایر را برعهده داشت. اما گویا قرار نبود این دژ شکسته شود گردان ها یک به یک می رفتند و به صورت دسته و نفر باز می گشتند. برای حاج همتی که سردرد یک بسیجی آرامشش را می گرفت خیلی سخت بود که طی ۱۰ شب عملیات مستمر هزاران تن از نیروهایش پرپر شوند. این ۱۰شبانه روز چنان بر همت گذشت که به گفته نزدیکانش کمرش خم شد. سردار جهروتی زاده از فرماندهان برجسته لشکر برای توصیف شرایط شهید همت در آن بازه زمانی این عبارت را به کار
می برد. طلائیه، فولاد جبهه را خم کرد. شرایط سخت منطقه عملیاتی و فشار قرارگاه جهت شکستن هرچه زودتر خط دشمن کار را برای همت خیلی سخت کرده بود. تقدیم چند هزار شهید در این منطقه آن را تبدیل به معراج خیل عظیمی از اولیای الهی کرده که تا امروز نیز مستلهم جاماندگان قافله عشق است. با این همه این سردار شهید به بهانه بازسازی سازمان رزم پا پس نکشید و با نیروهای باقیمانده خود به جزایر مجنون منتقل شد و با توجه به پیام امام برای تثبیت آنها تمام تلاش خود را به کار بست. مظلومیت وی از زبان حاج قاسم سلیمانی شنیدنی است که در برهه ای از عملیات برای جبران کمبود نیرو خود، فرمانده لشکر پایتخت به وی متوسل می شود. نقل است که یک یا دو روز قبل از شهادت در مواجهه با پیکر شهیدی که سرش متلاشی شده بود رو به شهید حاجی پور گفته بود: چقدر خوب است که انسان این‌گونه به محضر اربابش وارد شود. همین شد که گلوله مستقیم توپ تانک سرش را قطع کرد تا همسرش با دیدن چشمان پیکرش 
بی تاب نشود. شهادت همت و ریختن خونش بر خاک جزایر مجنون منجر شد که پس از چندی آتش دشمن قطع شده و امر امام محقق شود و این شد که نام همت همواره ملازم ولایت‌پذیری، تلاش و مجاهدت و صبر و تحمل گردید و تا ابد راهنمای عاشقان راه اباعبدالله شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.